Spider-Man-spelen är på väg till pc

Robot
Spider-Man-spelen är på väg till pc

Peter Parker och Miles Morales intar våra burkar senare i år.

#Insomniac-games, #Nixxes-software, #Spider-man


Medlem

Härligt att de fortsätter att satsa på PC.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Kul! Riktigt bra spel båda två.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Gött mos, låter mer och mer som jag kan hoppa den nya ps konsolen och köra pc bara 😃


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Härligt. När jag hörde talas om PlayStation Studios på steam så hoppades jag på att spelet skulle dyka upp till PC. Härligt att jag hade rätt.

Medlem

Najs! Detta (och Last of Us) är de två spelen/serierna jag hoppas och väntar på ska komma till PC då de verkar right up my alley. Kul!

Medlem

Ja men det visste ju vi alla redan. Det plus allt annat också.

Testpilot

Gött mos. Väntar mest på Horizon Forbidden West. Skönt att de satsar.

Såg att det var Nixxes studion som Sony köpt som kommer göra porten av Spider man spelen. De gör bra skit, de har stor erfarenhet och patchar ev problem snabbt.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ja men det visste ju vi alla redan. Det plus allt annat också.

Jaha, va bra! Jag hade ingen aning.

Ser fram emot att få spela igenom detta efter alla fina betyg det fått! Bara att hoppas portningen blir bra

Medlem

Känns allt mer värt att skaffa en bra PC nu när alla spel kommer dit.

Moderator | Testpilot

120 fps Spider-man LETS GO!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Känns allt mer värt att skaffa en bra PC nu när alla spel kommer dit.

Givetvis kommer det fler och fler spel till PC på sistone men du får ju fortfarande vänta flera år (om det ens blir en PC-port) innan du kan spela det. Inte alla som har det tålamodet men om du har det, kudos till dig!

En kort lista på spel som släppts till PC senaste 1-2 åren

  • Horizon Zero Dawn - 3 år senare

  • God of War - 4 år senare

  • Spider-Man - 4 år senare

  • Uncharted 4 - 6 år senare (5 år för Lost Legacy)

  • Days Gone - 2 år senare

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Givetvis kommer det fler och fler spel till PC på sistone men du får ju fortfarande vänta flera år (om det ens blir en PC-port) innan du kan spela det. Inte alla som har det tålamodet men om du har det, kudos till dig!

En kort lista på spel som släppts till PC senaste 1-2 åren

  • Horizon Zero Dawn - 3 år senare

  • God of War - 4 år senare

  • Spider-Man - 4 år senare

  • Uncharted 4 - 6 år senare (5 år för Lost Legacy)

  • Days Gone - 2 år senare

Hur ser intervallerna ut om man kollar från första PC-porten?

Testpilot
Medlem

Nice! Jag har inte spelat Spider-Man än så det ska bli kul.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Givetvis kommer det fler och fler spel till PC på sistone men du får ju fortfarande vänta flera år (om det ens blir en PC-port) innan du kan spela det. Inte alla som har det tålamodet men om du har det, kudos till dig!

En kort lista på spel som släppts till PC senaste 1-2 åren

  • Horizon Zero Dawn - 3 år senare

  • God of War - 4 år senare

  • Spider-Man - 4 år senare

  • Uncharted 4 - 6 år senare (5 år för Lost Legacy)

  • Days Gone - 2 år senare

Typ 1,5 år på Miles Morales så utvecklingen går åt rätt håll Jag tycker att det är bra att vi går mer åt multiplattform. Fler sålda spel gör nog de flesta glada.

En annan stor skillnad på senare tid verkar vara att Sony inte köper exklusivitet i lika hög grad från tredjepart. Det mesta Sony köper kommer ju även på PC direkt. Men det kanske beror på att det blivit för dyrt att exkludera även PC.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Givetvis kommer det fler och fler spel till PC på sistone men du får ju fortfarande vänta flera år

Jo, men det där verkar de snabba på allt mer. Det går åt rätt håll. Särskilt nu om de vill locka in folk i sitt svar på Game Pass. De har svårt att få ut konsoler så då är det bara logiskt att de får folk att spela deras spel på annat sätt. Det är därför de fortsätter med PS4 t.ex. Spelen är var de stora pengarna finns.

Skribent

Spider-Man är ett av de bästa superhjältespel (om inte det bästa imho) som gjorts. Kul att fler får spela det.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Inaktiv

Av de "Playstation exklusive mästerverk" (som min ps only polare kallar dem) är det bara Spiderman och RDR2 som jag verkligen gillat. Fastnade inte i vägen hzd eller gow eller days gone.
Men Spiderman är väldigt välkommen!

(Visst var RDR2 ett ps exclusive ett tag eller minns jag fel?)

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Givetvis kommer det fler och fler spel till PC på sistone men du får ju fortfarande vänta flera år (om det ens blir en PC-port) innan du kan spela det. Inte alla som har det tålamodet men om du har det, kudos till dig!

En kort lista på spel som släppts till PC senaste 1-2 åren

  • Horizon Zero Dawn - 3 år senare

  • God of War - 4 år senare

  • Spider-Man - 4 år senare

  • Uncharted 4 - 6 år senare (5 år för Lost Legacy)

  • Days Gone - 2 år senare

Plus att man får en hel PS5 till priset av ett 3060 Ti. Bara det gör att jag skiter i min dator just nu och håller mig till konsol.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Hur ser intervallerna ut om man kollar från första PC-porten?

Om man kollar på just tidsexklusiva titlar (tredjepart) så är det Death Stranding som har det kortaste intervallet på cirka 6 månader.

Skrivet av PFC Hudson:

Typ 1,5 år på Miles Morales så utvecklingen går åt rätt håll Jag tycker att det är bra att vi går mer åt multiplattform. Fler sålda spel gör nog de flesta glada.

En annan stor skillnad på senare tid verkar vara att Sony inte köper exklusivitet i lika hög grad från tredjepart. Det mesta Sony köper kommer ju även på PC direkt. Men det kanske beror på att det blivit för dyrt att exkludera även PC.

Skrivet av Ribcage:

Jo, men det där verkar de snabba på allt mer. Det går åt rätt håll. Särskilt nu om de vill locka in folk i sitt svar på Game Pass. De har svårt att få ut konsoler så då är det bara logiskt att de får folk att spela deras spel på annat sätt. Det är därför de fortsätter med PS4 t.ex. Spelen är var de stora pengarna finns.

Alltid kul med lite utveckling på den fronten! Visst kan man tycka att PS5 förlorar sitt värde lite (utgår efter kommentarer man ser online) men det beror också hur man ser på det hela. Det är inte alla som har råd att spendera tusentals kronor på en 4K-kapabel PC (eller 1440p för den delen) och då fungerar det utmärkt med en konsol som PS5/Xbox.

Gnällkuk

Kände inte till Nixxen sedan tidigare så kollade upp dem lite snabbt och det känns som man kan lägga portningen i trygga händer med dem!

Nixxes Software BV is a Dutch video game developer founded in 1999. The studio specialize in porting games to Microsoft Windows and are known for their close ties to Square Enix Europe, having ported many games for series such as Tomb Raider, Marvel's Avengers (video game) and Deus Ex. In July 2021, Nixxes was purchased by Sony Interactive Entertainment, Who plan to work with Nixxes to bring more Playstation first-party titles to PC


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mike Stranéus:

Spider-Man är ett av de bästa superhjältespel (om inte det bästa imho) som gjorts. Kul att fler får spela det.

Det och första två arkham-spelen!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

(Visst var RDR2 ett ps exclusive ett tag eller minns jag fel?)

Näe, det var inte tidsexklusivt. Det kan ha funnits någon DLC-deal eller liknande som med första spelet dock.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

(Visst var RDR2 ett ps exclusive ett tag eller minns jag fel?)

Rätt säker på att det Kom samtidigt på Xbox one. Sen till pc och stadia efter ca ett år.

Medlem

Har fina minnen från det första Spiderman spelet. Eller det kanske inte var det första men det som släpptes 2001.

Gnällkuk
Skrivet av Ribcage:

Näe, det var inte tidsexklusivt. Det kan ha funnits någon DLC-deal eller liknande som med första spelet dock.

Det var väl exklusivt till EGS? Eller jag kanske minns fel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det folk verkar missa när de säger att man inte behöver en PS5 nu när Sony släpper spel till PC är ju att alla spel de har släppt än så länge till PC har ju varit äldre PS4 spel.

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Givetvis kommer det fler och fler spel till PC på sistone men du får ju fortfarande vänta flera år (om det ens blir en PC-port) innan du kan spela det. Inte alla som har det tålamodet men om du har det, kudos till dig!

En kort lista på spel som släppts till PC senaste 1-2 åren

  • Horizon Zero Dawn - 3 år senare

  • God of War - 4 år senare

  • Spider-Man - 4 år senare

  • Uncharted 4 - 6 år senare (5 år för Lost Legacy)

  • Days Gone - 2 år senare

Ja, personligen pallar jag inte vänta så länge. Typiska grafiktunga actionspel som de du listar, jag tycker de åldras mycket snabbare än RPG. Man vill spela när de är sprillans. Därför vill man ju ha ett PS5. 😊

Om jag missat ett God of War, Control, Halo, Uncharted eller liknande, och det hunnit gå mer än 5 år, då pallar jag inte spela igenom det för det har kommit så mycket nytt som lockar. Däremot frestas man att samla på sig dem på Steam för typ 20 euros på reor. ☺️


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det var väl exklusivt till EGS? Eller jag kanske minns fel.

Kanske bland Pc-versionerna? Jag spelade det dag ett på konsol iallafall.

12
Skriv svar