Här är alla trailers från nattens Playstation State of Play

Robot
Här är alla trailers från nattens Playstation State of Play

Spider-Man till pc, Final Fantasy 16 nästa sommar, med mera.

#playstation-5, #psvr2, #sony, #state-of-play


Medlem

De verkar ha glömt att skicka med Half-Life: Alyx trailern för PSVR2...

Medlem

The Walking Dead: Saints and Sinners: Retribution säger 2022 i slutet, en miss eller kommer PSVR2 i år?

Medlem

Jag är mest sugen på dessa, av det som visades:
Tunic, Stray, Season: a letter to the future

Största frånvaron:
Half-life: Alyx (Ett av få VR-spel jag är sugen på)
Gods of War: Ragnarök och den eventuella re-maken av Last of Us (Dessa två är ju inga VR-spel, men är ju de tyngsta PS-franchiserna, så bör nämnas.) Någon som vet om det blir en till State of Play eller liknande i sommar, kanske med fler tyngre, icke-VR titlar? Kan ju vara att de spar på det tyngsta krutet till dess!

Medlem

FFXVI ska bli riktigt kul. Kan även bekräfta att Forbidden Wests Performance Mode ser fantastiskt ut på min LG CX nu, äntligen är shimmeringproblemet löst.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

The Walking Dead: Saints and Sinners: Retribution säger 2022 i slutet, en miss eller kommer PSVR2 i år?

Verkar som att den kommer till PSVR1 i år, och PSVR2 nästa år.

https://blog.playstation.com/2022/06/02/the-walking-dead-sain....

Medlem

FF och RE är ju anledningen till att man blev fast i träsket till en början så det var en toppen state of play detta ju *itchy*

Medlem
Skrivet av Arzei:

FFXVI ska bli riktigt kul. Kan även bekräfta att Forbidden Wests Performance Mode ser fantastiskt ut på min LG CX nu, äntligen är shimmeringproblemet löst.

Nice, ska bli kul att se hur VRR och 40FPS läget kommer bli framöver också.

Horizon PSBlog

PSBlog hela eventet

Själv så borde jag vara Ca 70% in i spelet. Plöjer igenom hela kartan innan jag går till nästa låsta del
Mycket bättre än 1:an och trivs väldigt bra i spelet.

Medlem

Callisto ser ju otroligt smaskigt ut.

Medlem

Callisto ser ut som något som följer i sann Dead Space anda. Kommer definitivt att testa.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Verkar som att den kommer till PSVR1 i år, och PSVR2 nästa år.

https://blog.playstation.com/2022/06/02/the-walking-dead-sain....

Lite tråkigt att det då bara är typ Horizon som sticker ut som PSVR2 spel, än så länge.
Gran Turismo hade ju varit en no-brainer kan man ju tycka, borde vara extremt simpelt att porta till en kompetent upplevelse.

Jag tror på PSVR2 senast i april nästa år, rätt sjukt ändå att de visar hårdvara 2 år innan konsolen lanseras.

Medlem

Var ändå en hel del trevligt som visades!

Calisto Protocol
Ser väldigt lovande ut och verkar hålla sig till samma anda som Dead Space

Resident Evil 4 Remake
Trevligt att få bekräftat att det äntligen kommer och det ser bra ut, men trailern i sig var pinsamt dålig.

Final Fantasy XVI
Episkt som bara den, och jävlar vilken banger till soundtrack i trailern! Jag gillade inte XV men detta ser definitivt ut som att det kommer att falla mig mer i smaken.

Street Fighter 6
Ser ut som ett bra steg i utvecklingen efter att inte ha spelat Street Fighter alls sedan 4:ans vanilla-version. Men lite som med Resident Evil-trailern så ser spelet intressant ut, men trailern var tyvärr rätt kass.

Medlem

Håller helt med om Callisto protocol. Det är garanterat det spel jag längtar mest till. Men många andra bra spel med så klart. Och kommer garanterat att försöka boka/köpa psvr2 så snart som det är möjligt.

Medlem

Project Callisto ser ju underbart ut

Medlem

Utöver en riktigt bra presentation så var det intressant att Sony valde att ha "Game summer fest" logon med under presentationen. Sony verkar dela Geoff Keighleys vision.

Medlem

Ser fram emot Tunic och Stray.

Medlem

FFXVI imponerade faktiskt inte på mig. Än så länge ser det ut som ett solo hack and slash action game med massor av CGI. Mer som ett elden rings möter devil may cry, inte som ett final fantasy.

Senast Square släppte ett FF spel som inte var party based, FFXIII - Lightning Returns, så blev det fiasko. Det pushade borth RPG och FF fans och lyckades inte locka action spelarna. Denna gång har de redan lyckats pusha bort RPG och FF fans om man ser på RPG forum och siter men de kan kanske lyckas locka action spels och soulsborne fans.

Finns många andra betydligt bättre party based RPGs som släpps framöver som jag hypar mer över.

Medlem

Callisto och Stray verkar intressanta.

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Nice, ska bli kul att se hur VRR

Det är den uppdateringen jag väntar på innan jag köper spelet. VRR gjorde magi för Spider-Man Remastered/Miles Morales och Ratchet & Clank.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Kazutoyo:

Ser fram emot Tunic och Stray.

Tunic är grymt bra. Svårt, men väldigt underhållande.

Stray ser helt magiskt ut. Hoppas gameplay och story blir bra.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Grymt bra State of Play. Som väntat.

Medlem

RE4 och Callisto såg väldigt bra ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar