Resident Evil 4-remake har utannonserats – här är första trailern

Robot
Resident Evil 4-remake har utannonserats – här är första trailern

Nästa år bär det av till den spanska byn igen.

#nyhetstips


Medlem

Sa det redan när jag såg trailern direkt sänd och säger det igen. Vart är den klassiska humorn RE4 är känd för? Den där ostiga lite små charmiga dialogen? Nä nu ska Leon vara deppig och Emo.... Kände ingen som helst humor i detta klipp, allt kändes bara för seriöst. Jag vill ju ha den där ostiga/lökiga humorn som finns i originalet. Om de tar bort den så är Remaken 4:an inget för mig.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Jovisst, fränt. Men ger inte samma exceptionella hypekänsla som när man för första gången såg den otroliga E3-trailern för originalet till Gamecube 2004.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Sa det redan när jag såg trailern direkt sänd och säger det igen. Vart är den klassiska humorn RE4 är känd för? Den där ostiga lite små charmiga dialogen? Nä nu ska Leon vara deppig och Emo.... Kände ingen som helst humor i detta klipp, allt kändes bara för seriöst. Jag vill ju ha den där ostiga/lökiga humorn som finns i originalet. Om de tar bort den så är Remaken 4:an inget för mig.

Spinner väll vidare på RE engine spelen, dom är inte lika lökiga som originalen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Varför i hela friden valde de inte det snitsigare datumet 3.23.23

Medlem

Kan bli hur bra som helst

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Sa det redan när jag såg trailern direkt sänd och säger det igen. Vart är den klassiska humorn RE4 är känd för? Den där ostiga lite små charmiga dialogen? Nä nu ska Leon vara deppig och Emo.... Kände ingen som helst humor i detta klipp, allt kändes bara för seriöst. Jag vill ju ha den där ostiga/lökiga humorn som finns i originalet. Om de tar bort den så är Remaken 4:an inget för mig.

När jag fick hem mitt exemplar 2005 av UPS så upplevde jag inte den som så ostig. Jag tror däremot att teamet har mognat med åren vad ett skräckspel ska innehålla och är tacksam att man kan göra mediet lite mer vuxet.

Medlem

Tillägg!
Spelet är bekräftat även till Steam på PC!
RE4 Remake Announcement Trailer

Medlem

Såg sjukt läckert ut av det lilla vi fick se. Ska bli spännande o se hur det blir. Hoppas det blir en ordentlig remake och inte som Re3 som jag blev rätt besviken på.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av wibbe44:

Tillägg!
Spelet är bekräftat även till Steam på PC!
RE4 Remake Announcement Trailer

Grymt, tillagt!

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Sa det redan när jag såg trailern direkt sänd och säger det igen. Vart är den klassiska humorn RE4 är känd för? Den där ostiga lite små charmiga dialogen? Nä nu ska Leon vara deppig och Emo.... Kände ingen som helst humor i detta klipp, allt kändes bara för seriöst. Jag vill ju ha den där ostiga/lökiga humorn som finns i originalet. Om de tar bort den så är Remaken 4:an inget för mig.

Nej för tusan. Det ska vara mörkt o dystert tack. Shit vad cool nyhet. Jag längtar. Sedan slippa lira med RE4 original styltiga kontroll. Den är hemsk. Testade i veckan..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Ja detta har ju varit efterlängtat länge och spelet i sig ser absolut bra ut och kommer troligtvis att spelas igenom men jag måste säga att trailern var rätt jäkla kass för att vara en reveal-trailer, eller är det bara jag?

RE Engine ser fortsatt ut att vara en av de bästa spelmotorerna för tillfället för övrigt, love it!

Skribent

RE4 må vara awesome, har spelat igenom det säkert 10 gånger. Men det gör ju också att jag inte är det minsta sugen på en remake av spelet. Dock kul för de som aldrig spelat originalet förstås.


signatur

"Writer and Fighter"

Gen
Medlem

Har inte lirat 4an (även om jag äger originalet) så det ska bli riktigt skoj!

Medlem
Skrivet av SunShine:

Såg sjukt läckert ut av det lilla vi fick se. Ska bli spännande o se hur det blir. Hoppas det blir en ordentlig remake och inte som Re3 som jag blev rätt besviken på.

Det var ett annat team som gjorde Remaken av 3an. Det är samma team som gjorde remaken av 2an som utvecklar remaken av 4an.


signatur

"There will be another time"

Medlem

Resident Evil 4 är riktigt grymt, ska bli spännande att få uppleva det ännu en gång och förmodligen mer rysligt. Jag är taggad!


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Var aldrig ett fan av 4an men uppskattade vad det gjorde för industrin och kan absolut förstå de som älskade det. Det är inget objektivt dåligt spel, men när det begav sig var jag personligen mest besviken på att man frångick den tidigare formulan och att det vart betydligt mer action-orienterat. Det kändes också extremt flummigt i att det tog plats i samma universum, men visst spelet hittade sin egen publik och drog ju in många nya fans samtidigt som det satte RE-serien totalt ur kurs för kommande spel tills 7an.

Ser ändå verkligen fram emot remaken och jag välkomnar om det har en mer seriös ton med mer vuxen och/eller välskriven dialog. Tvivlar på att dialogen ändå inte kommer vara delvis ostig, stör mig på när huvudkaraktärer genomgår de mest absurda mardrömsscenariona och bara rycker på axlarna, det drar ner trovärdigheten om ett spel exempelvis försöker vara skräck. Säger inte att de måste ligga i fosterställning i ett hörn men jag tror de flesta förstår vad jag menar. Åtminstone visa lite sjuk reaktion första gångerna..

Medlem

coolt, dock synd det inte kommer till lastgen.

Inaktiv

Nu gäller det att leva upp till hypen! RE4 har verkligen en hardcore fanbase. Känns ständigt aktuellt på nåt sätt, typ som Skyrim.

RE2-remake var fantastisk, 3:an var meh... hoppas dom polerat på detta länge.

Medlem

Ah i'll buy it at a high price!!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Ser fram emot det, även om jag spelat igenom originalet galet mycket genom åren. Hade även velat se en remake av Code Veronica


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av Lokritz:

Det var ett annat team som gjorde Remaken av 3an. Det är samma team som gjorde remaken av 2an som utvecklar remaken av 4an.

Det låter bra


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

coolt, dock synd det inte kommer till lastgen.

Det tycker jag bara är positivt det innebär att de kan fläska på ordentligt med det visuella, utan att behöva anpassa det för lastgammal hårdvara.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Om dom så mycket som pillar på dialogen tänker jag fortsatt hålla mig till originalet eller hd remastern

Medlem
Skrivet av marsson90:

Det tycker jag bara är positivt det innebär att de kan fläska på ordentligt med det visuella, utan att behöva anpassa det för lastgammal hårdvara.

jo jag vet... bara svårt motivera nya teknikköp för stunden.

Medlem
Skrivet av androsynth:

https://i.gifer.com/Y4m4.gif

Om dom så mycket som pillar på dialogen tänker jag fortsatt hålla mig till originalet eller hd remastern

Håller med. Trailern kändes bara deppig, dyster och emo. Jag vill ha kvar den lökiga dialogen.


signatur

Den som vet vet.

Skribent
Skrivet av heady89:

Var aldrig ett fan av 4an men uppskattade vad det gjorde för industrin och kan absolut förstå de som älskade det. Det är inget objektivt dåligt spel, men när det begav sig var jag personligen mest besviken på att man frångick den tidigare formulan och att det vart betydligt mer action-orienterat. Det kändes också extremt flummigt i att det tog plats i samma universum, men visst spelet hittade sin egen publik och drog ju in många nya fans samtidigt som det satte RE-serien totalt ur kurs för kommande spel tills 7an.

Detta är faktiskt lite intressant. För det är helt klart RE4s "fel" att vi sedan fick spel som 5an och 6an då det mer actionbaserade konceptet fick så bra kritik. Samtidigt balanserar 4an precis på gränsen där 5an och 6an ramlade över till total action. Men just att 4an både är så älskat, men samtidigt faktiskt är orsaken att RE gick på dekis där några år.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Varför i hela friden valde de inte det snitsigare datumet 3.23.23

De hinner kanske inte utveckla färdigt spelet tills dess...

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nej för tusan. Det ska vara mörkt o dystert tack. Shit vad cool nyhet. Jag längtar. Sedan slippa lira med RE4 original styltiga kontroll. Den är hemsk. Testade i veckan..

Förstår inte hur nästan alla säger att kontrollen är hemsk / dålig.
Tycker den blev perfekt i HD remastern. Bara att använda Typ 3 kontrollschemat så är man hemma sen.

Skrivet av Earthscum:

Håller med. Trailern kändes bara deppig, dyster och emo. Jag vill ha kvar den lökiga dialogen.

Är också rädd för att spelet ska ha en helt annan ton, men samtidigt är man nyfiken på vad de hittar på.
Vi har ju alltid mästerliga originalet att gå tillbaka till om det visar sig att remaken är mellanmjölk. 😝

Medlem

Menar du den dar hyfsat nyligen slappta Resident Evil 4 HD remaster modden som ett gang duktiga amatorer gjort...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

12
Skriv svar