Ny Final Fantasy XVI-trailer – och spelet släpps nästa år

Robot
Ny Final Fantasy XVI-trailer – och spelet släpps nästa år

Seriens klassiska summons drabbar samman.


Testpilot

Spännande trailer intressant fokus på summons. Känns som vår hjälte kanske kan transformera sig till en summon? Det var en tanke jag fick när jag såg trailern i varje fall.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Spännande trailer intressant fokus på summons. Känns som vår hjälte kanske kan transformera sig till en summon? Det var en tanke jag fick när jag såg trailern i varje fall.

Ja, jag får lite Attack on Titan-känsla av det. Verkar spännande, det här har definitivt Yoshi-Ps fingeravtryck på sig. Tittar man på hur UI:t beter sig så verkar man kunna växla mellan flera uppsättningar bundna skills med L2/R2 precis som i FFXIV. Stilen verkar vara en återgång till FFXII/FFXIII, känns rätt välkommet efter att FFXV försökte göra så många saker annorlunda.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Meh, kommer väl spela igenom det just because, men FFXVs combat var en riktig zzznorefest och jag tror inte jag använde magi/summons mer än en enda gång å combaten var rinse-and-repeat exakt samma sak genom hela spelet (dasha bort, dash-attack in, dasha bort, dash-attack in). Men kanske kan loren vara lite trevligare än ett gäng yaoi rockband pojkar som cruisar runt i en bil den här gången.

Medlem

Jag tror på Yoshi-P. Det här kommer bli grymt.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Vad är grejen med alla dessa ultra kombinationer av tusentals slag i sekunden och sen flyga upp i luften och sparka o slå som en hamster med adhd som är hög på socker?
Varför måste man lyfta från marken och flyga upp för att fortsätta slåss?
Spelet ser ju intressant ut för övrigt.. men gillar inte hur striderna verkar vara. Alldeles för övererivet så det ser löjligt ut

Skribent
Skrivet av PontusT:

Vad är grejen med alla dessa ultra kombinationer av tusentals slag i sekunden och sen flyga upp i luften och sparka o slå som en hamster med adhd som är hög på socker?
Varför måste man lyfta från marken och flyga upp för att fortsätta slåss?
Spelet ser ju intressant ut för övrigt.. men gillar inte hur striderna verkar vara. Alldeles för övererivet så det ser löjligt ut

One word...Japan...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av PontusT:

Vad är grejen med alla dessa ultra kombinationer av tusentals slag i sekunden och sen flyga upp i luften och sparka o slå som en hamster med adhd som är hög på socker?
Varför måste man lyfta från marken och flyga upp för att fortsätta slåss?
Spelet ser ju intressant ut för övrigt.. men gillar inte hur striderna verkar vara. Alldeles för övererivet så det ser löjligt ut

Smaksak. Personligen älskar jag sånt i spel, my cup of tea. Lite lustig kommentar dock. Vad är poängen med att springa när det är roligare att köra bil? Vad är poängen med att skjuta när det är roligare med närstridsvapen? Vad är poängen med X när jag föredrar Y?
Folk tycker olika. Själv tycker jag inte det ser löjligt ut, men grymt episkt. Överdrivet? Absolut!

Medlem

Vill jag spela Devil May Cry så köper jag Devil May Cry. Jag går inte till Final Fantasy serien för att spela ett ADHD action spel. Jag vill ha långsammare och taktiska strider. Hellre mer Dark Souls/Elden Ring än DMC. Men helst vill jag ha tillbaka turn based.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Smaksak. Personligen älskar jag sånt i spel, my cup of tea. Lite lustig kommentar dock. Vad är poängen med att springa när det är roligare att köra bil? Vad är poängen med att skjuta när det är roligare med närstridsvapen? Vad är poängen med X när jag föredrar Y?
Folk tycker olika. Själv tycker jag inte det ser löjligt ut, men grymt episkt. Överdrivet? Absolut!

För att Final Fantasy inte ska vara fullt ös medvetslös action? Då kan dom lika gärna göra ett nytt IP om dom vill göra Devil May Cry action spel.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Spännande trailer intressant fokus på summons. Känns som vår hjälte kanske kan transformera sig till en summon? Det var en tanke jag fick när jag såg trailern i varje fall.

Ja det blir intressant! Hajade till när rösten sa något i stil med:

"Awaken child of fate, awaken Ifrit"

Det blir intressant att se hur Yoshi-P och hans team tolkar FFXVI. Han har en stor respekt för varumärket och dess spelare så tror nog det blir bra om än annorlunda mot tidigare spel.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

För att Final Fantasy inte ska vara fullt ös medvetslös action? Då kan dom lika gärna göra ett nytt IP om dom vill göra Devil May Cry action spel.

Det här med vad en serie "ska" vara tycker jag är lite märkligt. Det måste få växa och utvecklas på olika sätt. Allt annat utom stridssystemet är ju väldigt traditionell FF, mer än vad vi har sett på länge. Stridssystemsmässigt så provade de nya saker i FFXV som inte gick hem, så nu provar de något annat i stället. Att gå tillbaka till Playstation 1-spelens gameplay vore att skjuta sig själv i foten om man vill nå köpare yngre än typ 30 år.

Nu har vi ju dessutom två AAA-Final Fantasy på gång samtidigt, så trivs man inte med XVI så är väl VII Remake ett annat alternativ, mer av en mix av gammalt och nytt i det stridssystemet.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Earthscum:

För att Final Fantasy inte ska vara fullt ös medvetslös action? Då kan dom lika gärna göra ett nytt IP om dom vill göra Devil May Cry action spel.

Each to their own.

1
Skriv svar