FZ Play - Vi lirar Diablo Immortal (om servrarna orkar)

Moderator | Testpilot

Bra man kan stava sitt egna namn.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Standard skulle jag säga för de flesta spel av den här typen.

Så pass? Aldrig varit med om innan. Det var väl inte så i Diablo 3, till exempel? Tycker det kunde varit tydligare i alla fall när man skapade sin karaktär. Är en del förvirrade på Reddit också ser jag nu.

Moderator | Testpilot
Skrivet av r4v3nl0rd:

Så pass? Aldrig varit med om innan. Det var väl inte så i Diablo 3, till exempel? Tycker det kunde varit tydligare i alla fall när man skapade sin karaktär. Är en del förvirrade på Reddit också ser jag nu.

Väljer man server innuti en region som Europa brukar man ofta vara låst, likt MMO-spel


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Mobilen är 10/10 pc är ehm duglig.
Spelet är kul och verkar gå att spela helt gratis.
/ lvl 53

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Frågar samma sak i denna tråd...

Spelade först på mobilen. Körde en halvtimme med min Wizard.

Skulle spela på PC nu ikväll. Gubben borta.

Startade en Barbar på PC. Levlade till 20. Stängde av. Startade igen. Gubben borta.

Någon annan som har samma problem? Nåt som jag gör fel?

EDIT: Eller jaha... Gubben man skapar är specifik för den servern den skapas på...? Är inte det BS, så säg?

Att ens gubbar varit serverdedikerade har ju bara varit standard dackefejden. Ok kanske inte riktigt så länge men nästan iaf. Personligen har jag sjukt roligt med spelet och älskar D3 på datorn med. Men de fyller olika syften

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Just Samsung-mobiler verkar ha problem med spelet.

Har jag haft tur, Samsung här.
Men när du säger det så läste jag lite i i game folk med Samsung som hade problem.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Asmongold hade över 100000 tittare på twitch, det tog inte lång tid för han att lägga upp kontokortet.
Men det kanske var mer ett spel för galleriet från hans sida då han har råd...
DI ser ut och låter som Torchlight 2 borde se ut men samtidigt som det kallas Diablo så känns det som att man dödar luft jämfört med D2R där alla lik ligger kvar. Asmongold blev lite sur när han inte dödade en npc, samtidigt som allt man dödar tekniskt sett försvinner från golvet/marken 2 sekunder efteråt. Jag tror att det är den största nackdelen för min inlevelse här

Jag saknar fortfarande många runor i D2R så jag är inte färdigt med det spelet på några år

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bra man kan stava sitt egna namn.

https://i.imgur.com/XGfUhLt.png

Lätt hänt i ivern

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hajfena:

Asmongold hade över 100000 tittare på twitch, det tog inte lång tid för han att lägga upp kontokortet.
Men det kanske var mer ett spel för galleriet från hans sida då han har råd...
DI ser ut och låter som Torchlight 2 borde se ut men samtidigt som det kallas Diablo så känns det som att man dödar luft jämfört med D2R där alla lik ligger kvar. Asmongold blev lite sur när han inte dödade en npc, samtidigt som allt man dödar tekniskt sett försvinner från golvet/marken 2 sekunder efteråt. Jag tror att det är den största nackdelen för min inlevelse här

<Uppladdad bildlänk>

Jag saknar fortfarande många runor i D2R så jag är inte färdigt med det spelet på några år

Spelet har gravt större problem än lik som inte ligger kvar på marken skulle säga. Allt vad MTX heter, feedback när man attackerar (också inlevelse), dåliga menyer och i stort att de tar ett steg tillbaka gameplay mässigt.

Riktigt synd. Det märks att det är ett mobilspel kort och gott. PC-versionen är i beta-fasen ska sägas. Lyckas de fixa till den så det verkligen känns som Diablo ska kännas på en dator kan det vara värt en genomspelning.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

eld
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelet har gravt större problem än lik som inte ligger kvar på marken skulle säga. Allt vad MTX heter, feedback när man attackerar (också inlevelse), dåliga menyer och i stort att de tar ett steg tillbaka gameplay mässigt.

Riktigt synd. Det märks att det är ett mobilspel kort och gott. PC-versionen är i beta-fasen ska sägas. Lyckas de fixa till den så det verkligen känns som Diablo ska kännas på en dator kan det vara värt en genomspelning.

Problemet är väl att båda versionerna är ett och samma spel, gameplay är ju anpassat för att det ska funka bra på mobil, så de kan inte tweaka saker för att det ska kännas bra på pc.

Tror inte de kommer anpassa UI för pc, men jag hoppas ju såklart.

Moderator | Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kul att se många av er som är positiva!

Här har ni mitt intryck:

Att kunna spela på sin dator och sedan fortsätta med samma karaktär på mobil senare är coolt dock. Testade lira på mobiltelefonen och det behövdes bara loggas in på battlenet så var jag igång.

Just till PC var det ingen större höjdare. Det säger en del när Dualsense känns bättre att spela med än mus & tangentbord. Tyngden i sina attacker var inte där. Musen kändes inte responsiv alls i spelet i jämförelse hur tight och snabbt det annars känns som. Styrning i stort var bökig och menyerna likaså. Att spela med en Dualsense kändes bättre, men menyerna var inte anpassade för den så då blev det meckigt att pilla med allt där istället.

Värt en genomspelning för storyn men mikrotransaktionerna är klart pay 2 win så tar man inte fram plånboken blir det svårt att ta sig högt i "ladder" och vinna i PVP.

I stort skulle jag rekommendera att bara speal Diablo III istället för er som primärt sitter vid en PC.

Uppdaterade mitt intryck efter 2 timmar med PC-versionen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av eld:

Problemet är väl att båda versionerna är ett och samma spel, gameplay är ju anpassat för att det ska funka bra på mobil, så de kan inte tweaka saker för att det ska kännas bra på pc.

Tror inte de kommer anpassa UI för pc, men jag hoppas ju såklart.

Samtidigt har vi PC-versionen av Diablo III och konsolvarianterna som är helt olika.

Om de lägger ned tiden kan de få Diablo Immortal kännas bättre att spela på PC. Det märks att det här var något de slängde ihop snabbt bara så de hade en PC-version.

Frågan är ju sedan om de kommer lägga ned den tiden och om de lyckas.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tycker att det är lite komiskt att se hur snabba slutsatser folk drar här och försöker att påstå att spelet minsann går att spela helt gratis osv. Ge det en vecka eller två av aktivt spelande så tror jag nog att reaktionerna kommer att börja att ändras en del, många som låter sig luras av mobilspelsupplägget där det flyter på asbra i början för att fånga en, för att sen börja kräva pengar av en för att ta sig förbi paywalls när man redan är investerad

Det finns massor av videor på ämnet redan.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag tycker att det är lite komiskt att se hur snabba slutsatser folk drar här och försöker att påstå att spelet minsann går att spela helt gratis osv. Ge det en vecka eller två av aktivt spelande så tror jag nog att reaktionerna kommer att börja att ändras en del, många som låter sig luras av mobilspelsupplägget där det flyter på asbra i början för att fånga en, för att sen börja kräva pengar av en för att ta sig förbi paywalls när man redan är investerad

Det finns massor av videor på ämnet redan.

Om det börjar kräva så kommer man alltså inte ens kunna spela utan att betala. Vilket är lite fel.
Spela kan du göra utan att betala, precis som jag har en polare som spelat Genshin aktivt i över ett år utan att lägga en krona och det går utmärkt men absolut hamnar du efter de som betalar. Sett flera video på folk som spelat DI länge utan att betala och har kul men du kommer ju vara en i mängden inte sticka ut eller kunna spela "hardcore" som man kunde med anda MMO.

Det är främst ladder och PVP som du behöver betala för om du ska tävla. Ju mer casual du är ju mindre kommer du märka av det.
Är du någon som spelar mycket och seriöst kommer man absolut märka av att de vill att man ska betala eftersom du genom ditt spelsätt försöker "tävla" vilket inte går eftersom det är P2W. Detta även utanför ladder PVP om du är investerad i det rejält. I dessa fall är D2R och D3 bättre.

Detta betyder inte att jag gillar P2W elementen och jag personligen tycker att gränsen ska 100% gå vid kosmetiska saker. Samma sak med s.k. battle-pass där det du ska få är endast kosmetiska saker eller sådant som på något sätt inte kan ge dig en fördel mot andra.
Men det är en diskussion för en annan dag


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Samtidigt har vi PC-versionen av Diablo III och konsolvarianterna som är helt olika.

Om de lägger ned tiden kan de få Diablo Immortal kännas bättre att spela på PC. Det märks att det här var något de slängde ihop snabbt bara så de hade en PC-version.

Frågan är ju sedan om de kommer lägga ned den tiden och om de lyckas.

Lite märkligt att vi aldrig fick konsolversionen till PC så småning om.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

eld
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Samtidigt har vi PC-versionen av Diablo III och konsolvarianterna som är helt olika.

Om de lägger ned tiden kan de få Diablo Immortal kännas bättre att spela på PC. Det märks att det här var något de slängde ihop snabbt bara så de hade en PC-version.

Frågan är ju sedan om de kommer lägga ned den tiden och om de lyckas.

För att de är olika versioner. Blizzard kunde balansera och tweaka diablo 3 på konsol så att det funkade bra där, och de behövde inte oroa sig för hur dessa ändringar skulle påverka pc-versionen.

Diablo immortal är ju crossplay, helt samma spel, och alla uppdateringar måste komma till båda, gameplay tweaks i den ena kommer sluta upp på den andra.

Moderator | Testpilot
Skrivet av eld:

För att de är olika versioner. Blizzard kunde balansera och tweaka diablo 3 på konsol så att det funkade bra där, och de behövde inte oroa sig för hur dessa ändringar skulle påverka pc-versionen.

Diablo immortal är ju crossplay, helt samma spel, och alla uppdateringar måste komma till båda, gameplay tweaks i den ena kommer sluta upp på den andra.

De kan givetvis utveckla betan av Immortal så det kan fungera bättre var min poäng bara. I stort var det känslan när man rör musen och klickar på knapparna (samt UI och annat) som var bökigt. Sådant går att fixa.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

eld
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

De kan givetvis utveckla betan av Immortal så det kan fungera bättre var min poäng bara. I stort var det känslan när man rör musen och klickar på knapparna (samt UI och annat) som var bökigt. Sådant går att fixa.

Yep, sånt kan de absolut fixa, kanske implementera drag and drop på items, fixa upplösningen, lägga in funktionalitet för att skala UI.

Medlem

Tycker PC-versionen är som förväntat. Spelet är ju i grunden utvecklat till mobil och jag är ganska skeptisk till att de kommer fokusera särskilt mycket på PC-versionen i framtiden, tyvärr. Att man ens kan spela på PC är väl endast damage control från deras sida efter skitstormen...

Gnällkuk
Skrivet av r4v3nl0rd:

Tycker PC-versionen är som förväntat. Spelet är ju i grunden utvecklat till mobil och jag är ganska skeptisk till att de kommer fokusera särskilt mycket på PC-versionen i framtiden, tyvärr. Att man ens kan spela på PC är väl endast damage control från deras sida efter skitstormen...

Damage control tror jag knappast, snarare ett sätt att få in fler spelare och mer pengar. Men som du säger så är det ju ett mobilspel som även går att spela på PC så det lär nog mestadels fokuseras på hur det fungerar på mobil, men det beror nog på hur mycket dolans de drar in via PC förmodar jag, tiden lär utvisa.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Damage control tror jag knappast, snarare ett sätt att få in fler spelare och mer pengar. Men som du säger så är det ju ett mobilspel som även går att spela på PC så det lär nog mestadels fokuseras på hur det fungerar på mobil, men det beror nog på hur mycket dolans de drar in via PC förmodar jag, tiden lär utvisa.

Klart det alltid är pengar som styr i grunden, men möjligheten att spela på PC var väl helt uteslutet från början?

"Ni har väl mobiler?"
"Mobiler endast"

Ett par månader innan release går de ut med att det även ska gå att spela på PC.

Vi fick en trött port, precis som förväntat, men ingen ska kunna säga att det "endast är ett mobilspel". Typ.

Men vi får se! Jag hoppas så klart att jag har fel och att det satsas mer på PC-versionen framöver.

Gnällkuk
Skrivet av r4v3nl0rd:

Klart det alltid är pengar som styr i grunden, men möjligheten att spela på PC var väl helt uteslutet från början?

"Ni har väl mobiler?"
"Mobiler endast"

Ett par månader innan release går de ut med att det även ska gå att spela på PC.

Vi fick en trött port, precis som förväntat, men ingen ska kunna säga att det "endast är ett mobilspel". Typ.

Men vi får se! Jag hoppas så klart att jag har fel och att det satsas mer på PC-versionen framöver.

Absolut, det var ju något som kom väldigt sent. Så trött tycker jag inte den är, den lämnar en del att önska men jag tror folk fick för sig att vi skulle få något som var som D3 vilket nog är att förvänta sig helt fel saker.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Funkar fint på min Samsung iaf (S20+). Kör medium och 60 fps, verkar rätt tungdrivet på högre, men det är helt klart det snyggaste mobilspel jag sett. Imponerande.

Jag tycker det är kul. Men jag spelar ju Diablo för storyn, kommer aldrig bry mig varesig PvP eller att minmaxxa min gubbe med runor och whatnot.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hullken:

Funkar fint på min Samsung iaf (S20+). Kör medium och 60 fps, verkar rätt tungdrivet på högre, men det är helt klart det snyggaste mobilspel jag sett. Imponerande.

Jag tycker det är kul. Men jag spelar ju Diablo för storyn, kommer aldrig bry mig varesig PvP eller att minmaxxa min gubbe med runor och whatnot.

Man kommer säkerligen inte bli besviken om man bara spelar för att uppleva storyn... Såvida den inte är dålig då

Skulle vara kul att veta hur långtid det tar att bli klar med storyn. Är det någon som vet?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag tycker att det är lite komiskt att se hur snabba slutsatser folk drar här och försöker att påstå att spelet minsann går att spela helt gratis osv. Ge det en vecka eller två av aktivt spelande så tror jag nog att reaktionerna kommer att börja att ändras en del, många som låter sig luras av mobilspelsupplägget där det flyter på asbra i början för att fånga en, för att sen börja kräva pengar av en för att ta sig förbi paywalls när man redan är investerad

Det finns massor av videor på ämnet redan.

Jag skulle säga att få content i en vecka eller två utan att spendera en krona och man har kul är en stor win. Vissa är ju nöjda med det. Sen så får man väl se om man vill betala/behöver betala för att det ska vara skoj. Har inget problem med season pass. Det har de flesta live service spelen. Räcker det är jag nöjd!

Medlem

Usch, fy och spya…
Rör inte det här skitspelet.

Gå vidare till nästa spel FZ please


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Chefredaktör
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bra man kan stava sitt egna namn.

https://i.imgur.com/XGfUhLt.png

Hahahaha, Underpart!

Medlem
Skrivet av Soulless:

Usch, fy och spya…
Rör inte det här skitspelet.

Gå vidare till nästa spel FZ please

Jag hade samma åsikt som dig, sen provade jag det ändå med ett par vänner, inte lagt ett öre på det. Är level 51 och har inte mött någon paywall hittils åtminstone.

Det är ett helt okej tidsfördriv, kostar ingenting, Ge det en chans åtminstone innan du spyr galla på allt.

(På PC då, kan aldrig någonsin tänka mig att spela det på mobiltelefonen) lol

Medlem

Jag sitter vid en bra dator, på datorstolen och spelar på mobilen.

Det är mobil master-race denna gång... 😎

Edit: Har köpt battle pass 55 sek, inget annat.
Den är mest prisvärd vad jag uppfattat och jag har kul med spelet. Kommer absolut inte lägga en krona mer, förutom ett nytt battle pass om jag fort gillar spelet senare.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelet har gravt större problem än lik som inte ligger kvar på marken skulle säga. Allt vad MTX heter, feedback när man attackerar (också inlevelse), dåliga menyer och i stort att de tar ett steg tillbaka gameplay mässigt.

Riktigt synd. Det märks att det är ett mobilspel kort och gott. PC-versionen är i beta-fasen ska sägas. Lyckas de fixa till den så det verkligen känns som Diablo ska kännas på en dator kan det vara värt en genomspelning.

Ok, då blir det att vänta ett tag och se om det lämnar beta i framtiden då jag aldrig kommer installera ett spel på mobilen.
Att lik inte försvinner är bara mitt önsketänkande, sånt är inte så viktigt nuförtiden tydligen(viktigare att designa sin karaktär), det skulle troligtvis aldrig fungera på ett mobilspel och det verkar som att alla spelare triggar egna instanser över varandra då man ser spelare men inte monster på vissa ställen.

Jag gillar att det är lite av mmo känsla i byarna med andra spelare samtidigt som det förmodligen är avsikten för att locka andra att bli avundsjuka på snyggare utrustning.

Kronologiskt bör man ju även spela detta efter D2R inte före om man spelar för historiens skull.

123
Skriv svar