Mega Drive Mini 2 bekräftad, nu med Mega CD-spel!

Robot
Mega Drive Mini 2 bekräftad, nu med Mega CD-spel!
Medlem

Hade aldrig en Mega CD, så det här ska bli nice!

Medlem

Hade varit roligare om den såg ut som Mega Drive med cd-läsaren.

Medlem

Ganska svagt spelutbud, blir nog köp när de reas ut för 300kr.

Medlem

Har bara spelat ett spel på Mega CD och det minns jag inte vad det heter, ett fightingspel där man var robotar och slogs på olika månar i vårat solsystem.
Kan absolut tänka mig att köpa en men det beror mycket på spel och pris.

Medlem

Vart är Road Avenger?!

Medlem

Nej. En Dreamcast Mini behövs.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Ganska svagt spelutbud, blir nog köp när de reas ut för 300kr.

Allt är väl inte utannonserat än.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Allt är väl inte utannonserat än.

”Bara” 40 spel kvar att utannonsera. 😅

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Har bara spelat ett spel på Mega CD och det minns jag inte vad det heter, ett fightingspel där man var robotar och slogs på olika månar i vårat solsystem.
Kan absolut tänka mig att köpa en men det beror mycket på spel och pris.

Rise of the Robots antar jag.

Medlem

Kunde de inte ha slängt in 32X också?

Skrivet av PGR1985:

”Bara” 40 spel kvar att utannonsera. 😅

Vill se Lethal Enforcers. 🙂

Medlem

Min kusin hade en Mega CD, men kan inte dra mig till minnes ett enda spel som han hade som imponerade. Det som vi spelade mest var någon "tre spel på en skiva" som innehåll Streets of Rage som var precis samma spel som på kassett.

I alla fall, jag har den först Mega Drive Mini och ser inte riktigt poängen med att skaffa en till, det måste bli något riktigt speciellt i spelväg för att jag ska köpa den.

Medlem

Skulle vara kul att se snatcher på den.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Freeman79a:

Nej. En Dreamcast Mini behövs.

Just så.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Hullken:

Rise of the Robots antar jag.

Nä det är inte Rise of the Robots, det fanns till flera format. Spelet jag tänker på tror jag var exklusivt till Mega CD.

Medlem

Virtua Racing va helt ok på sin tid (och det finns en bra remaster på Nintendo Switch nu).
https://www.youtube.com/watch?v=uEbmTfSxt9Q&t=507s

Önskar dom kunde ha med Truxton
https://www.youtube.com/watch?v=6iIG_ufZUzc&t=4494s

och detta

Desert Strike: Return to the Gulf
https://www.youtube.com/watch?v=RYVDt8XhTBM

Inaktiv

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa en Mega Drive Mini 2.

Medlem

Mysigt! Spelet (Bonanza Bros) @Mega Drive ar ett av mina absoluta favorit RETRO spel fran 80/90 talet. Super mysigt CoOp lir. Sedan tycker jag cult-klassikern (General Chaos) @Mega Drive borde kommit med i mini konsolen. Fantastiskt mysigt o skoj i CoOp.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv

Slänger dom in Snatcher så blir det svårt att motstå.

Medlem

Om dom inkluderar ”Make My Video: Marky Mark and the Funky Bunch” så lägger jag in en förhandsbokning på momangen (så fort det blir möjligt) 😆🙃😜

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Just så.

Tänk dig. En sådan med en hårddisk på typ 250gb eller ett stort SDHC kort så man kan köpa "nya" spel med någon form av online mp spel. Microsoft eller Sony kan stå för servicen/servrarna. Det är min favorit konsol.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nej. En Dreamcast Mini behövs.

Absolut, vill lira Metropolis street racer igen, ångrar att jag sålde mitt Dreamcast "back in the day" 😋


signatur

Nothing is power without Control

1
Skriv svar