Tunic! En av årets stora indiedarlings kommer till Playstation

Robot
Tunic! En av årets stora indiedarlings kommer till Playstation

September för Tunic till PS5, PS4.

#tunic


Medlem

Woho! Ett av de spelen som gett mig mest ångest över att ha bytt ut Xbox One X mot PS5. Riktigt intresserad av detta

Medlem

Helskönt spel. Grattis consoleplebs!

Medlem

Grymt spel👍 Grattis PS5 ägare.

Medlem

Ett sånt där spel som va riktigt najs en kväll men sen startade jag det aldrig igen. Vet inte varför men det händer mig ofta. Tror det är nån typ av spelutbrändhet.

Medlem

Ser fram emot att spela det på PS4an.

Medlem

Jag klarade ut Tunic och I am Fish senast på gamepass för 10kr en månad.

Störtsköna spel. Men i Tunic hade jag velat ha mer förklaring vad varje pryl gör och inte något hittapå språk. Det gjorde att jag knappt utnyttjade allt jag samlat.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Alla verkar älska Tunic men själv kan jag bara hålla med om att det är charmigt. Alldeles för mycket designmissar där kameran (den icke existerande) tillsammans med alldeles för mycket gömt som man helt enkelt inte ser (pga kameran) förstör typ hela spelet.

Medlem

Ser inte så märkvärdigt ut vid första ögonkastet. 🤔

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag klarade ut Tunic och I am Fish senast på gamepass för 10kr en månad.

Störtsköna spel. Men i Tunic hade jag velat ha mer förklaring vad varje pryl gör och inte något hittapå språk. Det gjorde att jag knappt utnyttjade allt jag samlat.

Detta är ju hela idén med spelet.
Instruktionsboken skall man ju gradvis översätta genom 1. ledtrådar och 2. unlocks allt som man kommer längre.

Skrivet av Gill:

Alla verkar älska Tunic men själv kan jag bara hålla med om att det är charmigt. Alldeles för mycket designmissar där kameran (den icke existerande) tillsammans med alldeles för mycket gömt som man helt enkelt inte ser (pga kameran) förstör typ hela spelet.

Även detta är meningen. Man får ingenting på silverfat, tanken är att man skall vara förvirrad och försöka, försöka igen tills man klurar ut det.

Detta till skillnad från alla moderna AAA spel som har en markör på kartan, en på kompassen och fotsteg som glänser på marken framför en. Man behöver knappt vara vaken för att klara dem.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Detta är ju hela idén med spelet.
Instruktionsboken skall man ju gradvis översätta genom 1. ledtrådar och 2. unlocks allt som man kommer längre.

Även detta är meningen. Man får ingenting på silverfat, tanken är att man skall vara förvirrad och försöka, försöka igen tills man klurar ut det.

Detta till skillnad från alla moderna AAA spel som har en markör på kartan, en på kompassen och fotsteg som glänser på marken framför en. Man behöver knappt vara vaken för att klara dem.

Jag förstår det, och jag samlade hela boken men ändå kan de ju översätta texten! Att slösa upp saker för att lista ut vad föremål gör är värdelöst. Eller att veta vad man ska equippa.
De hade lätt kunnat lägga till att texten översätts när man har nog med sidor eller liknande i stället för att som jag bli tvungen att köra google.
Men i slutändan när eftertexterna var klar så var även mitt inentory fullt eftersom jag kanske skulle behöva en sak senare.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar