Prince of Persia-remaken byter utvecklare och försenas ytterligare

Robot
Prince of Persia-remaken byter utvecklare och försenas ytterligare

Men prinsen är i alla fall inte canceled.

#Ubisoft, #prince-of-persia


Medlem

Brukar vara ett dåligt tecken.

Medlem

Det är svårt att göra remakes och kräver extrem disciplin. Det kommer nämligen jämt vara så många fans som inte gillar anpassningar till modern speldesign, att man inkorporerar nymodigheter.

Smartast är som med Demon Souls, en grafisk uppdatering men med 99% bibehållen spelmekanik.

De allra flesta remajeprojekt faller för frestelsen att förbättra och utveckla och då rasar fansen.

Prince of Persia blir megaflopp vem som än nu har fått ta över utvecklingen.


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Det är svårt att göra remakes och kräver extrem disciplin. Det kommer nämligen jämt vara så många fans som inte gillar anpassningar till modern speldesign, att man inkorporerar nymodigheter.

Smartast är som med Demon Souls, en grafisk uppdatering men med 99% bibehållen spelmekanik.

De allra flesta remajeprojekt faller för frestelsen att förbättra och utveckla och då rasar fansen.

Prince of Persia blir megaflopp vem som än nu har fått ta över utvecklingen.

Det är i alla fall Montreal, så de har ju jobbat på spelserien tidigare.

Men i övrigt håller jag med, remakes är lite en "you damned if you do, damned if you don't"-situation tycker jag. Hardcore-fansen vill ha det 1:1 med originalet, men spelet kommer kännas daterat om det inte spelet moderniseras lite.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Smartast är som med Demon Souls, en grafisk uppdatering men med 99% bibehållen spelmekanik.

Fast då är det ingen remake längre. En remake gör större uppdateringar och skiljer slutprodukten från dess ursprungliga form. Det du beskriver är en remaster.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent

Jag är fortfarande nyfiken på hur de kom fram till att en remaster på detta spel är en såpass efterfrågad produkt att det finns vinst i projektet.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Mike Stranéus:

Jag är fortfarande nyfiken på hur de kom fram till att en remaster på detta spel är en såpass efterfrågad produkt att det finns vinst i projektet.

Jag undrar om det inte var tänkt att ses som ett litet test. Om en remaster säljer så kan de göra en uppföljare sen. Serien hamnade ju lite på dekis efter The Forgotten Sand (som också var lite av en reboot tror jag?). Det skrivs ju ganska mycket på nätet om att folk vill ha ett nytt Prince of Persia, så Ubisoft tänkte kanske att vi gör först en remaster och ser om det säljer.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Fast då är det ingen remake längre. En remake gör större uppdateringar och skiljer slutprodukten från dess ursprungliga form. Det du beskriver är en remaster.

Nej, skillnaden mellan remake och remaster har inget med spelmekaniken att göra. Den handlar om huruvida det rör sig om en uppdaterad version av den ursprungliga koden eller en ny version utvecklad från grunden, oftast då i en modernare motor. Demon's Souls till PS5 är definitivt en remake.

Medlem

Hoppas denna remake faktiskt är en remake av Prince of Persia-spelet och inte ett Assassin's Creed: Prince of Persia

Medlem

Jag har väldigt blandade känslor inför denna remake/remaster/vad det än blir/är. Älskade originalet så pass att jag spelade sönder (!) mitt första spel och fick köpa ett nytt. Som tidigare sagt är det en fin balansgång när man vill uppdatera gamla spel på något sätt och det är sällan det blir en älskad storhit. Jag är försiktigt optimistisk och ser hellre att det får ta längre tid bara det blir bra än att de stressar fram en underväldigande spelupplevelse.


signatur

😎"Stay awesome people"😎
https://www.twitch.tv/Mirror_Hime

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag undrar om det inte var tänkt att ses som ett litet test. Om en remaster säljer så kan de göra en uppföljare sen. Serien hamnade ju lite på dekis efter The Forgotten Sand (som också var lite av en reboot tror jag?). Det skrivs ju ganska mycket på nätet om att folk vill ha ett nytt Prince of Persia, så Ubisoft tänkte kanske att vi gör först en remaster och ser om det säljer.

Den serien blev assassins creed. Nu när asscreed är vad det är så kanske det är dags för ubi att återlansera PoP. Blir nog en dålig god of war-kopia inom ett par år.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent
Skrivet av FejkFejksson:

Den serien blev assassins creed. Nu när asscreed är vad det är så kanske det är dags för ubi att återlansera PoP. Blir nog en dålig god of war-kopia inom ett par år.

Yep, det stämmer att AC var ett POP i början. Men det hann släppas ett Prince of Persia spel efter Assassins Creed, så AC ersatte egentligen aldrig serien.

Sands of Time kom 2010 och AC 1 släpptes 2007.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Problemet med många äldre spel på den där tiden är alla konstiga kameravinklar.
Idag har vi möjligheten att följa med karaktären flygande bakom hela spelet genom. Jag tycker helt klart de skall mordenisera remake på sands of time inte bara i grafik och upplösning utan allt. Vissa banor kanske inte passar dagens standard så då behöver de omarbetas. Men spelet är ju full av pussel så det kräver nog en hel del seriös arbete om det ska bli något vettigt av det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Det finns väl inte mycket pengar i det här spelet längre, klart att det inte är en prioritet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag undrar om det inte var tänkt att ses som ett litet test. Om en remaster säljer så kan de göra en uppföljare sen. Serien hamnade ju lite på dekis efter The Forgotten Sand (som också var lite av en reboot tror jag?). Det skrivs ju ganska mycket på nätet om att folk vill ha ett nytt Prince of Persia, så Ubisoft tänkte kanske att vi gör först en remaster och ser om det säljer.

Det hade varit billigare att beställa en marknadsundersökning. Att folk vill ha ett nytt Splinter Cell är ett ofta hört argument på internet. Att folk saknar Prince of Persia känns som en liten grupp som dyker upp då och då och propagerar för sin sak.

Jag gillar Prince of Persia och tycker spelet från 2008 är ett av de bättre spelen de senaste 20 åren. Med det sagt förstod jag fortfarande inte varför en remaster på detta spel är en bra idé. En remake kanske hade varit logiskt. Men detta. Nja.

Och frågan är om spelet någonsin kommer släppas. Kostar det för mycket pengar och utvecklingen stöter på problem för ofta. Kommer det med största sannolikhet stängas ned.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Mike Stranéus:

Det hade varit billigare att beställa en marknadsundersökning. Att folk vill ha ett nytt Splinter Cell är ett ofta hört argument på internet. Att folk saknar Prince of Persia känns som en liten grupp som dyker upp då och då och propagerar för sin sak.

Jag gillar Prince of Persia och tycker spelet från 2008 är ett av de bättre spelen de senaste 20 åren. Med det sagt förstod jag fortfarande inte varför en remaster på detta spel är en bra idé. En remake kanske hade varit logiskt. Men detta. Nja.

Och frågan är om spelet någonsin kommer släppas. Kostar det för mycket pengar och utvecklingen stöter på problem för ofta. Kommer det med största sannolikhet stängas ned.

The Forgotten Sands var väl i princip en remake/reboot, så det har de redan gjort.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

The Forgotten Sands var väl i princip en remake/reboot, så det har de redan gjort.

Ubisoft. Säg vad ni vill ha. Så gör vi precis tvärtom.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Nu var det länge sedan jag spelade spelet men tittade nyligen på en video gick igenom alla PoP (förutom de på mobil) och hans kommentarer var i princip vad jag minns. Bandesignen med hopp och pussel var generellt väldigt bra men striderna var en svag punkt. De var enformiga och det handlade i princip bara om att hoppa över och slå fienden i ryggen tills dom dog. Så vi får hoppas att de uppdaterar dom.

1
Skriv svar