Resident Evil 4-remake har utannonserats – här är första trailern

Medlem

Även om många här är lite osäkra på hur spelet kommer att bli. Så är jag rätt säker på att dom flesta av oss blir nöjda! Jag menar vad kan gå fel?

Medlem
Skrivet av Razken:

Förstår inte hur nästan alla säger att kontrollen är hemsk / dålig.
Tycker den blev perfekt i HD remastern. Bara att använda Typ 3 kontrollschemat så är man hemma sen. <Uppladdad bildlänk>
Är också rädd för att spelet ska ha en helt annan ton, men samtidigt är man nyfiken på vad de hittar på.
Vi har ju alltid mästerliga originalet att gå tillbaka till om det visar sig att remaken är mellanmjölk. 😝

Ohhh, var aldrig inne och kollade kontrollscheman. Körde på med de vanliga kontrollerna och vande mig till sist (eller så var det någon form av stockholmsyndrom). Gillar dock Wii-versionen mest. Vissa kanske tycker det blir för enkelt om man kan precisionsikta med wiimoten men jag tycker mer det är tillfredsställande att bestraffa alla ondingar som gav mig på nöten i andra versioner av RE4 😄

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Menar du den dar hyfsat nyligen slappta Resident Evil 4 HD remaster modden som ett gang duktiga amatorer gjort...

Nej, menar HD remastern som först hette "Ultimate HD Edition" till PC (finns till konsoler också).
Där lade dom till 2st kontrolltyper, så man har totalt 3st scheman att välja på.

Men det är väldigt många som inte bryr sig om att kolla kontrollerna och blir då sittandes med originalutförandet som av någon anledning är standard när det istället borde va Type3, som är moderniserad och mer anpassad till triggers på handkontrollen.

Men modden du nämner är också kanon. Har för mig att de lagt till möjlighet att mappa om knappar så man kan skräddarsy exakt det man vill ha.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Ohhh, var aldrig inne och kollade kontrollscheman. Körde på med de vanliga kontrollerna och vande mig till sist (eller så var det någon form av stockholmsyndrom). Gillar dock Wii-versionen mest. Vissa kanske tycker det blir för enkelt om man kan precisionsikta med wiimoten men jag tycker mer det är tillfredsställande att bestraffa alla ondingar som gav mig på nöten i andra versioner av RE4 😄

Har testat Wii versionen en gång, men den var alldeles för oprecis och knackig. 😆 Kan ha å göra med att frameraten är betydligt lägre än PC versionen som jag jämförde med. Ändå en bra portning av vad jag hört. Väldigt många som pratar gott om den, men då ska man också gilla att veva runt med rörelsekontroller. Det har aldrig vart en grej för mig. 😁

Medlem
Skrivet av Razken:

Har testat Wii versionen en gång, men den var alldeles för oprecis och knackig. 😆 Kan ha å göra med att frameraten är betydligt lägre än PC versionen som jag jämförde med. Ändå en bra portning av vad jag hört. Väldigt många som pratar gott om den, men då ska man också gilla att veva runt med rörelsekontroller. Det har aldrig vart en grej för mig. 😁

Många fiender blir en walk in the park när man kan sätta headshot efter headshot. Och El gigante tycker man nästan synd om 😄

Medlem
Skrivet av androsynth:

Många fiender blir en walk in the park när man kan sätta headshot efter headshot. Och El gigante tycker man nästan synd om 😄

Samma sak med VR versionen.
Man kan ju dock stänga av lasersiktet på vapnena så blir det iaf lite mer utmaning.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Förresten RE 4 HD finns på PS Store just nu för typ 79 kr på rea. Blev inspirerad av artikeln och köpte spelet. Spelar just nu på PS4 Pro och 100 tums projektor. Gameplay, grafiken & atmosfären mycket bra förutom kameran som är lite skakig när man styr själv. 🙂👍

PS Ljudet och ljudeffekterna är mycket bra också. 👌

Medlem

Kan inte Capcom köpa upp Silent Hill och göra remake på dem också. Jag vet att de skulle ha lyckats.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Detta är faktiskt lite intressant. För det är helt klart RE4s "fel" att vi sedan fick spel som 5an och 6an då det mer actionbaserade konceptet fick så bra kritik. Samtidigt balanserar 4an precis på gränsen där 5an och 6an ramlade över till total action. Men just att 4an både är så älskat, men samtidigt faktiskt är orsaken att RE gick på dekis där några år.

5an var jäkligt kul i co-op. 6an skulle aldrig ha släppts haha


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skulle vara sweet om spelet fick move stöd. Vill gärna spela det som RE4 Wii edition, bästa versionen av 4:an för mig.

12
Skriv svar