Rykte: Biomutant tycks vara på väg till Playstation 5

Robot
Rykte: Biomutant tycks vara på väg till Playstation 5

Playstation 5-ägarna kan få svenska biomutanter till konsolen.


Medlem

Trevligt. Jag har tänkt spela det när ps5 patch kommer. Äger spelet redan men har väntat på en ps5-version.

Skribent
Skrivet av Nimin:

Trevligt. Jag har tänkt spela det när ps5 patch kommer. Äger spelet redan men har väntat på en ps5-version.

Vill själv ha en dedikerad Series X-version.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

När kommer det till game pass månne?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Spelade det under den gratis helg som var i början. Lite väl basic för det priset som var då. Är det färdigpolerat nu?

Medlem

Skulle vara intressant att se försäljningssiffror i sådana här fall. Dvs mediokert spel, i princip totalt utan hype, släpps till ny plattform ett år senare. Hur mycket säljer det egentligen?

Medlem

Håller tummarna för gamepass nån gång, känns som ett perfekt gamepass-spel.

Medlem

Jag hade höga förhoppningar av detta men det föll ganska platt... Tyckte faktiskt det var riktigt mediokert... Knappt en 2 av 5 i mina ögon.

Medlem

Kanske skulle lagt ner denna tid på att fixa det riktigt tomma och döda spelet istället.

Medlem

Kommer att testa igen på ps5an. För mig höll Cyberpunk och Biomutant ungefär samma nivå från vad jag förväntade mig av spelen. Ok men inte mycket mer än så.

Gen
Medlem

Blir det 4K/60fps och priset hamnar runt 300kr kan det vara intressant.

Medlem

Jag tycker att det är rörigt med PS5/Xbox Series versioner och spelbara till konsolerna från PS4 och Xbox One.

Speciellt när man vill köpa ett spel som finns i 2 versioner för konsolerna idag.
Vad är vad liksom.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Det man kan hoppas på är att de jobbat på en stor patch tillsammans med denna release. Nu finns det ingen obligation att fortsätta jobba på ett singleplayer spel efter release, men jag tror spelet hade kunnat bli riktigt bra med stöd efter release.

Medlem

Gillade det spelet. Även om det var väldigt väldigt mycket copy past på objekt i världen och berättarformen inte föll mig i smaken. Men grunden kändes bra och hoppas verkligen att de gör en uppföljning på detta.


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Jag tycker att det är rörigt med PS5/Xbox Series versioner och spelbara till konsolerna från PS4 och Xbox One.

Speciellt när man vill köpa ett spel som finns i 2 versioner för konsolerna idag.
Vad är vad liksom.

Håller med. Xbox gör det ju betydligt bättre än playstation. Men sedan kommer det gissa utgivare som släpper sina fix som nya spel och krånglar till det. Devil may cry 5 är ett lysande exempel på hur dåligt en utgivare kan sköta de olika versionerna.


signatur

Ultrazine

Skribent
Skrivet av normalniklas:

Håller med. Xbox gör det ju betydligt bättre än playstation. Men sedan kommer det gissa utgivare som släpper sina fix som nya spel och krånglar till det. Devil may cry 5 är ett lysande exempel på hur dåligt en utgivare kan sköta de olika versionerna.

Även Tiny Tina, finns ingen next gen-uppgradering så "råkar" du köpa tex Xbox One-versionen är du fast med att köra i lägre upplösning. Det sämsta av allt, du är även fast med bara 2 player i splitscreen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Jag tycker att det är rörigt med PS5/Xbox Series versioner och spelbara till konsolerna från PS4 och Xbox One.

Speciellt när man vill köpa ett spel som finns i 2 versioner för konsolerna idag.
Vad är vad liksom.

I PS-appen är det bara att klicka på "spelpaket" när man ska handla så finns alla versioner man kan välja på och vad som ingår. Antar att de har uppdaterat ganska nyligen för så var det inte innan vad jag vill minnas

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

I PS-appen är det bara att klicka på "spelpaket" när man ska handla så finns alla versioner man kan välja på och vad som ingår. Antar att de har uppdaterat ganska nyligen för så var det inte innan vad jag vill minnas

Ja det har blivit bättre. Men fortfarande xbox hanterar det bättre. Maskinen avgör vilken version som passar för maskinen och sparfiler sparas ändå i molnet så spelar ingen roll om du bytt upp dig med konsol.

Men fan vad jag letade när jag skulle spela ghost of tsushima. Först installerades ps4 versionen, sedan installerades playstation 5 versionen och behövde leta upp playstation 5 versionen. Dessutom så följde dlc med från gamla versionen till nya utan att jag först öppnat och och sparat en sparfil i gamla versionen innan paketet dök upp i nya versionen. Haha


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Även Tiny Tina, finns ingen next gen-uppgradering så "råkar" du köpa tex Xbox One-versionen är du fast med att köra i lägre upplösning. Det sämsta av allt, du är även fast med bara 2 player i splitscreen.

Råkade faktiskt köpa fel version av dmc men xbox har blivit väldigt snabba på återbetalning. Minns inte exakt men tror man kan via webbläsaren, köphistorik, kräva återbetalning. De frågar om varför säger det kan ta 24 timmar eller nått men behövt göra det två gånger och fått tillbaka pengarna på bara några minuter båda gångerna.


signatur

Ultrazine

Medlem

Har inte tagit mig an spelet ännu, så det här är mycket goda nyheter för min del. Tummarna är hållna!


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Kanske ska testa det här spelet.
Spel som inte brukar tilltala stora massa brukar tilltala mig.
Stora massan gillar skit som assassins creed


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av normalniklas:

Ja det har blivit bättre. Men fortfarande xbox hanterar det bättre. Maskinen avgör vilken version som passar för maskinen och sparfiler sparas ändå i molnet så spelar ingen roll om du bytt upp dig med konsol.

Men fan vad jag letade när jag skulle spela ghost of tsushima. Först installerades ps4 versionen, sedan installerades playstation 5 versionen och behövde leta upp playstation 5 versionen. Dessutom så följde dlc med från gamla versionen till nya utan att jag först öppnat och och sparat en sparfil i gamla versionen innan paketet dök upp i nya versionen. Haha

Haha det låter ju inte riktigt optimalt^^. Man vill ju att allt bara ska flyta.

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Kanske ska testa det här spelet.
Spel som inte brukar tilltala stora massa brukar tilltala mig.
Stora massan gillar skit som assassins creed

Lite så är det ju. De bästa spelen (för en själv) är aldrig de mest populära. Desto mer man försöker tilltala en så bred målgrupp som möjligt, desto mer ospecifikt blir det för individen. Sen tar nog utvecklarna hellre att folk tycker spelet är 4/5 än 5/5 om det betyder att det säljer mer.

”Fler som behöver toapapper än diamanter”

1
Skriv svar