Nightdive är sugna på att göra en remaster av Unreal

Robot
Nightdive är sugna på att göra en remaster av Unreal
Medlem

Som jag har väntat på en nyhet om detta.
En remake/remaster av Unreal står otroligt högt på min lista.

Tänka att få återuppleva (inte minst de första minuterna av) spelet i exempelvis Unreal 5-motorn. Ojoj!

Medlem

Nu tycker jag att Unreal fortfarande är fint och fullt spelbart men om någon är villig att göra remaster av hög kvaliet så är jag intresserad. Remastern behöver nog ligga på en hög nivå för att kunna motiveras.

Skulle helst vilja se att någon tog det som övning inför utvecklande av ett unreal 2

Medlem

Unreal är ett underbart spel! Tveksamt om en "remaster" kommer göra det rätta dock...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av peggleball:

Nu tycker jag att Unreal fortfarande är fint och fullt spelbart men om någon är villig att göra remaster av hög kvaliet så är jag intresserad. Remastern behöver nog ligga på en hög nivå för att kunna motiveras.

Skulle helst vilja se att någon tog det som övning inför utvecklande av ett unreal 2

Unreal 2 finns ju redan?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Är det i Unreal 2 typ

alla dör i slutet?

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Unreal 2 är dock ett riktigt skitspel jämfört med ettan som ingen vill veta av, varken då eller nu.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas att det blir av.

Avstängd

Stämmer in i kören ovan, Unreal är ett fantastiskt spel (och ett av de allra första jag spelade) och en remaster/remake hade väl uppskattats, även om det finns mods som gör det fullt spelbart än idag (lirade igenom det senaste för något år sedan)

Medlem

En remake av Unreal i UE5 hade varit något.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Gärna remake på samma sätt som FF7:Remake är en remake, blir det remaster så kan man lika gärna spela orginalet istället.

Flakmonkey

Skulle vara kul med en remake, men då får det agera som en aptitretare inför Unreal 3. Tycker Epic borde visa var skåpet ska stå med sin motor på samma vis som de gjorde med Unreal, UT, UT2003 och Gears of War. Skulle dock ännu hellre se att de slutförde det UT som påbörjades och som är extremt spelbart. Hade LAN på jobbet för ett par helger sen och det var det spelet som gick varmast eftersom det flyter på allas maskiner och är ett FPS som man kan spela utan att vara insatt i någon special mekanik.

Medlem

Är man sugen på Unreal idag så är DX11 renderer ett måste att installera.
Är uppvuxen med Unreal Tournament, men fick testa på Unreal 1 långt senare och det är ett fantastiskt spel med otrolig atmosfär. 🪐💫

Nightdive har gjort underverk förut och det skulle vara kul att se hur Unreal skulle se ut efter deras behandling.

Medlem

Det skulle vara mera intressant om de gjorde något officiellt tillägg eller så till det gamla spelet. Men det är omöjligt tyvärr...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

ELF
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det skulle vara mera intressant om de gjorde något officiellt tillägg eller så till det gamla spelet. Men det är omöjligt tyvärr...

Det har de, Unreal Mission Pack: Return to Na Pali..... ;p


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Det har de, Unreal Mission Pack: Return to Na Pali..... ;p

Jag menade ett till då så klart


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas det blir av, men INTE en remaster. Endast remake är av intresse. Annars kan det lika gärna vara.

Medlem

1an spelades flitigt, ruskigt vackert med enorm atmosfär, editorn var grym, botarna funkade fint och blev ett inträde i FPSmultiplayer för mig.
Vissa banor är lite konsiga dock och skulle behöva lite förändringar för att funka idag.

2an skyr jag som pesten då den var sönderhypad och krossade mitt hjärta

Medlem

Gör hellre klart nya Unreal Tournament som är typ nästan klart, fast saknar content. Men det är klart, varför det när ett visst annat spel drar in pengarna i drivor...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Flakmonkey
Skrivet av conthox:

Gör hellre klart nya Unreal Tournament som är typ nästan klart, fast saknar content. Men det är klart, varför det när ett visst annat spel drar in pengarna i drivor...

Indeed, sorgliga i det hela är ju hur bra och roligt det faktiskt redan samt att det väl inte skulle kosta mer än några timmars intäkter från Fortnite att färdigställa det...

Medlem
Skrivet av conthox:

Gör hellre klart nya Unreal Tournament som är typ nästan klart, fast saknar content. Men det är klart, varför det när ett visst annat spel drar in pengarna i drivor...

Unreal Tournament 2004 hade varit något som de skulle baserat det UT de försökte återskapa senast. Det kändes rätt UT3 sist jag testade det iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Du har fel, det finns inte. Länken funkar inte.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Unreal Tournament 2004 hade varit något som de skulle baserat det UT de försökte återskapa senast. Det kändes rätt UT3 sist jag testade det iaf.

Jo, det stämmer. Det var mer likt de senare spelen än det första. Men fortfarande bra, så bättre än inget.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar