FN gör allt för diktaturer numera!

Medlem
FN gör allt för diktaturer numera!

Läs och bli förvånad av hur FN fungerar (eller inte) fungerar:(

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_2663763.svd

Medlem

"Ett exempel på oacceptabel yttrandefrihet"

Där slutade jag läsa.

Medlem

FN har alltid varit mesar sen Dag Hammarskjöld (han blev mördat och punkt slut)


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

FN har aldrig varit vad det skulle vara i alla fall.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

"oacceptabel yttrandefrihet"

Det var nog fan det mest idiotiska jag någonsin hört...

Medlem

hmm vad har topic med artikeln o göra kan inte riktigt se kopplingen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

hmm vad har topic med artikeln o göra kan inte riktigt se kopplingen.

?Den kan i vissa länder användas för att tysta och skrämma människorättsaktivister, religiösa avhoppare och andra oberoende röster?, heter det. Andra anser att resolutionen kan försämra relationerna mellan religioner.

Medlem

Vet ni hur FN funderar?
Vilket land som helst kan lägga fram en resolution. Bara för att ett land lägger fram en RESOLUTION betyder inte det att det officiellt ställningstagande från FN. Detta tas också upp på ett tydligt sätt i artikeln, men jag antar att ni missade det (vare sig det var avsiktligt eller oavsiktligt).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Vet ni hur FN funderar?
Vilket land som helst kan lägga fram en resolution. Bara för att ett land lägger fram en RESOLUTION betyder inte det att det officiellt ställningstagande från FN. Detta tas också upp på ett tydligt sätt i artikeln, men jag antar att ni missade det (vare sig det var avsiktligt eller oavsiktligt).

UNHRC har antagit ovan nämnda resolution, om du läser artikeln en gång till ser du det. som en förlängning av generalförsamlingen för de, enligt min mening, FN:s talan.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Vet ni hur FN funderar?
Vilket land som helst kan lägga fram en resolution. Bara för att ett land lägger fram en RESOLUTION betyder inte det att det officiellt ställningstagande från FN. Detta tas också upp på ett tydligt sätt i artikeln, men jag antar att ni missade det (vare sig det var avsiktligt eller oavsiktligt).

Jag tror du missade avsiktligt att läsa att den vad godtagen.

Medlem

"oacceptabel yttrandefrihet"

HAHAHAHA. Hahaha... hah.

Medlem

Hoppsan, då får jag ta tillbaka mitt tidigare inlägg pga. att jag missade den viktiga första raden "FN:s råd för mänskliga rättigheter i Genève antog resolutionen i onsdags.". Dock så står det redan i nästa mening "Texten, som inte är bindande..." Som vanligt har jag svårt att förstå FN som organisation.

Tillbaka till ämnet: Ska vara intressant att se om den tillämpas på internationellt plan innan dom hinner skrota den. Känns inte så lovande inför FN-konferensen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar