Nu är den fullständiga trailern för Netflix Resident Evil-serie här

Robot
Nu är den fullständiga trailern för Netflix Resident Evil-serie här

Se Weskers döttrar tampas med T-virusets allehanda skapelser.

#Netflix, #Resident-evil


Medlem

Oj...det där såg bättre ut än vad jag förväntat mig!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Welp, kom in för att småle men nu har jag en ny serie på min framtida watchlist...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Mycket bättre än förväntat ja! Vilket spel är serien baserad på? 1an?

Gnällkuk

Hmm, vad exakt är det som får folk förväntansfulla? Jag tycker det ser ut som en random zombie/monsterfilm som förutom Umbrella Academy hade varit omöjlig att utröna att det handlade om Resident Evil. Jag kommer garanterat se den dock, men finns inte mycket här förutom namnet som känns RE för egen del.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Mycket bättre än förväntat ja! Vilket spel är serien baserad på? 1an?

Verkar inte vara baserad på något spel då det utspelar sig i framtiden och handlar om Weskers döttrar.

Trailern såg okej ut iallafall. Är en sucker för RE så blir nog att titta på den.

Medlem

Kommer nog sluta efter två säsonger eller en

Medlem

Tror inte på någon succé. Netflix kavajmännen har märkt att spelserier är en grej nu, men att göra en riktig bra RE serie är för svårt, så man gör någon halvdan story med zombies med wokeinslag och hoppas att det genererar cash.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hmm, vad exakt är det som får folk förväntansfulla? Jag tycker det ser ut som en random zombie/monsterfilm som förutom Umbrella Academy hade varit omöjlig att utröna att det handlade om Resident Evil. Jag kommer garanterat se den dock, men finns inte mycket här förutom namnet som känns RE för egen del.

Ärligt? För att den ser stenfet ut med både vinklar, ljussättning, effekter och karaktärer som känns fräschare än allt annat som kommit från Resident Evil i film- eller serieform. Jag tycker om de andra filmerna med kloner och så, bryr mig inte om att de inte följer originalberättelsen, men detta är den enda trailern för en RE-film eller serie som har fått mig upphetsad.

Jag menar säg att det handlar om Resident Evil, vad är egentligen Resident Evil utan Umbrella? Ifall de valt att inte dyka mer i Umbrella så slutar det ju direkt vara intressant. Jag kan spela ett annat zombiespel eller se en annan zombieserie med alternativa zombiestilar, jag känner nog till och med att Resident Evil som berättelseuniversum är helt ointressant utan Umbrella.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Gnällkuk
Skrivet av Proximately:

Ärligt? För att den ser stenfet ut med både vinklar, ljussättning, effekter och karaktärer som känns fräschare än allt annat som kommit från Resident Evil i film- eller serieform. Jag tycker om de andra filmerna med kloner och så, bryr mig inte om att de inte följer originalberättelsen, men detta är den enda trailern för en RE-film eller serie som har fått mig upphetsad.

Jag menar säg att det handlar om Resident Evil, vad är egentligen Resident Evil utan Umbrella? Ifall de valt att inte dyka mer i Umbrella så slutar det ju direkt vara intressant. Jag kan spela ett annat zombiespel eller se en annan zombieserie med alternativa zombiestilar, jag känner nog till och med att Resident Evil som berättelseuniversum är helt ointressant utan Umbrella.

De har ju inte direkt mycket att leva upp till om man utgår från tidigare skapelser. Jag tror du missförstår mig, klippen ser ju ut att bjuda på action och spänning men jag ser inte riktigt något som får mig att kännadet här är RE som verkligen fångar amtosfären och som känns som en bra tolkning.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Proximately:

Ärligt? För att den ser stenfet ut med både vinklar, ljussättning, effekter och karaktärer som känns fräschare än allt annat som kommit från Resident Evil i film- eller serieform. Jag tycker om de andra filmerna med kloner och så, bryr mig inte om att de inte följer originalberättelsen, men detta är den enda trailern för en RE-film eller serie som har fått mig upphetsad.

Jag menar säg att det handlar om Resident Evil, vad är egentligen Resident Evil utan Umbrella? Ifall de valt att inte dyka mer i Umbrella så slutar det ju direkt vara intressant. Jag kan spela ett annat zombiespel eller se en annan zombieserie med alternativa zombiestilar, jag känner nog till och med att Resident Evil som berättelseuniversum är helt ointressant utan Umbrella.

Jag tror han syftar på att det känns som en mix av allt möjligt igen ? Tycker också som fan av spelen att detta ser bättre ut än något tidigare. Första filmen även om den inte var baserad på första spelet kändes ändå mer Resident Evil än någon annan film som kom efteråt. Man började ju låna hej vilt med karaktärer och miljöer i en evig mix från alla andra spel i en extremt B-story som inte hade någon som helst koppling till spelen alls.

Hur svårt vore det att göra filmerna mer baserade kring spelen, upplägget är ju redan intressant, och inte minst om man vill gå för en mer skräckbaserad upplevelse. Sätt en film i spencer mansion, gör om det ostiga upplägget i spelen till något lite mer seriöst och där har man början på en vad jag skulle tro mer uppskattad serie av fansen.

Medlem

Ser ut att kunna bli riktigt bra. Mycket bättre än filmerna.

Medlem

Ser ut att vara väldigt trevlig action och bra produktion, resten ser tyvärr skräp ut.

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Hmm, vad exakt är det som får folk förväntansfulla? Jag tycker det ser ut som en random zombie/monsterfilm som förutom Umbrella Academy hade varit omöjlig att utröna att det handlade om Resident Evil. Jag kommer garanterat se den dock, men finns inte mycket här förutom namnet som känns RE för egen del.

Haha Umbrella Academy

Gnällkuk
Skrivet av anon_119148:

Haha Umbrella Academy

Haha, hoppla! Mer kaffe? Mer kaffe.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Sorry var tvungen

Medlem

Produktionsvärdet ser definitivt mycket högre ut än vad vi är vana vid på senare, sen om storyn blir bra får tiden utvisa, men man får väl hoppas!

Medlem

ser bra ut, kommer garanterat se iaf första avsnittet


signatur

//monster

Medlem

Ser ut som riktigt skräp

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

De har ju inte direkt mycket att leva upp till om man utgår från tidigare skapelser. Jag tror du missförstår mig, klippen ser ju ut att bjuda på action och spänning men jag ser inte riktigt något som får mig att kännadet här är RE som verkligen fångar amtosfären och som känns som en bra tolkning.

Ah, det perspektivet förstår jag lite mer. Tack för förklaringen. För mig så är Resident Evil ganska brett sett till stilar som man kan använda för det, de har ju sedan länge släppt Resident Evil i olika genrer och intensitet. I vissa av spelen träffar du en människa ibland, i andra typ aldrig. Men jag tycker ändå det ser intensivt ut på ett sätt som känns bekant när jag ser till mellansekvenser i spelen. När du tänker på det, tänker du då typ på att man ska fånga känslan av gameplayet och atmosfären?

Någon skrev att det hade kunnat vara coolt om man hade haft det hela att utspela sig i ett begränsat område, det instämmer jag i. Men Resident Evil har ju ändå varit större områden ganska länge så det kanske inte har att göra med känslan på samma sätt. Hur som helst, det blir intressant att kolla in serien.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar