"Vi jobbar på ett nytt Just Cause"

Robot
"Vi jobbar på ett nytt Just Cause"

Square Enix avslöjar nyheten, i förbifarten.

#just-cause


Medlem

Har inte ens hunnit spela 3an eller 4an

Känns lika hett som om nån skulle säga
-"Vi jobbar på ett nytt Serious sam"


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Nice!!! Just cause 3 var bäst i serien tycker jag. 😀 Blir roligt att se om 5an blir bra.

Medlem

Den här spelserien fastnade verkligen aldrig för mig. En rörig sandbox, smått barnslig i klass med Saints Row.
Men kanske kul för någon annan.

Medlem

Kul.

Jag har ännu inte kört 4an men de 3 föregångarna har jag.

Bäst är Just Cause 2.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Okej. Avalanche har inget med serien att göra längre?

Som IP betraktat så är väl Just Cause inte speciellt intressant. Sjukt generiskt på alla sätt och vis fast med esset att Avalanche är galet duktiga på att göra fett gameplay.

Min spontana gissning är väl att Just Cause fast utan Avalanche bara skulle vara sjukt generiskt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hoppas gameplay blir betydligt mer varierande då. Gör även en vassare story. Men dessa devs är ytterst mediokra tyvärr..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Vet inte om det känns som hela Embracers värv verkar mynna ut i något speciellt intressant...

Dom har mest lyckats släppa några intetsägande uppföljare till föregångare som var bättre, på ganska lång tid nu?

En massa finansinevstornissar som tror att det går att lyckas i spelbranchen bara för man har massa (ändå rätt dassiga) IP'n?

Känner mig rätt trygg i min gissning att 95% av de pengar som Embracer har jobbat med så här långt kommer från investeringar och väldigt lite från att kränga bra spel... Känns som en tidsfråga innan finansieringen börjar torka ut om dom inte faktiskt lyckas leverera något.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Kul.

Jag har ännu inte kört 4an men de 3 föregångarna har jag.

Bäst är Just Cause 2.

Håller verkligen med! Just Cause 2 var riktigt kul på så många sätt. Hade lika kul när jag gled runt i ett litet propellerplan och utforskade som när jag sprängde allt och alla. Underbart spel och faktiskt ett av mina favorit open-world. Storyn sög ju men det var ju inte riktigt därför man spelade^^.

Minns när det släpptes och jag blev lite smått nyfiken på det genom alla youtubeklipp med allt möjligt galet folk la upp. Vissa var ju galet skillade.

Medlem

Just Cause 2 och 3 var skitkul, 4an var värdelös och därmed har jag inget särskilt sug efter en femte del.

Avstängd

Hoppas 5an blir bättre än 4an. 4an var i princip 3an fast sämre på det mesta (kanske inte så värdelöst som folk säger dock).

Jc2 & Jc3 var riktigt bra, finns otroligt mycket potential för ett Jc5 om det görs rätt.

Mobilspel är dock totalt ointressant som vanligt.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Vet inte om det känns som hela Embracers värv verkar mynna ut i något speciellt intressant...

Dom har mest lyckats släppa några intetsägande uppföljare till föregångare som var bättre, på ganska lång tid nu?

En massa finansinevstornissar som tror att det går att lyckas i spelbranchen bara för man har massa (ändå rätt dassiga) IP'n?

Känner mig rätt trygg i min gissning att 95% av de pengar som Embracer har jobbat med så här långt kommer från investeringar och väldigt lite från att kränga bra spel... Känns som en tidsfråga innan finansieringen börjar torka ut om dom inte faktiskt lyckas leverera något.

Det tar ca 6 år att utveckla ett rätt stort spel, flesta utav dom köpt upp arbetar eller har varit i tidig fas med sina spel.
dvs vänta 2 år så kan man mer få svar på frågan här.

Just nu de spel som släpps inom 2-3 år, har embracer group inte direkt stört eller rört vid ens.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Vet inte om det känns som hela Embracers värv verkar mynna ut i något speciellt intressant...

Dom har mest lyckats släppa några intetsägande uppföljare till föregångare som var bättre, på ganska lång tid nu?

En massa finansinevstornissar som tror att det går att lyckas i spelbranchen bara för man har massa (ändå rätt dassiga) IP'n?

Känner mig rätt trygg i min gissning att 95% av de pengar som Embracer har jobbat med så här långt kommer från investeringar och väldigt lite från att kränga bra spel... Känns som en tidsfråga innan finansieringen börjar torka ut om dom inte faktiskt lyckas leverera något.

Vad har Embracer med detta att göra?

Medlem

Hoppas att de gör ett bättre jobb än vad de gjorde med 4:an som var en stor besvikelse.

Medlem

Jag började tröttna efter trean.
Det blev same/same...


signatur

autograph

Skrivet av Anton Q:

Vet inte om det känns som hela Embracers värv verkar mynna ut i något speciellt intressant...

Dom har mest lyckats släppa några intetsägande uppföljare till föregångare som var bättre, på ganska lång tid nu?

En massa finansinevstornissar som tror att det går att lyckas i spelbranchen bara för man har massa (ändå rätt dassiga) IP'n?

Känner mig rätt trygg i min gissning att 95% av de pengar som Embracer har jobbat med så här långt kommer från investeringar och väldigt lite från att kränga bra spel... Känns som en tidsfråga innan finansieringen börjar torka ut om dom inte faktiskt lyckas leverera något.

Just Cause ingår inte i förvärvet så Embracer har inget involverat där


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

1
Skriv svar