Medlem
Tradera

Tänkt o börja använda tradera lite nu. Alla säger att de ska va så bra så tänkte testa det! Men nu undrar jag lite saker

* Tar Tradera några avgifter om man använder sidan?

* Är de säkert? så jag fattar så kan man se typ "status" på alla o se om några andra har skriva bra eller dåliga omdömen om han?

* Något viktigt jag bör tänka på innan jag startar?

MVH: någon


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

* Tar Tradera några avgifter om man använder sidan?

Bara om du säljer.

Skrivet av andreashal91:

* Är de säkert? så jag fattar så kan man se typ "status" på alla o se om några andra har skriva bra eller dåliga omdömen om han?

Jag har både köpt och sålt en hel del på Tradera och än så länge har allt fungerat. De kan säkert hjälpa dig till viss del om något skulle krångla men kom ihåg att det alltid är säljaren som är ansvarig för sina auktioner.

Skrivet av andreashal91:

* Något viktigt jag bör tänka på innan jag startar?

Om du ska köpa något så kolla upp att säljaren inte har en massa negativa omdömen. Personligen undviker jag auktioner där det inte finns några bilder eller där beskrivningen är bristfällig. Tänk också på att det oftast är köparen som betalar frakten.

Medlem

Ja men de låter as bra!!! Ska tänka på allt du har sagt o börja använda tradera nu ty!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Alla säljare har ju omdömen som man kan titta på. Har själv köpt lite på tradera och aldrig blivit lurad men man köper ju inte något större av en person utan goda omdömen.

Medlem

titta på omdömen är A och O.
köpt hyfsat mycket på Tradera, och det funkar jätte smidigt och det är bra uppbygt system.

Köpte för några timmar sedan en Caribbean clipper ))


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Köpte för några timmar sedan en Caribbean clipper ))

Låter som nån sort tånagelsax. Was ist das?


signatur

In war, truth is the first casualty


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

alla vet ju att iceman gillar lego :heart:

min syster har haft problem en gång, men då har hon också sålt ~200 grejer.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Juggernawt:
Skrivet av IceMan:

Köpte för några timmar sedan en Caribbean clipper ))

Låter som nån sort tånagelsax. Was ist das?

Lego \o/

tänk "det blåa skeppet" så känner du nog igen det


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

I KNOW WHAT IT IS!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Har aldrig riktigt litat på Ebay, är det lika bra och hur funkar det egentligen när det skeppas från USA? Har aldrig fattat vad det ska stå om man vet att den kan skickas till just Sverige och hur mycket det skulle kosta


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem

Tradera har funkat bra för egen del, men det finns en del personer som är lite luriga, kolla upp dem speciellt om du ska köpa elektronikprylar. Vissa säljare bor i USA men säljer i Sverige, enligt lag ska man betala moms. vilket dessa säljare struntar i. Som köpare kan du även råka ut för att vissa garantier inte gäller eftersom produkten skickas från ett annat land. Att handla från svenska säljare brukar inte vara några problem...

1
Skriv svar