Snart kan du spela Xbox-spel på Samsungs tv - utan Xbox-konsol

Robot
Snart kan du spela Xbox-spel på Samsungs tv - utan Xbox-konsol
Medlem

Som jag skrev i en tidigare tråd så är det här hur framtiden för spel kommer att se ut. Du kommer inte behöva en konsol, du prenumererar endast på en streamingtjänst. Precis som du nu gör med Spotify när det gäller musik, samt Netflix när gäller serier och filmer.

Redaktör
Skrivet av Ikaruga:

Som jag skrev i en tidigare tråd så är det här hur framtiden för spel kommer att se ut. Du kommer inte behöva en konsol, du prenumererar endast på en streamingtjänst. Precis som du nu gör med Spotify när det gäller musik, samt Netflix när gäller serier och filmer.

Det lär bli ett komplement till konsoler och datorer tippar jag. Än finns ju begränsningar med strömmat spelande, och många dedikerade gamers (dvs många här på FZ) lär vara beredda att betala mer för en bättre upplevelse.


signatur
Medlem

Håller med ovan. I framtiden (om 10år?), ja absolut. Men det är alldeles för mycket nätverksproblem nu för att behålla samma kvalité som en stationär konsol.

Medlem

Jag som har en PC till min Samsung TV blir ju lite fundersam om jag tjänar något på detta? För alla spel släpps väl redan till PC.

Medlem

Skitbra alternativ för kundsegment med lägre krav än det senaste flaggskeppet. Lär ju motarbeta komponentbristen en aning också.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Ikaruga:

Som jag skrev i en tidigare tråd så är det här hur framtiden för spel kommer att se ut. Du kommer inte behöva en konsol, du prenumererar endast på en streamingtjänst. Precis som du nu gör med Spotify när det gäller musik, samt Netflix när gäller serier och filmer.

Flera år till tekniken blir perfekt och standarden tillräcklig tills dess.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Framtiden är här!

Redaktör
Skrivet av r4v3nl0rd:

Framtiden är här!

... om 18 dagar!


signatur
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Framtiden är här!

Tror xbox snart bara ör en tjänst som detta plus "streaming puckar".
Inget fysiskt i övrigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Skitbra alternativ för kundsegment med lägre krav än det senaste flaggskeppet. Lär ju motarbeta komponentbristen en aning också.

Vilka ingår i det kundsegmentet? Mormor?

Som komplement på resande fot, visst. Men gamern är generellt teknikintresserad och hängiven och kommer inte nöja sig med streaming som primär konsumtion av spel, det har jag svårt att tro. Vi får se.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tror xbox snart bara ör en tjänst som detta plus "streaming puckar".
Inget fysiskt i övrigt

Jag tror inte det. Strömade spel lider av en sån otroligt jobbig latens att jag tror att konsoler kommer finnas kvar tills det att vi uppfinner superledare.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Kommer lätt testa det... När det kommer till LG

Medlem

Tror det är ett väldigt smart drag. Tröskeln att testa spela spel från Xbox är ju väldigt mycket lägre om möjligheten redan finns inbyggd i tv:n. Dock tror jag det är långt kvar till att streaming helt kan konkurrera ut lokal hårdvara.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Perfekt som alternativ om man har skärmar i andra rum. Hoppas det även stödjer lokal streaming och kommer till fler tillverkare.

Redaktör
Skrivet av Slashgibber:

Jag tror inte det. Strömade spel lider av en sån otroligt jobbig latens att jag tror att konsoler kommer finnas kvar tills det att vi uppfinner superledare.

Skrivet av jehuty:

Kommer lätt testa det... När det kommer till LG

Fenomenala tv-apparater de gör, LG. Men min gamla C8:a lär väl bli utan Xbox-appen. :/


signatur
Medlem
Skrivet av Kalliban:

Perfekt som alternativ om man har skärmar i andra rum. Hoppas det även stödjer lokal streaming och kommer till fler tillverkare.

Vet inte vad du menar med lokal streaming, men du kommer att kunna spela spel som du äger via molnet.

Ambassadör
Xbox

Grymt bra för casualmarknaden, som är den absoluta majoriteten av spelarna oavsett vad vi som hänger på ställen som detta tror


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Vet inte vad du menar med lokal streaming, men du kommer att kunna spela spel som du äger via molnet.

Lokal streaming = från lokal konsol (har en series x i vardagsrummet). Det funkar idag till xbox-app på dator eller mobil. Klart mindre fördröjning än via molnet. Kör så idag ibland i kontoret, men då via en laptop som är inkopplad i den tvn. Hade varit guld att slippa mecka med laptopen.

Medlem
Skrivet av Ikaruga:

Som jag skrev i en tidigare tråd så är det här hur framtiden för spel kommer att se ut. Du kommer inte behöva en konsol, du prenumererar endast på en streamingtjänst. Precis som du nu gör med Spotify när det gäller musik, samt Netflix när gäller serier och filmer.

nja det funkar ju inte kanonbra att streama spel i 2160P, sen har vi ju det här med latens som är extremt känsligt för många gamers.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Lokal streaming = från lokal konsol (har en series x i vardagsrummet). Det funkar idag till xbox-app på dator eller mobil. Klart mindre fördröjning än via molnet. Kör så idag ibland i kontoret, men då via en laptop som är inkopplad i den tvn. Hade varit guld att slippa mecka med laptopen.

Hoppas det funkar också ja! Då man ska kunna streama ägda spel via molnet borde även lokal fungera. Vi får väl se.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Vilka ingår i det kundsegmentet? Mormor?

Som komplement på resande fot, visst. Men gamern är generellt teknikintresserad och hängiven och kommer inte nöja sig med streaming som primär konsumtion av spel, det har jag svårt att tro. Vi får se.

Kånka du med dig teven på resande fot. Jag kan lova dig att det finns hundratals miljoner barn som kan spela Minecraft utan att bry sig om 30 ms input lag. Det är inte svettlöksgamern som är målgruppen här.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Pjotor:

Kånka du med dig teven på resande fot. Jag kan lova dig att det finns hundratals miljoner barn som kan spela Minecraft utan att bry sig om 30 ms input lag. Det är inte svettlöksgamern som är målgruppen här.

Exakt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Jag tror inte det. Strömade spel lider av en sån otroligt jobbig latens att jag tror att konsoler kommer finnas kvar tills det att vi uppfinner superledare.

Jag vet inte vad du har för erfarenheter men då jag testat Google Stafia har det fungerat bra.
Latency märktes av med mus och tangentbord i destiny 2 men var väll spelbart.
Däremot ett spel som Fenyx (från ubisoft vet inte fulla namnet) kändes som vilket spel som helst med kontroll.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är faktiskt inte 100 spel. Det är 507 spel. Men potatis och potatis. 😎 Xbox framtid är extremt ljus.

Samsung tvs på hotell.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Kånka du med dig teven på resande fot. Jag kan lova dig att det finns hundratals miljoner barn som kan spela Minecraft utan att bry sig om 30 ms input lag. Det är inte svettlöksgamern som är målgruppen här.

Jag tror inte det jag. Barn föredrar mobila enheter:

https://www.engadget.com/2015-09-23-npd-study-on-kids-and-gam...

men vi får väl se

Skribent
Skrivet av Ribcage:

Hoppas det funkar också ja! Då man ska kunna streama ägda spel via molnet borde även lokal fungera. Vi får väl se.

Är det samma Xbox App som redan finns så lär det funka utan problem, men man vet ju aldrig?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sååå tråkig utveckling då jag gillar hårdvara :'(


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

nja det funkar ju inte kanonbra att streama spel i 2160P, sen har vi ju det här med latens som är extremt känsligt för många gamers.

Återigen så vill jag påpeka att det är ur ett långsiktigt perspektiv jag tänker mig. Mellan 7 till 15 år in i framtiden.

1
Skriv svar