Xbox i linje med att släppa minst fem egna spel under nästkommande år

Robot
Xbox i linje med att släppa minst fem egna spel under nästkommande år

En bedrift de också lyckats med senaste året.

#xbox, #xbox-game-studios


KoP
Medlem

Ej att förglömma nya Fable. Förhoppningsvis har dom något att uppvisa även från det.

Medlem

Jag vill inte bli stämplad som en hater, men jag fattar inte att Xbox är så out of touch med gamers hela tiden, under alla dessa år efter Xbox 360-tiden.

Förr körde de stenhårt med kombon Halo - Fable - Gears och Forza, medan smarta Sony såg till att Playsation hade ett så mycket mer varierat utbud av exlusiva spel.

Nu har Xbox köpt bisarrt många studios, men jag tycker ändå inte de lyckats haffa varken riktiga megatitlar eller nischade intressanta titlar.

Starfield är såklart enormt bra och stort, men Fable är ultraförsenat, Avowed tror jag inte ett dugg på efter besvikelsen Out of this world, Hellblade 2 känns som ett tråkigt AA från en B-utvecklare som fått extra budget och State of Decay har alltid varit ett generiskt zombi-spel.

Xbox lineup är blekt om man jämför med giganter som God of War, Horizon, Uncharted, Ghost of Tsushima, Spiderman och Last of us (ihop med många lite mer nischade kvalitetsspel som säg Returnal, Bloodborne/Demon Soul, ICO och Ratchet and Clank, Kena Bride of spirits, Death Stranding).


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag vill inte bli stämplad som en hater, men jag fattar inte att Xbox är så out of touch med gamers hela tiden, under alla dessa år efter Xbox 360-tiden.

Förr körde de stenhårt med kombon Halo - Fable - Gears och Forza, medan smarta Sony såg till att Playsation hade ett så mycket mer varierat utbud av exlusiva spel.

Nu har Xbox köpt bisarrt många studios, men jag tycker ändå inte de lyckats haffa varken riktiga megatitlar eller nischade intressanta titlar.

Starfield är såklart enormt bra och stort, men Fable är ultraförsenat, Avowed tror jag inte ett dugg på efter besvikelsen Out of this world, Hellblade 2 känns som ett tråkigt AA från en B-utvecklare som fått extra budget och State of Decay har alltid varit ett generiskt zombi-spel.

Xbox lineup är blekt om man jämför med giganter som God of War, Horizon, Uncharted, Ghost of Tsushima, Spiderman och Last of us (ihop med många lite mer nischade kvalitetsspel som säg Returnal, Bloodborne/Demon Soul, ICO och Ratchet and Clank, Kena Bride of spirits, Death Stranding).

Man kan säga dom har bredden men saknar djupet.
känns som xbox vänder sig till trötta gamla gamers som en gång i tiden var dedikerade men nu bara vill ta det lugnt med nå enkelt, typ dra nått snabbt från gamepass i soffan framför tvn med handkontrollen
Starfield ser jag fram emot, sen vet jag inget annat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Xbox har så förbannat många spel att utannonsera så det är helt sjukt. Och Gameplay är deras motto. Därför behövs det 2 shower.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Xbox lineup är blekt om man jämför med giganter som God of War, Horizon, Uncharted, Ghost of Tsushima, Spiderman och Last of us (ihop med många lite mer nischade kvalitetsspel som säg Returnal, Bloodborne/Demon Soul, ICO och Ratchet and Clank, Kena Bride of spirits, Death Stranding).

Microsoft har så löjligt mycket pengar och har inte levererat något avsevärt förstapart-spel sedan... Ptja jag minns inte? Köpte min Xbox One runt 2015 och har inte ett enda bra minne från den konsolen, i alla fall inte mätbart med PS4:an. Gillar den mer nu med GamePass. Nu sitter vi här igen, snart 2 år in på den nya generationen, och hör massa löften från Microsoft. Tror dock att det blir bättre denna gång.

Min Series S är redo. Men jag tror det när jag ser det. Vill inte ha några fler jävla halvbakade titlar som Halo Infinite.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Xbox lineup är blekt om man jämför med giganter som God of War, Horizon, Uncharted, Ghost of Tsushima, Spiderman och Last of us (ihop med många lite mer nischade kvalitetsspel som säg Returnal, Bloodborne/Demon Soul, ICO och Ratchet and Clank, Kena Bride of spirits, Death Stranding).

Var just dem "giganterna" som fick mig att hoppa över till Xbox efter 4 generationer med Playstation.
Samma tråkiga tredjepersons äventyr om och om igen, visst har dem bra story men gameplayet har inte varit något för mig.

NuZ
Testpilot
Skrivet av strangelove:

Microsoft har så löjligt mycket pengar och har inte levererat något avsevärt förstapart-spel sedan... Ptja jag minns inte? Köpte min Xbox One runt 2015 och har inte ett enda bra minne från den konsolen, i alla fall inte mätbart med PS4:an. Gillar den mer nu med GamePass. Nu sitter vi här igen, snart 2 år in på den nya generationen, och hör massa löften från Microsoft. Tror dock att det blir bättre denna gång.

Min Series S är redo. Men jag tror det när jag ser det. Vill inte ha några fler jävla halvbakade titlar som Halo Infinite.

Halo halvbakat?
Skitbra FPS spel ju


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av blackidus:

Var just dem "giganterna" som fick mig att hoppa över till Xbox efter 4 generationer med Playstation.
Samma tråkiga tredjepersons äventyr om och om igen, visst har dem bra story men gameplayet har inte varit något för mig.

Ja, personligen tycker jag som du. Ingen av Playsttions giganter utom Gid of war atrraherar mig, men det är uppenbart att de säljer bra. Xbox ligger i lä.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Xbox lineup är blekt om man jämför med giganter som God of War, Horizon, Uncharted, Ghost of Tsushima, Spiderman och Last of us (ihop med många lite mer nischade kvalitetsspel som säg Returnal, Bloodborne/Demon Soul, ICO och Ratchet and Clank, Kena Bride of spirits, Death Stranding).

Absolut är det väldigt höga produktionsvärden på en stor del av Sonys förstapersonsspel men jag har ändå funnit mig dra mig mer åt X-box-hållet på senare år efter att ha ägt båda konsoler de senaste generationerna. Om jag nu inte är intresserad av actionspel i tredjepersonsvy som utspelar sig i öppna världar alt. stora semiöppna områden, gärna spel med lättare rollspelselement och färdighetsträd, vad har Sony då kvar?

Xbox har som sagt släppt fem egna spel det senaste året; en flygsimulator (MS Flight Sim), ett plattformsspel (Psychonauts 2), ett FPS (Halo Infinite), ett racingspel (Forza Horizon 5) samt ett RTS (Age of Empires IV) och det är den här bredden mellan genres jag älskar. De är inte alla lika påkostade som ett Sony-förstapartsspel och de får inte alla samma skyhöga betyg eller försäljningssiffror men för någon som inte riktigt gillar den mall som Sonys spel numera tenderar att vara stöpta i är Microsofts tillkortakommanden mer än välkomna då jag anser att de vågar doppa tårna i mer riskfyllda projekt än vad Sony i dagsläget gör. Högst personlig åsikt dock, försäljningssiffror visar otvetydigt att jag inte är i majoritet

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag vill inte bli stämplad som en hater, men jag fattar inte att Xbox är så out of touch med gamers hela tiden, under alla dessa år efter Xbox 360-tiden.

Förr körde de stenhårt med kombon Halo - Fable - Gears och Forza, medan smarta Sony såg till att Playsation hade ett så mycket mer varierat utbud av exlusiva spel.

Nu har Xbox köpt bisarrt många studios, men jag tycker ändå inte de lyckats haffa varken riktiga megatitlar eller nischade intressanta titlar.

Starfield är såklart enormt bra och stort, men Fable är ultraförsenat, Avowed tror jag inte ett dugg på efter besvikelsen Out of this world, Hellblade 2 känns som ett tråkigt AA från en B-utvecklare som fått extra budget och State of Decay har alltid varit ett generiskt zombi-spel.

Xbox lineup är blekt om man jämför med giganter som God of War, Horizon, Uncharted, Ghost of Tsushima, Spiderman och Last of us (ihop med många lite mer nischade kvalitetsspel som säg Returnal, Bloodborne/Demon Soul, ICO och Ratchet and Clank, Kena Bride of spirits, Death Stranding).

Tycker att du är lite orättvis här ändå, Xbox och Microsoft har väl de senaste åren gjort mer för gamers och spel än någon annan? Gamepass har öppnat dörrar till spel som ett kulturfenomen på ett sätt som knappt något har gjort tidigare? Det har sänkt tröskeln för oerhört många runt omkring i världen.

Nu till spelen! Personligen sitter jag på allt förutom Nintendo (det är för barn...) och Playstation har ju generellt varit bättre på singleplayer, det kan man inte säga något om. Men, att bara vifta bort Xbox sådär håller jag inte med om, du bygger hela argumentationen på några trailers som du har sett och att Fable är försenat är väl bra? Vi har väl haft alldeles för många titlar som har kommit ut som halvbakade pizzor? Om det är något som vi har lärt oss är det väl att det?

Spelen du nämner är såklart fantastiska till PS, men tar man sig en titt på bilspel som visserligen inte är någon favorit hos mig men som ändå har en riktigt stor fanskara så är ju Xbox mil före Sony där idag? Gears är en serie med spel som jag haft otroligt roligt med i co-op genom åren, bra mycket roligare än något på Playstation som jag kommer på nu.

Smaken är som alltid delad, personligen är jag glad över att Xbox känns mer med i matchen nu än på länge och jag ser fram emot flera av de spel som man visat upp.

Skrivet av Molotov:

Man kan säga dom har bredden men saknar djupet.
känns som xbox vänder sig till trötta gamla gamers som en gång i tiden var dedikerade men nu bara vill ta det lugnt med nå enkelt, typ dra nått snabbt från gamepass i soffan framför tvn med handkontrollen
Starfield ser jag fram emot, sen vet jag inget annat.

Hur menar du att man saknar djupet? Tycker Xbox katalog just nu känns oerhört spännande, hell mer spännande än på väldigt länge. Fable hoppas jag mycket på, Outer Worlds 2 kan nog bli riktigt fint om man bygger vidare på en del av det som fanns i det första spelet. Gears lockar alltid mig ialf. State of Decay har jag haft kul med tidigare och lyckas man bara göra online bättre i trean så kan också det bli riktigt skoj. Lägg därtill allt annat som kommer så tycker jag inte riktigt man idag kan säga att det saknas djup, det gjorde det tidigare men inte idag.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Tycker att du är lite orättvis här ändå, Xbox och Microsoft har väl de senaste åren gjort mer för gamers och spel än någon annan? Gamepass har öppnat dörrar till spel som ett kulturfenomen på ett sätt som knappt något har gjort tidigare? Det har sänkt tröskeln för oerhört många runt omkring i världen.

Nu till spelen! Personligen sitter jag på allt förutom Nintendo (det är för barn...) och Playstation har ju generellt varit bättre på singleplayer, det kan man inte säga något om. Men, att bara vifta bort Xbox sådär håller jag inte med om, du bygger hela argumentationen på några trailers som du har sett och att Fable är försenat är väl bra? Vi har väl haft alldeles för många titlar som har kommit ut som halvbakade pizzor? Om det är något som vi har lärt oss är det väl att det?

Spelen du nämner är såklart fantastiska till PS, men tar man sig en titt på bilspel som visserligen inte är någon favorit hos mig men som ändå har en riktigt stor fanskara så är ju Xbox mil före Sony där idag? Gears är en serie med spel som jag haft otroligt roligt med i co-op genom åren, bra mycket roligare än något på Playstation som jag kommer på nu.

Smaken är som alltid delad, personligen är jag glad över att Xbox känns mer med i matchen nu än på länge och jag ser fram emot flera av de spel som man visat upp.

Det är sant, Gamepass har varit lyckosamt, men det är så enkelt av Sony att bara kopiera det och lansera motsvarande egen tjänst. Storspel däremot kan man inte kopiera. Jag ser inte att XBox håller på att komma ikapp Playstation alls denna generation.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det är sant, Gamepass har varit lyckosamt, men det är så enkelt av Sony att bara kopiera det och lansera motsvarande egen tjänst. Storspel däremot kan man inte kopiera. Jag ser inte att XBox håller på att komma ikapp Playstation alls denna generation.

Vad snackar du om. Xbox har redan vunnit denna generation.

Medlem

Dem blev ju Publisher Of the Year 2021. Och dem har rätt antal studios mellan Xbox Game Studios och Bethesda Games Studios. Men denna tid Juni 2023 har dem Activision Blizzard med på tåget. Då kommer det att spotta ut spel stora som små. Mest stora AAA blockbusters.

Medlem
Skrivet av denza:

Vad snackar du om. Xbox har redan vunnit denna generation.

Vad kan PlayStation "compete" med när 15+ Call Of Duty plus alla framtida Call Of Duty kommer till Xbox Game Pass, 60$ på Xbox Series konsoler och 70$ på PlayStation 5, dem få som kommer till PlayStation 5? Och nej alla kommer inte till PlayStation framöver. Kontrakten går ut 2023. Kanske 2024 då nästa års CoD är försenat.

1
Skriv svar