Diablo Immortal har det lägsta Metacritic-snittet, för användare, i Blizzards historia

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det som är bra med metacritic är ju att man kan lämna recensioner utan att ens ha spelat spelet 👍

Man behöver inte direkt ha spelat spelet för att kritisera saker som betalningsmodellen.

Skrivet av Skyrage:

Gee, och här har jag pungat ut sisådär 0 kr. Måste vara något fel på min plånbok....eller vilja.

Se ovan, bara för att inte just du personligen känner dig brydd (kul för dig), så betyder det inte att det inte påverkar spelmarknaden eller andra användare. Det finns ganska mycket i samhället du kan totalt välja att skita i, det betyder inte att fenomenen inte existerar eller inte kan betraktas som problematiska, även för sådana som inte personligen träffas huvudsakligen.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Äh, för att kosta 0 kronor, 5 av 5 hittills. Aldrig spenderat noll kronor bättre. När jag väl når endgame verkar det ju dock vara en annan historia, så då återgår jag nog till d2r.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Metacritic duger alltså?

Spelet har 4.6 av 5 i Apple Store.

2,5 av 5 på Google Play. Apple-användare kanske är vana att betala (aningen för) mkt, medan övriga protesterar?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Apropå ingenting: Jag spelade häromdagen och såg en spelare som tillhörde klanen/guilden "We have phones". Man fick sig dagens första skratt

Medlem

Bra grund och faktiskt roligt. Men alla micro-transaktioner... Detta spelet är inte för genuint spelintresserade. Detta spel är tyvärr inte gjort av ett företag som brinner för att utveckla spel. Det är utvecklat av ett företag som brinner för att tjäna pengar.

Efter detta har vi ännu ett mobilspel från Blizzard att se fram emot! Fantastiskt..

Man får nog bara låtsas som att Blizzard inte finns längre, besvikelsen de senaste åren förstör min vilja att spela.

Medlem

Så jävla sorgligt att ni ens testar spelet. Sånt här tror jag är döden för spelindustrin. Det här kommer förmodligen bli Blizzard mest inkomstbringande spel= skiten lär fortsätta.

Se bara på GTA 5. Den skiten har överlevt 3 konsolgenerationer pga hur mycket pengar som drar microtransaktioner.
Vi hade förmodligen spelat GTA 7 nu om spelarna inte köpte massa skit.

Fuck Oblivion det var väl där allt började har jag för mig. Med en rustning till en häst. 😂

Medlem

Är jag intresserad av ett spel läser jag på innan.
Står det att microtransactions finns med, installerar jag inte ens spelet.

Kosmetiskt eller servertransfer eller liknande räknas inte.

Medlem

Så det VAR ett försenat eller förtidigt April skämt.

Medlem
Skrivet av Nomman:

2,5 av 5 på Google Play. Apple-användare kanske är vana att betala (aningen för) mkt, medan övriga protesterar?

Men vet vi att det är mikrotransaktionerna de är arga för på Google Play, eller får spelet lägre betyg där av andra (kanske tekniska) anledningar?

Medlem

Spela inte denna skit. Låt servrarna stå tomma. Göd inte detta rovdjursbeteende.

Medlem
75
Skrivet av bronie:

Sjukt att kritikersnittet ligger på 75 ändå, det är ju ändå ett "bra" betyg. Köpta recensioner?

Kritikerna har max spelat ett par timmar.. inte kommit till endgame. Så långt är allt 75%.

För mig så var spelet kul fram till lvl 37 ungefär. Sen var det inte det. Fastnade i en softlock i storyn för att jag var för låg lvl.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

spelet är ju inte pay 2 win ? nån la ut 4000dollar och fick inte ett enda 5-star gem...

Gem's är RNG även om du betalar, fast du kan inte få 5-star utan att betala.

5:25


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Nimin:

Spela inte denna skit. Låt servrarna stå tomma. Göd inte detta rovdjursbeteende.

Är väl bättre att spela och ge fan i att betala? Det har fått utgivare att ändra spelet förr.

Har bara kört till lvl 20-ish än så länge, men tycker det är utmärkt som lite tidsfördriv.

Gillar förstås TBC Classic med som av någon anledning fått lågt betyg


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Chefredaktör

Ouch! That gotta hurt!

Medlem
Skrivet av Json_81:

Är väl bättre att spela och ge fan i att betala? Det har fått utgivare att ändra spelet förr.

Har bara kört till lvl 20-ish än så länge, men tycker det är utmärkt som lite tidsfördriv.

Gillar förstås TBC Classic med som av någon anledning fått lågt betyg

De kommer på sin höjd göra någon mindre förändring och lyfta sig själva till skyarna sedan. Spelet är byggt från grunden med allt detta i tankarna.

PS. Läste precis att spelet beskrivs som en succe av Blizzard. Mest nedladdat ever. Just därför ska man inte spela skiten alls.

12
Skriv svar