Vad brukar ni äta/dricka till Fragzone Fredag?

Medlem
Vad brukar ni äta/dricka till Fragzone Fredag?

Hallåj!

Känner att man kunde få en del tips på fredags snacks här från er andra FZ:are!

På jobbet ställer alltid receptionen fram fredagsgodiset någon gång strax efter lunch. Då jäklar gäller det att vara snabbt framme och norpa sina favoriter innan skålen är tom. Brukar hamstra Lindt chokladbollar och Dumle-kolor och annat smått o gott i en hel hög lagom redo till kl 14.00. Jobbar jag hemmifrån så kanske en alkoholfri bira knäcks!

Vad brukar ni äta/dricka till Fragzone Fredag? Rösta och dela med er!

Skribent

Det brukar allt som oftast bli en liten öl och möjligtvis något tilltugg.

Chefredaktör

Eftersom jag sitter i sändning blir det inga rusdrycker.
Har alltid ett glas vatten och en kopp svalt te.
(Jag glömmer alltid bort att koka nytt, så jag tar med mig den kopp jag har på skrivbordet = svalt)

Medlem

De få gångerna jag tittar så blir det min egen hantverksale.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Farornas Konung

Kör gärna ett par öl och 1Liter sprit.

Medlem

Jag jobbar (hemifrån) så kaffe får räcka för mig.

Chefredaktör
Skrivet av JonseredRocks:

Kör gärna ett par öl och 1Liter sprit.

Metal!

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

De få gångerna jag tittar så blir det min egen hantverksale.

Du borde döpa din öl till FF.

Medlem

Brukar bli ett par kalla å lite godis. Men ibland slinker det ner en kebabtallrik åxå.

Redaktör
Skrivet av JonseredRocks:

Kör gärna ett par öl och 1Liter sprit.

Skrivet av Daniel Sjöholm:

Eller som vi insatta brukar säga - Dalarna!


signatur
Redaktör

Vanligtvis dricker jag vatten under sändningen, kanske kaffe ibland. Vid enstaka tillfällen har Jocke-Daniel dragit ut på det tills klockan slagit beer o'clock.


signatur
Medlem

Slutar 13 på jobbet på fredagar, så blir alltid en sen lunch.


signatur
Farornas Konung
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Absolut! Hahaha...

Medlem

"äppeljuice"

Medlem

Lyssnar ofta på podden eller repris youtube. Det var länge sen kollade live. Det krockar schema oavsett om jag jobbar eller är ledig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Öl. Passar till nästan allt.

Kul för er som tar fredag, själv börjar jag jobba ikväll och kör natt hela helgen.

Medlem

Jag har tyvärr på grund av jobbet inte kunnat se FZ live den senaste tiden, men när jag gjorde det så var det bara en kopp kaffe. Försöker se reprisen, men av någon anledning så glöms den alltid bort. (Är inte mycket för att se en live-stream i efterhand heller för den delen, känns bara som att man saknar chatten och så blir det "meh".)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag hinner tyvärr aldrig kolla då jag alltid jobbar 🤣 är hemma som tidigast runt 17-18.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag kollar tyvärr inte längre sedan något år tillbaka. Mitt schema har ändrats så jag kan inte bänka mig klockan 14 som jag alltid gjorde tidigare. Men när jag tittade var det oftast med en kopp nybryggt svart kaffe och kanske något fikabröd.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag har tyvärr på grund av jobbet inte kunnat se FZ live den senaste tiden, men när jag gjorde det så var det bara en kopp kaffe. Försöker se reprisen, men av någon anledning så glöms den alltid bort. (Är inte mycket för att se en live-stream i efterhand heller för den delen, känns bara som att man saknar chatten och så blir det "meh".)

Jag är i samma situation, och känner likadant. Att se det live var hela grejen för mig.

Medlem

Chips och kolsyrat vatten

phi
Medlem

Sitter alltid på jobbet och då är det en kaffekask som gäller. Men säg det inte till någon.

Gnällkuk
Skrivet av Bennii:

Jag är i samma situation, och känner likadant. Att se det live var hela grejen för mig.

14 är en så kass tid för oss som jobbar, en timme tidigare eller senare hade varit klart bättre.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

14 är en så kass tid för oss som jobbar, en timme tidigare eller senare hade varit klart bättre.

Jobbar du på kommun? Inte alla slutar kl 15 på fredagar.

(Ja det var med glimten i ögat. Gnällkuk.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jobbar du på kommun? Inte alla slutar kl 15 på fredagar.

(Ja det var med glimten i ögat. Gnällkuk.)

Instämmer, 13 eller 15 är ju lika dåligt som 14 för den som jobbar.

Jag tycker FZ kan frånsäga sig sina privata angelägenheter och köra kl 17 på fredagar, tre timmar fram tills FZPlay sätter igång kl 20!
DO IT!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag har fastnat för märket (Bravo) och deras 1 Liter (Smoothie med Ananas, Kokos & Banan) smak. De har 3 andra sorter även som också är super goda att halsa ner. Kostar 30 kronor för 1 Liter i butiker.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Gnällkuk
Skrivet av conthox:

Jobbar du på kommun? Inte alla slutar kl 15 på fredagar.

(Ja det var med glimten i ögat. Gnällkuk.)

När, 8-17. 13 kan man ta sen lunch, 15 brukar ändå folk fika så större chans att man har tid att titta.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Å så lite mjöd...

Medlem

Det har länge varit kutym för mig att kolla på Fragzone fredag i samband med frukost dagen efter sändning. Då blir det rostad smörgås med ost eller vaniljyoghurt med granola, ett kokt ägg med kaviar och en kopp kaffe.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Fredagen börjar alltid med FZ och några öl är obligatoriskt

12
Skriv svar