Remaketvåan...? 17 juni firar Final Fantasy VII 25 år med jubileumsstream

Robot
Remaketvåan...? 17 juni firar Final Fantasy VII 25 år med jubileumsstream

Den blir "kort men fin" hälsar Tetsuya Nomura.

#final-fantasy-vii, #final-fantasy-vii-remake


Medlem

Man får väl hoppas på att det stämmer! Suget att fortsätta resan genom FFVII remake har inte försvunnit ännu.

Medlem
Skrivet av Striva:

Man får väl hoppas på att det stämmer! Suget att fortsätta resan genom FFVII remake har inte försvunnit ännu.

Spela originalet , det är ett bättre spel 😉

Medlem

Med hur de förstörde storyn i FF7-Remake har jag noll förväntningar på del 2. FF7R är mer Kingdom Hearts än ett FF-spel.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Spela originalet , det är ett bättre spel 😉

Originalet har bättre story, pacing och karaktärs utveckling. Att man får hela spelet är ju en bonus också. Det ända som jag tror nya spelare inte pallar med är gameplay och grafiken. Dock älskar jag turn-based strider och grafiken har charm.


signatur

Den som vet vet.

Skribent

10 min långt, så jag har inga förväntningar alls här. Tror det blir mer info om Ever Crisis och om de nämner något om FF7R episod 2 lär det bara vara något i stil med att "vi jobbar på det".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag blir nöjd bara jag får en 30-sekunders teaser och ett releasefönster. Det är snart ett år sedan jag platade Intergrade och jag är sugen på mer.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Originalet har bättre story, pacing och karaktärs utveckling. Att man får hela spelet är ju en bonus också. Det ända som jag tror nya spelare inte pallar med är gameplay och grafiken. Dock älskar jag turn-based strider och grafiken har charm.

Svårt att säga originalet har bättre karaktärsutveckling när remaken enbart behandlar Midgard. Tiden du spenderar i Midgard i originalet är en fis i vinden och en ytterst liten mängd karaktärsutveckling sker. Karaktärerna får hutlöst mycket mer utveckling i remaken främst då för att det har mer tid att göra det.

Pacing och story kan jag dock se vara rimliga. Storyn var inte dålig på något sätt och vis men om man kommer in med vetskapen av vad som händer i originalet blir man lite fundersam.

Medlem

Gissar på kort FF7 Remake 2-teaser och lite annat FF7-relaterat.

Medlem

Wtf, bst? vem tusan använder BST före CET?

Edit: Also, ff7re2 pretty please, å låt inte oss på PC vänta aplänge på att få lira det vi med!

Medlem

Sjukt taggad på FF7R2 men lika taggad på Ever Crisis som jag tror kommer bli helt fantastiskt.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Spela originalet , det är ett bättre spel 😉

Det är det. Men jag vill gärna se hur dom tar sig an fortsättningen på remaken. Första delen var fantastisk.

Skribent
Skrivet av Jim128:

Gissar på kort FF7 Remake 2-teaser och lite annat FF7-relaterat.

FF7-relaterat NFT som säljs för att fira dagen XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Linusenen:

Det är det. Men jag vill gärna se hur dom tar sig an fortsättningen på remaken. Första delen var fantastisk.

Min personliga åsikt är, att jag fullständigt hatar stridssystemet i FF VII remake. Därmed bryr jag inte mer i FF VII Remake.

Därtill när varje del blir ett seperat spel.. Otroligt mycket att mjölka en sinande ko... När man på varje ny del antagligen börjar om ifrån Lvl 1. För mig är det så otroligt dumt..

Med den här pacen blir FF VII Remake Part 7 Golden Saucer.

Skrivet av Iceman88:

Min personliga åsikt är, att jag fullständigt hatar stridssystemet i FF VII remake. Därmed bryr jag inte mer i FF VII Remake.

Därtill när varje del blir ett seperat spel.. Otroligt mycket att mjölka en sinande ko... När man på varje ny del antagligen börjar om ifrån Lvl 1. För mig är det så otroligt dumt..

Med den här pacen blir FF VII Remake Part 7 Golden Saucer.

Oj vad spännande att man kan tycka så olika. Jag anser att stridssystemet kan vara det bästa någonsin i ett j-rpg. Jag är rätt säker på att de hade skjutit sig själva i foten om de kört på ett mer traditionellt turn-based combat då bara de äldre fansen förmodligen hade uppskattat det.

Måste även tillägga att final fantasy vii (originalet) är mitt absoluta favoritspel.

Medlem

Jag kommer ihåg första gången jag körde ff7 på Playstation. Hade aldrig kört något liknande, och jag tyckte inte om att behöva läsa för mycket. Man gjorde det redan i skolan va fan. Och så börjar jag spela, och kommer till tåget, när man ska fly från Midgard. Saaaatan! Trodde aldrig att jag skulle komma ur all text! Hahaha.
Men det vart ju bra tillslut. Tycker om att läsa i spel nu, hehe

Medlem

Remaken del 2 ser man ju fram emot. Hoppas sparfilen från del 1 följer med. Sedan är de snart skyldiga fansen att berätta hur många delar de tänker göra tycker jag. Det kan ju lätt bli ett rejält mjölkande annars.

1
Skriv svar