Starfield är nästan färdigt, lovar Todd Howard

Medlem
Skrivet av Molotov:

Cyberpunk sköts fram några ggr.
Släpptes och kröntes av många till årets spel, vad syftar du på?

Jag syftar på ditt quadratis inlägg som jag citerade, det kändes lite taget ur luften. Han skrev att de vore korkade om de gör en CP och svor och grejer, vilket lät som att han trodde att de ska pressa ut det och var upprörd över det. Undrade då lite varför han i så fall tror att de skulle göra nåt sånt när tecknen snarare pekar åt andra hållet.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag syftar på ditt inlägg, det kändes lite taget ur luften. Du skrev att de vore korkade om de gör en CP och svor och grejer, vilket lät som att du trodde att de ska pressa ut det och var upprörd över det. Undrade då lite varför du i så fall tror att de skulle göra nåt sånt när tecknen snarare pekar åt andra hållet?

Nej det har jag inte gjort, nu tar du mig för nån annan.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej det har jag inte gjort, nu tar du mig för nån annan.

Se min Edit. Trodde du svarade på mitt svar.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Se min Edit. Trodde du svarade på mitt svar.

Ja jag undrade vad är att göra en cyberpunk?
Som sagt det blev årets spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja jag undrade vad är att göra en cyberpunk?
Som sagt det blev årets spel.

Fråga quadralis då som tog upp CP. Av hela resten av hans inlägg att döma antar jag att han menar "släppa ett spel som är så ofärdigt och buggigt att hela internet brinner upp och miljontals spelare kräver refund". Men jag kan inte svara för honom utan kan bara gissa. Om du tolkar hans inlägg som att det betyder "göra ett GOTY" så läser vi det väldigt olika.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Fråga quadralis då som tog upp CP. Av hela resten av hans inlägg att döma antar jag att han menar "släppa ett spel som är så ofärdigt och buggigt att hela internet brinner upp och miljontals spelare kräver refund". Men jag kan inte svara för honom utan kan bara gissa. Om du tolkar hans inlägg som att det betyder "göra ett GOTY" så läser vi det väldigt olika.

Det var det du skrev INTE göra en cyberpunk.
Det var dåligt exempel av er båda.
Fast egentligen handlade det väll mer om inte hålla det man lovar än buggigt spel.
Ja lite buggigt var det kanske på gammelkonsolerna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det var det du skrev INTE göra en cyberpunk.
Det var dåligt exempel av er båda.
Fast egentligen handlade det väll mer om inte hålla det man lovar än buggigt spel.
Ja lite buggigt var det kanske på gammelkonsolerna

Ja han skrev ju att de borde lärt sig av CP och att det vore idiotiskt att släppa ett buggigt och ofärdigt spel. Rätt lättolkat enligt mig men visst, lyckades du inte lista ut vad vi menade så var det väl ett dåligt exempel. CP var nog det mest buggiga spel som någonsin släppts till förra gen tror aldrig ett spel refundats av så många och till och med plockats bort från store så länge pga buggigheten.

Medlem
Skrivet av kanshira:

”It has sixteenth times the details”

Todd Howard om att Fallout 76 är 16 gånger så detaljerat som Fallout 4.

Jovisst!!!!

Alltså om man jämför de två så är det ganska uppenbart att 76 har grymt mycket mer på gång och fler prylar i omgivningarna, svårt att säga om det är 16 gånger mer men det är bra mycket mer detaljerat än 4 i vart fall. Bara skogarna visar på detta, när man tänker efter är Fallout 4 ganska tomt faktiskt..

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Ja han skrev ju att de borde lärt sig av CP och att det vore idiotiskt att släppa ett buggigt och ofärdigt spel. Rätt lättolkat enligt mig men visst, lyckades du inte lista ut vad vi menade så var det väl ett dåligt exempel. CP var nog det mest buggiga spel som någonsin släppts till förra gen tror aldrig ett spel refundats av så många och till och med plockats bort från store så länge pga buggigheten.

Endå blev det årets spel enligt många


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Endå blev det årets spel enligt många

Fattar inte hur. Jag kunde knappt spela det först.
Och när jag väl kunde det var det ganska tunt och lame med poliser som spawnar in framför en och så vidare.

Mina två teorier:
A: Köpta kritiker och folk som redan hade bestämt sig att det skulle vara årets spel och ignorerade problemen?
B: Folk ljuger faktiskt inte bara för att rättfärdiga sitt köp, utan spelet fungerade extremt olika på olika system. Vissa hade alla problem, vissa hade inga.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Endå blev det årets spel enligt många

Jepp, precis som Bethesda spel brukar bli trots sin buggiga motor Dock var väl inget årets spel på gammelkonsolerna där det knappt gick att spela. På PC var det ju ändå helt okej om man hade en bra speldator som man får anta att speljournalisterna har.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Fattar inte hur. Jag kunde knappt spela det först.
Och när jag väl kunde det var det ganska tunt och lame med poliser som spawnar in framför en och så vidare.

Mina två teorier:
A: Köpta kritiker och folk som redan hade bestämt sig att det skulle vara årets spel och ignorerade problemen?
B: Folk ljuger faktiskt inte bara för att rättfärdiga sitt köp, utan spelet fungerade extremt olika på olika system. Vissa hade alla problem, vissa hade inga.

Rättfärdiga sina köp behöver man knappast ljuga i dagens läge då man kan refunda. eller?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Rättfärdiga sina köp behöver man knappast ljuga i dagens läge då man kan refunda. eller?

Har sett detta ske flera gånger.
1: Se ett kommande spel.
2: Tänk mycket på spelet. Hypa upp spelet. Prata gott om spelet till alla du möter.
3: Förköp spelet. Det kan ju inte bli dåligt. Basera hela ditt liv runt spelet.
4: Spelet kommer ut och är trasigt och trist.
5: Nu är det för sent att ångra dig. Stå fast vid att spelet är bra. Intala dig själv att spelet är bra. Ge spelet högt betyg.

Medlem

Ser fram emot spelet tror jag
Får se om det kommer hålla fallput 4 nivå eller fallout 76 nivå.
Annars har ja andra spel att spela så ja klarar mig bra

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Vad menar du, de har ju nyligen skjutit fram det hela för att INTE göra en cyberpunk..?

todd lovar att spelet är "nästan färdigt", men med tanke på hans track record när det gäller osanningar så vet man ju inte vad man ska tro. det är ju inte HELT omöjligt att spelet inte alls "nästan är färdigt", utan det är något han säger för att elda på hypen / smeka zenimax' styrelse medhårs, medans bethesda's kodapor jobbar livet ur sig bakom kulisserna.

det var väl den lilla foliehatten som fick mig att tänka på CP2077, och hur katastrofalt korkat det vore om starfield gick samma väg till mötes, när nu 2077 ändå finns som avskräckande exempel. 2077 skjöts ju som bekant fram 3 gånger, och blev ändå ett fiasko vid release.

Medlem
Skrivet av quadratis:

todd lovar att spelet är "nästan färdigt", men med tanke på hans track record när det gäller osanningar så vet man ju inte vad man ska tro. det är ju inte HELT omöjligt att spelet inte alls "nästan är färdigt", utan det är något han säger för att elda på hypen / smeka zenimax' styrelse medhårs, medans bethesda's kodapor jobbar livet ur sig bakom kulisserna.

det var väl den lilla foliehatten som fick mig att tänka på CP2077, och hur katastrofalt korkat det vore om starfield gick samma väg till mötes, när nu 2077 ändå finns som avskräckande exempel. 2077 skjöts ju som bekant fram 3 gånger, och blev ändå ett fiasko vid release.

Men nu är 2077 fixat och ett ganska bra spel. Köpte det för någon månad sedan och har bara haft någon random CTD och en del kosmetiska buggar, annars har mina 376 timmar flytit på. Lärdomen att inte köpa spel direkt för att du är desperat och vill spela det "NU!" borde väl finnas där nu bland mogna spelare som varit med och sett saker. Är sugen på att spela Starfield, men kommer vänta någon månad innan jag köper det för att slippa en dålig upplevelse - och kanske få någon Steam rabatt också.

Medlem

Ryktas ju friskt från den betrodda läckaren att det är bullshit att de kör det på en ny engine, det är samma gamla engine och tools..

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Men nu är 2077 fixat och ett ganska bra spel.

jodå, det var inget personligt emot 2077. jag spelade det vid release, upplevde minimalt med buggar och tyckte det var skitbra redan då, men det var ju långt ifrån alla som hade min tur.

Medlem

Horse armor


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av D1versity:

Ryktas ju friskt från den betrodda läckaren att det är bullshit att de kör det på en ny engine, det är samma gamla engine och tools..

Nackdel, spelet är förmodligen trasigt och "konsolskadat" från blrjan.

Fördel. Vi pc master race kommer med tiden få det fixat av communityt och efter ett tag ha the ultimate edition. Medans konsolspelarna får harva vidare.
Precis som flesta spel som släpps på konsol och PC.

Tillägger ni som tyggar nu att ja, spelar du bara på konsol eller har en värdelös dator vet inte vad ni missar. Jag unnar er att vara nöjda med konsolversionerna.
Ni kan ju spela från soffan framför tvn


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming

Kommer till gamepass så kan inte klaga. Själv är jag ganska hypad över spelet. Ja jag är orolig att de hela med 1000 planeter kan bli långdraget. Hade inte tackat nej till om de bara va ett solsystem med 10 välfyllda planeter. Men allt annat ser bra ut.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kommer till gamepass så kan inte klaga. Själv är jag ganska hypad över spelet. Ja jag är orolig att de hela med 1000 planeter kan bli långdraget. Hade inte tackat nej till om de bara va ett solsystem med 10 välfyllda planeter. Men allt annat ser bra ut.

Tycker ändå att planeterna verkar väldigt varierade och snygga.
https://twitter.com/G27Status/status/1536134114230910982

https://twitter.com/kazrisk/status/1536198648425459714

Ser fram emot att utforska det mer! Storyn lär vara på specifika planeter så följ den så kommer det att vara mycket handgjort.

Geeks Gaming
Skrivet av Ribcage:

Tycker ändå att planeterna verkar väldigt varierade och snygga.
https://twitter.com/G27Status/status/1536134114230910982

https://twitter.com/kazrisk/status/1536198648425459714

Ser fram emot att utforska det mer! Storyn lär vara på specifika planeter så följ den så kommer det att vara mycket handgjort.

Ja det ser snyggt ut och bättre ut än vissa andra rymdspel(Inte nämna några namn.) Tror där det är saker att göra kommer det finnas mycket. Men tror även att stor del kommer vara ganska ointressant. Enda jag ser som bra är att man antagligen kan välja en egen planet att ha sin bas på. Och byggandet ser helt klart bättre ut än Fallout 4.

12
Skriv svar