Kan tyckas vara oviktigt men..

Medlem
Kan tyckas vara oviktigt men..

http://sydsvenskan.se/malmo/article421954/Mamma-dodshotade-el...

Läste det här och tänkte dirket. BRA! Bra gjort! Hoppas hon vinner också!

Jag kan låta koko i huvudet men någon måste för f*n säga något för skolan gör i princip aldrig något för eleven. Känner absolut inget för eleverna som stal mössan.

Nån som håller med?

Medlem

Helt rätt av henne. Menar det om något borde lära eleverna att inte stjäla saker. Every action has a reaction.

Medlem

Skönt att höra.

"Every action has a reaction. "
Ja, precis.

Och sedan är "hotet", och det här är jag helt övertygad om, bara starka ord.
Skulle hon istället sagt "snälla pojkar var vänlig och sluta göra så" hade de troligtvis skrattat henne i ansiktet och gett henne en lavett.

Medlem

Ja, det är inte direkt som nån mördar en person över en mössa, Väldigt dyr mössa annars.

Medlem

Bra gjort av henne.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det är svårt att kommentera när man inte vet exakt vad som hände och sades. Jag vet av egen erfarenhet hur uppkäftiga och tykna vissa ungdomar kan vara och att det mycket väl kan ha lett till att hon var "grov i munnen". Om så var fallet känner jag ingen sympati för ungarna. Men jag har också sett föräldrar flippa ur för ingenting och då har jag inte samma förståelse för vad hon gjorde.

Hmm, en tanke som slog mig, kanske hade hon spelat något dödsspel och detta gjorde att hon blev galen och delade ut dödshot. Alltså är det spelens fel att denna situation uppstod!

Medlem

haha

Min åsikt om det här är så klart baserad på den information artikelförfattaren ger mig. Kan också vara så att hon psykat ut för ingenting. Vi kan inte vara helt säkra.

Medlem

Gett henne en lavett?? Hmm, tror jag börjar bli gammal. Så vitt jag vet så är en lavett en vagn man har till kanoner, vad ska en lärare ha en sån till?


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Det finns snyggare sätt att sköta en sådan situation men jag känner för mamman - jag hade själv flippat hårt om någon gav sig på mina hypotetiska barn eller gudbarn.

Nu skall vi bara åka till rosengård och kasta tillbaka stenarna på de stenkastande idioterna... i ansiktet på deras föräldrar.

..jävla äckliga kryp... låt skiten brinna ner.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Loading:

Helt rätt av henne. Menar det om något borde lära eleverna att inte stjäla saker. Every action has a reaction.

var de inte Newton som sa: "Every action has an equal and opposite reaction"?

kanske en lite väl överdriven reaktion men var de riktiga skitungar så kanske dom fick sig en tankeställare nu.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Att dödshota är ju att ta i. Sen framgår det ju inte ens hur gamla ungarna är, tänk om det handlar om småskitar på lågstadiet.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Gett henne en lavett?? Hmm, tror jag börjar bli gammal. Så vitt jag vet så är en lavett en vagn man har till kanoner, vad ska en lärare ha en sån till?

Lavett är en smäll i ansiktet med handflatan. Väldigt förnedrande. Så hette det när jag var yngre och försökta passa in bland coola kids som sniffade butangas.

Medlem

Ofan, där ser man! Man lär sig nått nytt varje dag!


signatur

In war, truth is the first casualty

Mycket bra gjort av mamman, mer sånt!


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

Bra, om inte skolan tar tag i det så blir hon tvungen att göra det, dödshot kanske lite att ta i men hon kanske var desperat, skolan kanske hade totalnonchalerat hennes förfrågan att ta de här ungarna i örat.

1
Skriv svar