Grammygalan lägger till en spelmusiks-kategori

Robot
Grammygalan lägger till en spelmusiks-kategori

Spelmusik erkänns äntligen på den stora musikgalan.

#Grammy-awards, #spelmusik


Medlem

Hoppas de kan ge ut dessa priser retroaktivt till bland annat Witcher 3, Stardew Valley och Elder Scrolls: Oblivion

Avstängd

Musik som musik tycker jag. Antingen gillar man det man hör eller så avskyr man det, oavsett vilken "musikkategori" det tillhör.

Avstängd

Baba Yetu från Civilization 4 har ju vunnit en Grammy förut.

Skribent
Skrivet av CosmicPunch:

Baba Yetu från Civilization 4 har ju vunnit en Grammy förut.

Var väl 6 år efter spelet släpptes dessutom?

Också bästa arrangemang om jag inte minns fel?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Miindz:

Hoppas de kan ge ut dessa priser retroaktivt till bland annat Witcher 3, Stardew Valley och Elder Scrolls: Oblivion

Skall det ges ut priser retroaktivt så kan inte se hur något av dessa spel ens kan vara nominerade om det finns en gräns på hur många man får nominera. Har dock inte hört Stardew Valley-musiken... Men Quake 2, Myst och typ Sim City 2000 är ju också spel.

Skrivet av CosmicPunch:

Baba Yetu från Civilization 4 har ju vunnit en Grammy förut.

Mycket välförtjänt med, det är en grym låt. Sogno di Volare från civ6 är också en fantastiskt bra låt, hela menyn i civ6 är bättre än spelet pga den musiken.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Men det var väl på tiden. Kul!

Medlem

Verkligen på tiden!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Med tanke på hur många storslagna soundtracks det finns till spel där ute så var detta inte en sekund för sent.

Medlem

Bra, själv lyssnar jag ofta på spelmusik när jag kör bil etc. Både "original" och remixer, fast främst från 80-90-talet. Modern spelmusik är säkert bra den också.

1
Skriv svar