Overwatch 2 i early access i oktober – spelet blir free-to-play

Robot
Overwatch 2 i early access i oktober – spelet blir free-to-play

Free-to-play och Blizzard är smärtsamt aktuellt...

#overwatch-2


Medlem

F2P....... vad innebär detta?

Team Fortress 2 + Diablo immortal deluxe?

Medlem

Oväntat 😆

Medlem

Dom triumfar sig själva konstant, here we go whale hoggin bonanza 😂


signatur

Retro.

Medlem

Försöker dom sänka bolag totalt innan Microsoft tar över?


signatur

IDKFA

Medlem

Suck. Aja P2W då.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Suck. Aja P2W då.

Är CS Go p2w?

Avstängd

Kan ha varit det fulaste av alla

Medlem

Varför reagerar alla på att ett competitive multiplayer FPS blir F2P? Det är normen.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Suck. Aja P2W då.

P2W blir det nog garanterat inte, det går inte komma undan med det i ett sådant här spel men förvänta dig en dyr shop med massor av kosmetika ala Fortnite.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Varför reagerar alla på att ett competitive multiplayer FPS blir F2P? Det är normen.

Tror folk har rekordlågt förtroende till Blizzard just nu och det med all rätt. Med det sagt så tror jag inte att man kör Pay2Win på detta spel men inget förvånar mig längre.

Medlem

Har ingen aning vilka som suttit bakom detta spelet eller vad dom har på sitt cv. Att säga det är "Blizzard" som gjort det är ju rätt vagt. Vill lära känna studion bättre för varje spel mer som i film världen. Där säger man ju inte att det var 20 sentury fox som gjorde en film utan man säger namnet på regisören och dom största kändisarna.

Medlem

Har vi inte vetat detta ett långt tag? Har för mig att det sagts att multiplayer blir f2p men att någon annan del av spelet krävde köp

Medlem

Folk som tror det blir P2W för att det går free-to-play kanske har glömt Valorant, League of Legends, CS:GO, Apex Legends osv?

Nu säger jag inte att det SKULLE kunna hända att det blir p2w, men då är detta dött vid release.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Blizzard riktar mer och mer in sig mot mtx ergo Kina där det är stort med det. Att mtx ger inkomst är ju väletablerat sen länge så är ju inga konstigheter att ett börsnoterat företag gör allt dom kan för att generera mer vinst.

Medlem

Jag har blivit så jäkla allergisk mot Fraud2Pay att jag bara känner ett "meh" inför det släppet. Jag har haft ruskigt mycket skoj med Overwatch, men ifall det ska bli samma jävla rovgiriga betalningsmekanik som vi sett iom de senaste släppen så kör jag hellre ett annat spel.

Medlem

Att folk inte orkar applicera kontext till nyheter är fullkomligt chockerande. Ja, Blizzard vill tjäna pengar. Ja, Blizzard monetiserar ett mobilspel hårt. Ja, det är över gränsen, men herrejisses vad folk går loss på allt närbesläktat just nu. Tro det eller ej, men samma beslutsfattare för Immortal sitter inte och bestämmer hur OW2 ska utvecklas. Om det finns något team som helst inom Blizzard som förtjänar lite tilltro och kredibilitet så är det Team 4 som gör OW2.

Ifall det finns P2W (gameplaypåverkande bonusar som kostar pengar) i OW2 PvP swishar jag alla här en tusing. Det kommer aldrig hända, inte ”man vet aldrig med Blizzard”, utan nej, det kommer inte hända.

Medlem

Jag har inte råd till fler Blizzard F2P spel. 🙃

1
Skriv svar