18:00 - Bethesda och Microsoft/Xbox visar sin line-up! Uppesittarkväll med FZ!

Medlem

Starfield kan nog bli sjukt bra.

Medlem
Medlem

Blir antagligen att köpa ett Xbox!

Medlem

Jag blev positivt överraskad av Starfield, verkar bli ett spel helt i min smak.

No mans sky, reast in peace efter att Starfield släpps?

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Starfield kan nog bli sjukt bra.

Jo, såg ut som allt jag ville ha och mer! Kul att kunna bygga sitt eget skepp 🙂

Medlem
Skrivet av noreason:

Ja jag har ett Ps5 som jag är riktigt nöjd med men kommer köpa ett Xbox nu.

Inaktiv

Imponerad av Starfield ändå.
Star Citizen har konkurrens.

NuZ
Testpilot

Redfall såg riktigt bra ut och Starfield verkar ballt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag fick klippa ut bilden ur Youtube-videon, så kvalitén är kack. Förhoppningsvis laddar de upp bilden i högre kvalitet senare. Men jag tyckte den gav en riktigt bra överblick på kommande spel.

Medlem

Starfield såg hyffsat ut, bättre än jag befarade, men är lite smått oroad över prestandan, bitvis verkade det väldigt ojämnt ut för tillfället och gissar på att Series S kommer få kämpa en del. I övrigt var det väldigt lite som var intressant för mig personligen innan 2023, så Game Pass får nog dessvärre inte tillbaka mig som prenumerant något mera i år. Ger presentationen 6,5/10 denna gång, mest på grund av att det mesta inte tycktes ha ett spikat datum ännu och då blir jag personligen mer ointresserad.

Medlem

Diablo 4 var kvällens höjdpunkt.

Starfields hypemätare gick ner under minus nivån efter det jag såg 🤢


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av meanh:

Starfield såg hyffsat ut, bättre än jag befarade, men är lite smått oroad över prestandan, bitvis verkade det väldigt ojämnt ut för tillfället och gissar på att Series S kommer få kämpa en del. I övrigt var det väldigt lite som var intressant för mig personligen innan 2023, så Game Pass får nog dessvärre inte tillbaka mig som prenumerant något mera i år. Ger presentationen 6,5/10 denna gång, mest på grund av att det mesta inte tycktes ha ett spikat datum ännu och då blir jag personligen mer ointresserad.

Jag håller med, man såg tydliga fps-drops. Jag skulle gissa på att de spelade i väldigt höga inställningar med sin nyoptimerade motor. De vill nog gärna få bort stämpeln att deras spel ser föråldrade ut (läs Skyrim).

Medlem
What
Skrivet av noreason:

What
Var ju en urusel show. Några bra på 90 minuter skrämde nog inte en Google stadia 😘

Medlem

Vill inte påstå att Starfield var en besvikelse, för mina förväntningar var ganska låga, men det bekräftade snarare farhågorna.

- Combat så ganska mediokert ut
- Karaktärsmodellerna... Herre gud! Kill it with fire!
- 1000 planeter, landa var du vill? Troligtvis i sann Bethesda-anda 99% död yta. Jag hade föredragit ett solsystem med mycket att se.

+ Space combat kanske blir kul, och såg mer imponerande ut än FPS-delen.
+ Bygga sitt eget skepp såg lite intressant ut.

Summering: Fallout 4 i jymden... Hype 2/5

Medlem

Starfield: Schysst grundidé men inte tillräckligt ambitiöst utfall för min smak.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Imponerad av Starfield ändå.
Star Citizen har konkurrens.

Den som kommer ut först vinner.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Vill inte påstå att Starfield var en besvikelse, för mina förväntningar var ganska låga, men det bekräftade snarare farhågorna.

- Combat så ganska mediokert ut
- Karaktärsmodellerna... Herre gud! Kill it with fire!
- 1000 planeter, landa var du vill? Troligtvis i sann Bethesda-anda 99% död yta. Jag hade föredragit ett solsystem med mycket att se.

+ Space combat kanske blir kul, och såg mer imponerande ut än FPS-delen.
+ Bygga sitt eget skepp såg lite intressant ut.

Summering: Fallout 4 i jymden... Hype 2/5

Jag håller med dig om att 1000 planeter låter överdrivet. Något som är lite intressant är annars hur Todd Howard uttalat sig tidigare i en intervju med the Guardian om just fördelen med att ha inte allt för stora spelkartor. Jag vill minnas att han sagt att han hellre ser kartor fulla av liv samt att sökandet efter storhet för storhetens skull inte alltid är den bästa vägen att gå när man skapar spelvärldar. Detta var visserligen för nåt år sedan, men jag hoppas verkligen att dom vet vad dom håller på med!

Jepp, här är artikeln.
https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/games/2020/n...

Medlem

Jag har nyss sett färdigt detta i efterhand och min första reaktion är nog att det inte är många titlar jag ens minns nu direkt efter.

Det kändes mest som en reklamfilm för vilka spel man köpt in till Game Pass.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Imponerad av Starfield ändå.
Star Citizen har konkurrens.

Jag tror inte det. Det blir väl snarare så att folk köper båda. Starfield ser riktigt b grymt ut hittills!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Kan inte påstå att man blev särskilt exalterad efter showen, mycket gammal skåpmat (spel som MS sedan tidigare presenterat under E3 2020-2021), tillägg till redan existerande spel samt en hel del "console launch exclusives" (d.v.s. tidsbegränsad exklusivitet). Inte mycket nyheter med andra ord. Enda trevliga är väl att allt släpps till Game Pass.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Inaktiv
Skrivet av Proximately:

Jag tror inte det. Det blir väl snarare så att folk köper båda. Starfield ser riktigt b grymt ut hittills!

Var tydligen inte seamless transition mellan rymd och planeter i Starfield, så än så länge ligger Star Citizen en gnutta före (för min del ).

123
Skriv svar