Rytm-shootern Metal: Hellsinger har fått en demo

Robot
Rytm-shootern Metal: Hellsinger har fått en demo

Meja ner demoner till musik från Serj Tankian och andra metal-artister.

#nyhetstips


Medlem

Aldrig spelat ett sånt här "rythm-based" spel men det här var sjukt härligt och bra musik som bara den (sen att Troy Baker är narrator gör det ju inte sämre heller)
Edit: Var förresten inne på deras Discord när jag läste att det skulle komma ett public demo (såg theradbrad lira det för några dagar sedan och blev intresserad) Riktigt trevligt folk var det där och de verkar verkligen bry sig om folks åsikter om vad som är bra/bör ändras osv. Hoppas verkligen de lyckas bra med fullversionen. Apropå Arch Enemy, blev tvungen att höra denna igen, personligen sjukt fascinerad/imponerad hur hon kan sjunga på det sätt hon gör, när jag första gången hörde denna var jag övertygad att det var en manlig sångare haha


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Musiken i spel betyder väldigt mycket. Kan tänka mig att köpa spelet bara pågrund av musiken.

Medlem

Jag tanka hem och körde igenom demot nyss.(Fick det inte att fungera först, svartskärm, får ni samma testa att stänga av Steam-overlay, funka för mig)

Det kändes riktigt bra! Satan så röjigt, badass är väl ett passande ord, och dom låtar man fick höra lät riktigt bra. Dom har gjort att rytmen passar perfekt till musiken, alternativt tvärtom, gjort musiken perfekt för spelet, fin symbios är det iallafall. Gick väl inte sådär dunderbra på leaderboarden dock haha.

Det här lutar nog åt ett köp för min del.

Jag tror det var två låtar i demot(kan ha varit 3) första med Mikael Stanne(Dark Tranquillity) och andra med Alissa White-Gluz(Arch Enemy)

Metal: Hellsinger — Through You ft. Mikael Stanne of Dark Tranquillity

Metal: Hellsinger — Stygia ft. Alissa White-Gluz of Arch Enemy


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Aldrig spelat ett sånt här "rythm-based" spel men det här var sjukt härligt och bra musik som bara den (sen att Troy Baker är narrator gör det ju inte sämre heller)
Edit: Var förresten inne på deras Discord när jag läste att det skulle komma ett public demo (såg theradbrad lira det för några dagar sedan och blev intresserad) Riktigt trevligt folk var det där och de verkar verkligen bry sig om folks åsikter om vad som är bra/bör ändras osv. Hoppas verkligen de lyckas bra med fullversionen. Apropå Arch Enemy, blev tvungen att höra denna igen, personligen sjukt fascinerad/imponerad hur hon kan sjunga på det sätt hon gör, när jag första gången hörde denna var jag övertygad att det var en manlig sångare haha
https://youtu.be/KgMUmXHAdAM

Angela Gossow e grym, Fast "nya" sångerskan (Alissa) som sjunger i spelet, är inte fy skam heller. Ser fram emot nya albumet som droppar snart.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Angela Gossow e grym, Fast "nya" sångerskan (Alissa) som sjunger i spelet, är inte fy skam heller. Ser fram emot nya albumet som droppar snart.

Angela Gossow var en bättre growler än Alissa.
Samt att låtarna Arch Enemy pumpade ut med Angela som frontfigur var mycket bättre än de som kommer nu. Nu låter allt likadant om jag ska vara ärlig. Amott har fått slut på idéer.
Från att ha varit ett av mina favoritband till att bli ett sådant där band man kan lyssna på någon gång man tar en öl och tänker, fan den här låten har jag hört förut (fast det är första gången).

Medlem

Fråga: är folk ute efter spelet eller musiken? Känns som att det är ett spel som kommer att tilltala en grupp. Utvecklingskostnaderna kanske inte är så höga så man kan tjäna pengar iallafall.

Medlem

Älskar metal men avskyr det mesta av modern metal där normen är en "wall of sound"-ljudkuliss. Nästan alla kör med det överproducerade, syntetiska gitarrljudet. För mig låter det inte tungt och mäktigt, det låter mest konstgjort.

Hade de valt mer 80-talsmetal som soundtrack hade spelet varit grymt.


signatur

Memento Mori

Medlem

Kommer bli fantastiskt detta, redan spelat demons enda nivå längre än många AAA-spel.

Redaktör
Skrivet av Slimebeast:

Älskar metal men avskyr det mesta av modern metal där normen är en "wall of sound"-ljudkuliss. Nästan alla kör med det överproducerade, syntetiska gitarrljudet. För mig låter det inte tungt och mäktigt, det låter mest konstgjort.

Hade de valt mer 80-talsmetal som soundtrack hade spelet varit grymt.

Ähum. Sunlight/Skogsberg/Left Hand Path-gitarrljud tack.


signatur
Medlem
Skrivet av schmuttah:

Angela Gossow var en bättre growler än Alissa.
Samt att låtarna Arch Enemy pumpade ut med Angela som frontfigur var mycket bättre än de som kommer nu. Nu låter allt likadant om jag ska vara ärlig. Amott har fått slut på idéer.
Från att ha varit ett av mina favoritband till att bli ett sådant där band man kan lyssna på någon gång man tar en öl och tänker, fan den här låten har jag hört förut (fast det är första gången).

Tycker även jag att Angela var bättre fast Alissa är helt ok hon med, inte samma "hugg" numera dock så att säga. O andra sidan gillar jag även Sharon från Within Temptation skarpt, så min smak är väldigt mixad, fantastisk röst även hon enligt mig. Sorry om det här blev lite off-topic, vore ju inte fel med typ "Faster" av Within Temptation i spelet dock, tror den kan funka också


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Ser ju kul ut. Älskade Doom 2016 men fastnade inte riktigt för Doom Eternal. Det här kanske är den köttfest Doom 2016 var. Känns som ett spel som är som klippt och skuret för mig, får nog prova demot!

1
Skriv svar