Rollspels-älsklingarna Obsidian gör medeltids-äventyr i Pentiment

Robot
Rollspels-älsklingarna Obsidian gör medeltids-äventyr i Pentiment

Lös mordmysterier som vore du Muralgranskaren i Rosens namn.

#obsidian, #pentiment, #äventyr


Medlem

Tycker ofta den här typen av 2D-grafik med flata kulisser ser lite larvigt ut, men när jag såg trailern reagerade jag direkt på att det här var mycket snyggare och stilfullt.

Stämningen var skön och musiken fantastisk. Att till slut se att oj, det är ju Obsidian och Josh Sawyer som ligger bakom, det ökade nyfikenheten ännu mer, för då vet man att det finns både talang, erfarenhet och resurser i projektet.


signatur

Memento Mori

Frilansare
Skrivet av Slimebeast:

Tycker ofta den här typen av 2D-grafik med flata kulisser ser lite larvigt ut, men när jag såg trailern reagerade jag direkt på att det här var mycket snyggare och stilfullt.

Stämningen var skön och musiken fantastisk. Att till slut se att oj, det är ju Obsidian och Josh Sawyer som ligger bakom, det ökade nyfikenheten ännu mer, för då vet man att det finns både talang, erfarenhet och resurser i projektet.

Håller med! Ser superspännande ut.

Medlem

Tycker det ser ut som ett mysigt litet spel. Kanske blir ett köp,eller inte. Beror lite på tillfället. Har man precis kört ett tungt actionspel så ökar chansen att slänga in detta mellan spelen.

Det ser rätt mysigt ut men allt hänger på om de får till en riktigt jäkla bra handling.

Madval eller vadmal... Jag ser att skribenteriet faller allt längre ifrån vårt agrara förflutna.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Frilansare
Skrivet av hannes.theorell:

Madval eller vadmal... Jag ser att skribenteriet faller allt längre ifrån vårt agrara förflutna.

*host*

Gnällkuk

Det här känns som ett spel som antingen blir helt briljant eller missar helt. Jag har svårt att bestämma mig för om jag gillar designvalet eller inte, unikt är det iaf!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

FM-guru
F.d. Sisyr

Känns som ett spel i min smak, men vi får väl se hur utförandet blir. Har hur som helst varit nyfiken på det ända sedan jag först fick nys om det och skrev i forumet.

Medlem
Frilansare
Skrivet av Sisyr:

Känns som ett spel i min smak, men vi får väl se hur utförandet blir. Har hur som helst varit nyfiken på det ända sedan jag först fick nys om det och skrev i forumet.

Snygg spaning!

Chefredaktör

Jag är försiktigt optimistisk. Jag gillar ju "annorlunda"

1
Skriv svar