Detta är Starfield – äntligen får vi gameplay!

eld
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det fanns ju flera scener i first person utan UI också? Förstår inte hur man kopplar det till att 3rd person ska vara "horribelt". Det kan vara dåligt, får se närmare eller vid release.

Kom på att man sannolikt ser 3rd person combat i zero-G scenen också.

Yep, de har redan sagt att det ska vara både första och tredje person, tror inte det blir några problem med någon av dom.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Mest troligt kommer även Xbox få fullfjädrat stöd för moddar, precis som Skyrim och Fallout 4. Jag hoppas på att det blir en Xbox Anyware-titel, så att man kan hoppa mellan PC och Xbox och spela där man känner för.

Vågar nästan sätta min högra hand på att detta blir en "Play Anywhere"-titel. Konstigt vore det annars.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Detta har alltså tagit Bethesda minst 8 år att skapa (räknat från fallout 4 release). Det minsta de kan göra på den tiden är väl att uppdatera animationerna?

Såg verkligen inte speciellt bra ut.

Man kan ju hoppas att de har ägnat åren åt att skapa content till alla planeter. I så fall kan det bli bra, oavsett hur det ser ut


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Varför är detta så hypead?
Såg inte direkt jätte intressant ut och då hade jag prick noll förväntningar.
Men man kanske ändrar sig längre fram.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Varför är detta så hypead?
Såg inte direkt jätte intressant ut och då hade jag prick noll förväntningar.
Men man kanske ändrar sig längre fram.

Folk älskar Fallout.
Folk älskar Skyrim.
Folk älskar rymden.

Generellt.

Men vi får se! Kan ju bli en total flopp ändå så klart.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Folk älskar Fallout.
Folk älskar Skyrim.
Folk älskar rymden.

Generellt.

Men vi får se! Kan ju bli en total flopp ändå så klart.

Jag håller med om rymden

Medlem

Det som jag reagerade på och som ingen annan tyck ha skrivit (Jag skummade bara genom tråden , så jag kan ha missat något.) var att rymdstriderna inte direkt såg trovärdiga ut.
Skeppen betedde sig mer som flygplan av den typ som vi normalt träffar på inne i en atmosfär.
Detta kanske är mer intuitivt/roligare att spela än skepp med realistisk fysik, men trovärdigt är det inte.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

gissar på att det kördes på en xbox därav framerate, men utöver det såg det klart intressant ut


signatur

//monster

Medlem

Några gissningar om hur hårt sf kommer crasha?

Jag tror vi får
5 - 10 planeter att utforska
3 olika varianter på planet
15 generiska städer på varje planet
ett fåtal poi's
öde städer

Antagligen inte ens det.

Medlem

Det här kan inte vara annat än "Opportunity" strandad på mars, eller?

https://youtu.be/zmb2FJGvnAw?t=837

Medlem

Hade mycket negativt att säga om F3 och F4 också, men det hindrade mig inte att lägga ner hundratals timmar.

Problemet med Bethesda är att jag ofta tänker "det här är bra, men tänk vad bra det hade kunnat vara".

Hoppas att det här når en ytterligare nivå. Striderna såg dock verkligen rätt trista ut.

Blir ett köp såvida recensionerna är bra.

eld
Medlem
Skrivet av JareD82:

Några gissningar om hur hårt sf kommer crasha?

Jag tror vi får
5 - 10 planeter att utforska
3 olika varianter på planet
15 generiska städer på varje planet
ett fåtal poi's
öde städer

Antagligen inte ens det.

Senast ett projekt från bethesda maryland krashade var väl ca 25 år sen, varför just nu?

Städerna kommer vara handbyggda på ett fåtal ställen, de flesta planeter kommer inte ha städer, spelet kommer bestå av runt 1000 planeter, allt har de varit öppna med.

Än så länge har de visat ett dussin olika miljöer.

Deras spel har väl senast haft runt 350 locations och 200+ points of interests.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Tycker man det här ser förjävligt dåligt ut då har man orimliga krav på grafik. 🤣
snBhYS01CTw

Jag klagar inte på grafiken, tycker det ser spelet ser oinspirerande ut bara.

Skrivet av Molotov:

Nu har jag skummat genom klippet en del, skippade snacket.

Mina tankar.
"Fallout" i rymden
Kommer inte köpa vid släpp, förmodligen "trasigt"
Glad att man kommer köra på PC och inte på konsol då moddar förmodligen måste fixa en hel del.
Hoppas på VR-version

Fick inga Fallout-vibbar alls? Såg bara stelt och tråkigt ut. (Fallout 4 har jag spelat över 1000 timmar.)

Medlem
Freelancer DELUXE

Äntligen ett freelancer deluxe, hoppas dem inte överger master-handlingen bara, så spelet inte bara blir en enda lång meningslös sidequest grind!

Medlem
Skrivet av Loxus:

Jag klagar inte på grafiken, tycker det ser spelet ser oinspirerande ut bara.

Fick inga Fallout-vibbar alls? Såg bara stelt och tråkigt ut. (Fallout 4 har jag spelat över 1000 timmar.)

Ungefär som Fallout 4 då?
Jag har ca 100 timmar i fallout 4


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Revakkyh:

Undrar om man vaknar upp på ett skepp som transporterar rymdbrottslingar.

"Stand up... there you go. You were dreaming. What's your name?"

eld
Medlem
Skrivet av Loxus:

Jag klagar inte på grafiken, tycker det ser spelet ser oinspirerande ut bara.

Fick inga Fallout-vibbar alls? Såg bara stelt och tråkigt ut. (Fallout 4 har jag spelat över 1000 timmar.)

Basbyggandet, rymdskeppsbyggandet, vapencraftingen och resurssamlandet är helt tack vare fallout 4's existens, fast jag antar att du pratar om känslan av världen vilket är absolut raka motsatsen från fallout: Mer optimistisk, mer nyfiken, stor fokus på temat utforskning.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ungefär som Fallout 4 då?
Jag har ca 100 timmar i fallout 4

Läsförståelsen är inte på topp?

Skrivet av eld:

Basbyggandet, rymdskeppsbyggandet, vapencraftingen och resurssamlandet är helt tack vare fallout 4's existens, fast jag antar att du pratar om känslan av världen vilket är absolut raka motsatsen från fallout: Mer optimistisk, mer nyfiken, stor fokus på temat utforskning.

Jag tycker det bara ser stelt och tråkigt ut.

eld
Medlem
Skrivet av Loxus:

Jag tycker det bara ser stelt och tråkigt ut.

Fair enough!

Medlem
Skrivet av Loxus:

Läsförståelsen är inte på topp?

Jag tycker det bara ser stelt och tråkigt ut.

Jag drog bara en jämförelse.
Det du säger stämmer ju lika överens på Fallout 4.
Sen om man tycker det är kul eller tråkigt är väll en smaksak.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av eld:

Det är helt ingame, många sitter ju och gapar om hur fult det är ut. Men det vi såg där är absolut vad vi får.

Av vad jag sett så gissar jag på icke-seamless landning där det bara är fritt att flyga i rymden men där du väljer vart du ska landa på planeten.

Ok. Ja de scenerna i slutet var ju absolut allt annat än fula men det de visade som var gameplay var ju inte lika fint i mina ögon så jag vetikattsingen, återstår å se hur det blir. Tråkigt om man inte kan flyga rätt ut i rymden eller landa sömlost. Tar nog bort ganska mycket av illusionen för egen del. Kan bara jämföra med NMS och tycker det är skithärligt å brinna igenom atmosfären och se en ny planet torna fram under molnen.

Dröjer nog ändå ett tag innan jag testar spelet eftersom jag fortfarande letar anledningar till att införskaffa mig en Box. Flight sim är väl spelet som fått mig närmast ett klick på köpknappen.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det fanns ju flera scener i first person utan UI också? Förstår inte hur man kopplar det till att 3rd person ska vara "horribelt". Det kan vara dåligt, får se närmare eller vid release.

Kom på att man sannolikt ser 3rd person combat i zero-G scenen också.

Kopplar det till samtliga Bethesda spel hittills som erbjudit 3rd person, så har UI't varit undermåligt, minst sagt. Jag föredrar 3rd person vilken dag som helst, i vilket spel som helst och alla Bethesda spel spelar jag i first person. Det säger en del.


signatur

I drank what?

Medlem

Ser ganska lovande ut på trailern... Men vi vet att det oftast är snyggare på trailer än på release och vi vet också att detta är Bethesda.
Grunden är fortfarande en "revamp" av deras gamla engine så detta reser också mitt ögonbryn.
Har dem fixat den nog i den utgåva eller blir detta en liknande release som Fallout 76 AKA bug galore?

Bäst att inte ha skyhöga förväntningar och inga föreställningar. Speciellt inte om dem lovar snygga canvas bags å sådant.


signatur

"Det var bättre förr!"

eld
Medlem

Ingen, inte ens bethesda som ens pratat om detta:

Och på grund av hur rymdskepp är uppbyggda i spelet så har vi interiors för allt, plus rymdstationer som inte ens nämndes.

Varje rymdskepp blir en liten mini-dungeon.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Såg ut som ett något mer avancerat No man's sky.. kittlade inte direkt i magen av att se den här videon.

Då är det bara att strunta i spelet helt enkelt. Själv tyckte jag det såg underbart ut.

Medlem

Tyckte från första början att detta endast var ett stort hinder för att de skulle släppa ES:6 så var negativt inställd till det. Dock så kollade jag nu på videon och blev genast väldigt intresserad. Gillade personligen Fallout 4 och har även spelat sönder både Oblivion och Skyrim så detta kommer passa mig som handen i handsken.

Visst, det var lite kackiga animationer på vissa ställen. Gunplayen kanske inte var den bästa, men av vad jag såg så känns det som om spelkänslan finns där ändå så att man kan överse dessa saker.

Trodde jag skulle hoppa över denna generation på Xbox, men verkar visst som om man vackert får öppna på plånboken och köpa konsollen.


signatur

Submission is for the weak

Testpilot

Funderade lite på vad är egentligen berättelsen i spelet? Finns det någon sådan eller ska man bara hoppa runt på olika planeter och utforska?

Medlem

Jag ser fram emot det här! Men lär bli att vänta något år efter release. Bethesda är trots allt ökända för sina buggar.

Medlem

Kollade igenom gameplay trailern igenom och måste säga att detta ser för jäkla coolt ut alltså. Jag hoppas verkligen det levererar upp till hypen.

Är det någon som vet om det kommer VR stöd till detta med? Då börjar vi verkligen snacka !

Medlem

IGN har gjort en intervju med Todd som släpps imorgon.
https://twitter.com/dmc_ryan/status/1536468794385633280

Skriv svar