Resident Evil Village ska få tredjepersonsvy och handlings-DLC

Robot
Resident Evil Village ska få tredjepersonsvy och handlings-DLC

Som utspelar sig efter grundspelet, så spoilers.

#Capcom, #Resident-evil-village


Medlem

Gött med tredjeperson! Faktiskt inte hunnit spela detta än heller så ännu bättre 😃


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
hmmm

varför inte VR-support istället?

Medlem

Förstår inte grejen med att folk vill spela Village i 3:e person? Är ju first-person man vill åt. Passar perfekt i både Village och RE7.
Hoppas innerligt att de fortsätter med first-person i nästa nya del efter RE4:Remake också.

Medlem
Skrivet av JIN81:

varför inte VR-support istället?

Resident evil village ska släppas till PSVR2 2023.
äger du pc version finns redan nu praydogs fantastiska VR-mod
https://github.com/praydog/REFramework/releases/tag/v1.2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av wibbe44:

Förstår inte grejen med att folk vill spela Village i 3:e person? Är ju first-person man vill åt. Passar perfekt i både Village och RE7.
Hoppas innerligt att de fortsätter med first-person i nästa nya del efter RE4:Remake också.

Lika lite som folk inte vill spela i förstaperson. Jag tycker det är utmärkt att man kan välja. Heder åt Capcom för det.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Nice! RE:Village var imo förra årets bästa spel. Vilket iofs inte säger så mycket för 2021 var nog bland det, om inte det sämsta genom tiderna.
Men det var solid rakt igenom!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Oh lite story DLC:s, det var inte igår det.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Förstår inte grejen med att folk vill spela Village i 3:e person? Är ju first-person man vill åt. Passar perfekt i både Village och RE7.
Hoppas innerligt att de fortsätter med first-person i nästa nya del efter RE4:Remake också.

Fick förklarat för mig att en del kan bli åksjuka av förstapersonsspel. Då är det bra med olika valmöjligheter. Själv tycker jag om att spela i förstaperson eftersom det skapar en större inlevelse och gör mig mer engagerad i spelet.

Ser fram emot DLC:t, gillade grundspelet starkt!

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Lika lite som folk inte vill spela i förstaperson. Jag tycker det är utmärkt att man kan välja. Heder åt Capcom för det.

Så kan det vara. Det gjordes ju motsvarande operation fast åt andra hållet med exempelvis Evil Within 2 som fick ett tillagt first-person läge i en senare patch då folk ville ha det.

Medlem
Skrivet av Ikaruga:

Fick förklarat för mig att en del kan bli åksjuka av förstapersonsspel. Då är det bra med olika valmöjligheter. Själv tycker jag om att spela i förstaperson eftersom det skapar en större inlevelse och gör mig mer engagerad i spelet.

Ser fram emot DLC:t, gillade grundspelet starkt!

Absolut. Hoppas bara inte att de ser detta som en väg till att slopa förstaperson framöver. Precis som du så föredrar jag första person då det höjer inlevelsen markant.

1
Skriv svar