Warcraft 3 uppdaterat

Robot
Medlem
Warcraft 3 uppdaterat

Tänk om alla spel fick lika mycket kärlek från sina utvecklare som vissa av Blizzards gamla titlar. Ofta får man vara glad om det kommer någon patch överhuvudtaget.

Medlem

valve är väl dom enda som kommer nära det?

Helvete Calle, är rubriken skriven på typ danska eller norska?

Medlem

när såg ni en 1.6 / hl1 patch senast?


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Det låter som ganska kritiska buggar. Nonetheless, Blizzard FTW (För det mesta)


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Skägg.
10 Chambers

Jobbar man för fd Hjemmet Mortensen så...


signatur
Medlem
Skrivet av Ludolf:

när såg ni en 1.6 / hl1 patch senast?

behövs det ens en patch till 1.6?

Medlem
Skrivet av Ludolf:

när såg ni en 1.6 / hl1 patch senast?

15:e Juli 2009.

Men sen så är Half-life ett par år äldre med.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Sleazarn:
Skrivet av Ludolf:

när såg ni en 1.6 / hl1 patch senast?

behövs det ens en patch till 1.6?

Hela HL1 motorn skulle behöva en genomgång.

Medlem

Det tog hela åtta år för dom buggarna, som ser riktigt allvarliga ut - är det bra support? Aja, dom fixade det till slut i alla fall, det måste väl räknas som någonting.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Det tog hela åtta år för dom buggarna, som ser riktigt allvarliga ut - är det bra support? Aja, dom fixade det till slut i alla fall, det måste väl räknas som någonting.

Kan ju varit så att buggarna har kommit fram i nyare patchar också?

Medlem
Skrivet av conthox:

Det tog hela åtta år för dom buggarna, som ser riktigt allvarliga ut - är det bra support? Aja, dom fixade det till slut i alla fall, det måste väl räknas som någonting.

Jag tvekar starkt på att de har funnits sen release. I vilket fall, Blizzard är inte kända för speed... Slöa jävlar


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Är det inte så att det är nya just "hack" som tillkommit på senare tid och alltså inte har funnits sedan release? Det är den uppfattningen jag har iaf, jag har aldrig tidigare hört talas om "sheep hack" t.ex.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av QueloR:
Skrivet av conthox:

Det tog hela åtta år för dom buggarna, som ser riktigt allvarliga ut - är det bra support? Aja, dom fixade det till slut i alla fall, det måste väl räknas som någonting.

Jag tvekar starkt på att de har funnits sen release. I vilket fall, Blizzard är inte kända för speed... Slöa jävlar

Ibland är det svårt att upptäcka buggarna också - kanske enbart hände för ett fåtal personer som icke rapporterade det.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Varje gång blizzard släpper patchar så ser det alltid ut likadant, "blablabla gammalt spel bla bla bla blizzard patchar ändå bla bla bla"

Inaktiv
Skrivet av Loxus:

Varje gång blizzard släpper patchar så ser det alltid ut likadant, "blablabla gammalt spel bla bla bla blizzard patchar ändå bla bla bla"

Finns knappast nåt dåligt i det?

Medlem
Skrivet av QueloR:
Skrivet av conthox:

Det tog hela åtta år för dom buggarna, som ser riktigt allvarliga ut - är det bra support? Aja, dom fixade det till slut i alla fall, det måste väl räknas som någonting.

Jag tvekar starkt på att de har funnits sen release. I vilket fall, Blizzard är inte kända för speed... Slöa jävlar

Ptja, om man googlar lite snabbt så är det en relativt ny bugg. Så jag vet inte riktigt om jag tycker blizzard varit slöa. Tar ju också en stund innan hacken blir kända för massan, http://www.lancraftwc3.com/2010/03/sheep-hack-for-warcraft-3.... http://www.youtube.com/watch?v=r-LQLx16hkY

Medlem

Og Warcraft 3 ble lansert for åtte år siden

Medlem
Skrivet av rizzon:
Skrivet av Sleazarn:
Skrivet av Ludolf:

när såg ni en 1.6 / hl1 patch senast?

behövs det ens en patch till 1.6?

Hela HL1 motorn skulle behöva en genomgång.

Japp. Sinnessjukt nödvändigt att lägga pengar på.
HL1 scenen är ju otroligt aktiv.
Och 1.6 scenen må fortfarande leva, men det finns fan inget dom gnäller om. Och skulle Valve ens peta på 1.6 så skulle folk bli galna.

Dessa senaste WC3 patchar dödar ju scenen. Flera större spelare har lagt av.

Medlem

Hellre att nya buggar uppkommer i samband med att spelet underhålls än att gamla buggar får ligga kvar pga spelet överges efter att det har släppts.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av rizzon:
Skrivet av Sleazarn:
Skrivet av Ludolf:

när såg ni en 1.6 / hl1 patch senast?

behövs det ens en patch till 1.6?

Hela HL1 motorn skulle behöva en genomgång.

Japp. Sinnessjukt nödvändigt att lägga pengar på.
HL1 scenen är ju otroligt aktiv.
Och 1.6 scenen må fortfarande leva, men det finns fan inget dom gnäller om. Och skulle Valve ens peta på 1.6 så skulle folk bli galna.

Dessa senaste WC3 patchar dödar ju scenen. Flera större spelare har lagt av.

Nu är ju inte bara de senaste patcherna den enda boven här med att high end spelare lagt av.

Den största boven stavas: Starcraft 2.

De bästa spelarna gör sig helt enkelt redo för SC2 med att antingen spela betan eller spela SC1, oftast i kombination. De enda som kommer hänga kvar något år efter SC2 release är troligtvis de koreaner som fortfarande går under kontrakt, tyvärr. WC3 är ett väldigt bra e-sport spel som gett mig många givande timmar av replay tittande.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Detta är garanterat ett PR-trick för att få folk som lagt spelet på hyllan att kanske installera de och sen när Starcraft 2 släpps så köper dom de. DICE gjorde exakt samma sak inför Bad Company 2.

Medlem

soft!


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Det är på flera sätt ganska tragiskt att spelet stödjs fortfarande.
(räkna ut själv.. inte direkt svårt)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Sabbar replays från 1.24d. I dota åtminstone. Kan öppna och starta dom men man ser inga players, creeps krigar själva. Ska alltid bli nåt krux med replays när dom släpper sina små fixes, FFFFUUUUUUU

Medlem
Skrivet av Loxus:

Varje gång blizzard släpper patchar så ser det alltid ut likadant, "blablabla gammalt spel bla bla bla blizzard patchar ändå bla bla bla"

Haha, jaa..? o_Ô

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Det tog hela åtta år för dom buggarna, som ser riktigt allvarliga ut - är det bra support? Aja, dom fixade det till slut i alla fall, det måste väl räknas som någonting.

seriöst. fail

Medlem
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av conthox:

Det tog hela åtta år för dom buggarna, som ser riktigt allvarliga ut - är det bra support? Aja, dom fixade det till slut i alla fall, det måste väl räknas som någonting.

seriöst. fail

Tror minsann du missade det flera påpekat tidigare i den här tråden, att buggarna inte lär vara 8 år gamla, bara för att spelet är det.

Man kan inte räkna med att alla patchar fixar allt utan att skapa nya buggar, dock kan man hoppas på att nya buggar inte är så allvarliga som de gamla.

Jag är inte programmerare på något sätt, men det lär inte vara lätt att försöka fixa buggar, med största sannolikhet skapade av misstag av andra programmerare, utan att det påverkar annat befintligt material.

Jag <3 Blizzard för att de åtminstone försöker hålla igång spel som jag gillar stort, jag har t ex fortfarande inte kunnat släppa Diablo 1, faller tillbaka till det ibland. (även om Blizz har släppt taget om det iofs... ).

Nån som testat att spela Gothic-spelen? Kan meddela att DÄR finns det buggar i massor, ofta allvarliga, utan att det finns något större intresse hos utvecklare att reparera. Visst älskar jag de spelen också, men buggarna gör spelandet riiiiktigt surt tillochfrån..

1
Skriv svar