Är Sony vilseledande?

Medlem
Är Sony vilseledande?

Remaken för The Last of Us är utannonserad, och visst är det snyggare? Men inte så mycket snyggare som jag hade hoppats på, då detta känns kort och gott som Last of Us fast målad i uppföljarens grafikmotor.

Jag är också tveksam till trailern som nämner ”rebuilt from the ground up for Playstation 5". Att dom har haft PS5:an i åtanke stämmer säkert, men av trailern att döma så känns det knappast som en omöjlighet att få det att rulla på en vanlig PS4 (ser inte mycket snyggare ut än ”Part 2”).

För mig krävs det betydligt mer för att få den där riktiga ”wow-känslan”, som är saknad här. Det är ändå ”rebuilt from the ground” för PS5 och inte PS4 som släpptes 2013.

Fick ni andra den där ”wow-känslan” av trailern?

Medlem

Detta är ju Sonys tredje släpp av samma spel. Det är klart att folk som spelat spelet och nöjer sig med en genomspelning inte känner något wow iom denna release.

Sedan har de ju funnit ett sätt de tjänar väldigt enkla pengar på, och det är ju remakes av gamla spel som sålt bra. Många som nappar på det tyvärr.

Medlem

Vilseledande vet jag inte, bara för att det säkert hade varit möjligt att få det att snurra på en PS4. Hela projektets syfte är ju att utvecklarna på Naughty Dog skulle få bekanta sig med hårdvaran i PS5 medans andra projekt befinner sig i ett tidigare skede. Helt enkelt för att de skulle ha nått att göra.

Win-win då att göra denna remake som kommer sälja bra (den dyra 100 dollars varianten är ju redan slutsåld) och generera lite intäkter i väntan på nya projekt. Smart att synca releasen med tv-serien, samt att det kan kombineras med PC-släpp. Originalet hade nog inte varit motiverat att släppa på PC, även om det står sig hyffsat grafiskt så syns det ju att det är gammalt.

Men visst, kanske hade man förväntat sig lite mer grafiskt.

Medlem

Jag tycker det ser bra ut. Men inte tillräckligt bra för att betala 849 spänn som det kostar på PS Store. Jag har i regel inget emot remakes eller remasters men fullpris för att släppa samma spel utan extra innehåll en gång till känns för mycket.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag tycker det ser bra ut. Men inte tillräckligt bra för att betala 849 spänn som det kostar på PS Store. Jag har i regel inget emot remakes eller remasters men fullpris för att släppa samma spel utan extra innehåll en gång till känns för mycket.

Jag håller med, full pris känns orimligt. Men jag tror nog inte jag är deras tilltänkta målgrupp med detta spel. Snarare de jagar de som missade det från början eller de som fastnar för nya tv-serien snarare.

1
Skriv svar