Ubisoft hyllar Assassin's Creed med livestream i kväll

Robot
Ubisoft hyllar Assassin's Creed med livestream i kväll

Får vi nyheter om spelserien? Kolla från klockan 18.

#assassins-creed, #ubisoft


Medlem

Vad kul! Är en stor fan av AssCreed och kommer alltid att vara. Är nyfiken över AssCreed: Infinity, vad det nu än kommer vara för något. Men ja, kommer säkert bli kul! Hoppas på lite saftiga nyheter ikväll.

Testpilot

Blev precis klar med Valhalla i helgen så passar bra med detta

Medlem

Lite konstigt att de kör ett event tillägnat endast en spelserie, tycker jag.
Men det är klart, de har väl inte så mycket annat på g nu ändåså förutom att försöka integrera NFT's och mikrotransaktioner överallt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Har aldrig spelat något Assassin's Creed spel men blev nu sugen. Såg att jag har tillgång till Assassin's Creed II [PC] - är det en ok version att börja spela på ?

Testpilot
Skrivet av Kesofrallan:

Har aldrig spelat något Assassin's Creed spel men blev nu sugen. Såg att jag har tillgång till Assassin's Creed II [PC] - är det en ok version att börja spela på ?

Absolut

Även om du missar lite av berättelsen från ettan, men det är ett mycket sämre spel så kanske bättre börja med tvåan då. Tvåan är en av mina favoriter och introducerar Ezio som följde med i ett gäng spel.

Medlem
Skrivet av Kesofrallan:

Har aldrig spelat något Assassin's Creed spel men blev nu sugen. Såg att jag har tillgång till Assassin's Creed II [PC] - är det en ok version att börja spela på ?

När det släpptes var det ett riktigt bra spel men oklart hur väl det åldrats både grafiskt och spelmekaniskt. Ezio triologin (tvåan, brotherhood och revelations) låter en följa just Ezios liv i stora drag. De anses vara de bästa spelen av många och jag personligen anser att Brotherhood för sin tid var det bästa spelet. Om tvåan inte åldrats allt för dåligt så lär det vara en bra inkörsport till serien.

Medlem

Apropå stelhet, ett ord som många använde om Starfield. När jag tittar på videon ovan slås jag av hur Assassin's Creed känns så stelt.

Första AC var kanon, liksom 2:an men sedan dess har det bara gått utför. Det är extremt polerat och fritt från buggar och otroligt vackert, men oh så tråkigt, ospännande, plastigt, livlöst, artificiellt, allt är så minutiöst uträknat och kontrollerat (level-gejtingen i Assassin's Creed: Odyssey, usch.. där och då lämnade jag serien för gott). Stela kulisser, världen känns fejk.

Ubisoft har enorma resurser och talang, och därmed alla tänkbara förutsättningar för att göra fantastiska open world-spel av Assassin's Creed om de bara bestämde sig för att våga ge utrymme för frihet, spontanitet, överraskning, liv, variation.


signatur

Memento Mori

Testpilot

Det här var alltså en annonsering för ett event som sker i september? Ibland undrar man hur de tänker.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Det här var alltså en annonsering för ett event som sker i september? Ibland undrar man hur de tänker.

kallas att bygga hype


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Skrivet av Kesofrallan:

Har aldrig spelat något Assassin's Creed spel men blev nu sugen. Såg att jag har tillgång till Assassin's Creed II [PC] - är det en ok version att börja spela på ?

Spela helst från början, du kommer förstå bättre, men efter "Origins" och "Odyssey", blir det pannkaka. "Valhalla" har AssCreed-loggan på framsidan, men det är inget AssCreed-spel som de flesta vill att de ska vara; en hybrid mellan pest och kolera.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Kesofrallan:

Har aldrig spelat något Assassin's Creed spel men blev nu sugen. Såg att jag har tillgång till Assassin's Creed II [PC] - är det en ok version att börja spela på ?

Helt okej. Det viktiga är dock att inte lyssna för mycket på vad andra säger om spelen, för det är ganska irrelevant, och vi AC fans är ganska polariserade. Inget av spelen är perfekta, men alla är värda att spela igenom om du har tid. Till och med trean.

Origins gjorde ganska grundläggande ändringar i gameplay och moderniserade det, och det är ofta där jag rekommenderar att folk börjar, även om Odyssey är det starkaste av de nya, speciellt om du väljer att spela som Kassandra.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Helt okej. Det viktiga är dock att inte lyssna för mycket på vad andra säger om spelen, för det är ganska irrelevant, och vi AC fans är ganska polariserade. Inget av spelen är perfekta, men alla är värda att spela igenom om du har tid. Till och med trean.

Origins gjorde ganska grundläggande ändringar i gameplay och moderniserade det, och det är ofta där jag rekommenderar att folk börjar, även om Odyssey är det starkaste av de nya, speciellt om du väljer att spela som Kassandra.

Jag körde igenom som den manliga karaktären. Blir historien helt annan om man spelar som Kassandra?

Medlem
Skrivet av BrokenCow:

Jag körde igenom som den manliga karaktären. Blir historien helt annan om man spelar som Kassandra?

Det är egentligen ingen skillnad förutom att Kassandras skådis är lite mindre aggressiv och mer nyanserad. Alexios kändes lite för ”på” hela tiden och jag tyckte det ibland blev lite för mycket att gå i hans skor. Så nej, egentligen har det med preferenser att göra, men jag rekommenderar Kassandra för jag tycker hon har hacket bättre skådis 😄

1
Skriv svar