Fallout 5 bekräftat - men det kommer dröja

Robot
Fallout 5 bekräftat - men det kommer dröja

Todd Howard: Vi kommer göra Fallout 5 efter Elder Scrolls 6.

#fallout-5, #starfield, #the-elder-scrolls-6


Medlem

Det enda som är bra med att Fallout är långt borta är att Elder Scrolls är ännu närmare släpp. Även om det tar 5 år till.

*fanboyism intensifieras*


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Dags för Bethesda att uppgradera sin styrka till fler team. Det är för glest mellan spelsläppen tycker jag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Dags för Bethesda att uppgradera sin styrka till fler team. Det är för glest mellan spelsläppen tycker jag.

Eller låta någon annan göra ett Fallout. Obsidian gjorde ett väldigt bra jobb med New Vegas.

Medlem

starfield lämnade pre-production 2018, 4 år sedan. ES6 är fortfarande i pre-production, men gissar ändå på 2026 då det inte är ett helt nytt IP såsom starfield. FO5 blir väl ytterligare 4 år senare, så 2030.

Gnällkuk

Kommer de då äntligen släppa CE?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

eld
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Dags för Bethesda att uppgradera sin styrka till fler team. Det är för glest mellan spelsläppen tycker jag.

De försökte det med Fallout 76, men jag vet inte hur glada folk blir om de går ut med att den studion ska göra Fallout 5.

Studion lär dock absolut hjälpa till med tes6 och för.

Medlem

Jag tror jag svängt när det kommer till fallout och för övrigt nästan alla spel som finns. Jag skulle nog föredra om man slutade med uppföljare efter max 3 st.
Vill man göra en 4:a eller högre så gör om det så pass så det blir ett nytt spel (nytt brand). Jag slipper jämföra det med föregångarna och studion får betydligt friare händer att justera utifrån deras behag.

(Men jag kommer naturligtvis inte gråta ifall det kommer en fallout 5 och den är bra)

Medlem

Förstår inte hur de kan vara så långsamma med sina spel, och sedan släppa sjukt buggiga spel som fansen fixar i åratal efteråt.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

skit åxå måste vänta så länge. ge ip till liret till någon annan då.

Medlem

Vad är det för mening att gå ut med sådan här information?

Om Starfield blir en dundersuccé så är det inte omöjligt att en uppföljare hamnar före Fallout i prioritet.

eld
Medlem
Skrivet av Margy:

Vad är det för mening att gå ut med sådan här information?

Om Starfield blir en dundersuccé så är det inte omöjligt att en uppföljare hamnar före Fallout i prioritet.

För att de har problemet att både fallout och elderscrolls även är undersuccéer, det finns alltid risken att de bränner ut ett IP.

Medlem

TES6 kanske kommer ut 2030
Sen kan vi räkna med minst 5 år till Fallout 5 om dom inte har startat utveckling före dom blev klara med TES6


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det är fan ett skämt att Bethesda utannonserade att de jobbade på The Elder Scrolls 6 på E3 för några är sedan när det beräknas släppas ca 2028. Skandal...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Varför ska man vänta på elder scrolls 6 när dom har bevisat dom gör om samma spel hela tiden

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det är fan ett skämt att Bethesda utannonserade att de jobbade på The Elder Scrolls 6 på E3 för några är sedan när det beräknas släppas ca 2028. Skandal...

Det var helt enkelt en backup för att lugna ner publiken om Fallout 76 inte togs emot bra, som det inte gjorde.
När dom visade teasern så var spelet i pre-prod, bara på papper
förra året så hade dom en intervju att dom "tänker kanske" göra spelet snart


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

Å ena sidan; Otroligt lång tid de tar på sig (11 år sedan TES V, orimligt..)

Å andra sidan: Lugnt då man har en backlog som räcker i många år ändå

Medlem

Det var ju inte som att Howard gick ut med detta som något grandiost avslöjande, han fick en fråga om Fallout 5 stod på tur efter Elder Scrolls och han svarade ja.

Men för en som älskar single playerspelen Bethesda gör mer än allt annat så är det sorgligt att det tar sådan tid att få uppleva spelen. Det hade varit bättre för mig själv om jag gillat Call of Duty...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Dags för Bethesda att uppgradera sin styrka till fler team. Det är för glest mellan spelsläppen tycker jag.

Ja, snacka om bortslösning av både njutning för gamers världen över, och intäkter för Bethesda/Microsoft.

Jag tycker Bethesda som så uppenbart har 3 spelserier som är enormt stora ska ha lika många, separata team (ok, Starfield är inte ute än, men det är redan en garanterad mammuthit). Vi fans orkar inte vänta 10-15 år på varje spel.

2011: Skyrim
2015: Fallout 4
2018: Fallout 76 (en bastard där utvecklingen hölls av ett separat ganska nytt team nere i Austin, men där hela Bethesda tvingades hjälpa till för att ro det i hamn, vilket snodde 1-2 års resurser från Bethesdas huvudteam i Washington där Todd Howard sitter).
2023 Starfield
2026 Elder Scrolls 6? (herregud, alltså 15 år efter Elder Scrolls 5: Skyrim)
2029 Fallout 5? (herregud, alltså 14 år efter Fallout 4)

From Software har sedan länge dubbla team som var och en tar ca 5 år på sig att tillverka ett Bloodborne, Dark Souls, Sekiro eller Elden Ring men Miyazaki lyckas ändå växla mellan teamen och ta hand om båda. Med bravur. Enligt mina beräkningar har Dark Souls 4 varit utveckling under 3 år nu och kommer ut 2024, dvs 8 år efter Dark Souls 3. Det är ändå väldigt lång tid!

Om Todd Howard inte kan koncentrera sig på 3 team då får han ge över något projekt till någon annan med talang.

Sen säger Todd ofta att folk inom Bethesda får en nytändning varje gång de byter projekt, att det blir lite tröttsamt om man bara sitter på samma franchise hela tiden, men vad fan, det måste ju gå att lösa på nåt sätt. Slår vad om att det finns minst 100 talangfulla utvecklare i USA som drömmer om att bara sitta och göra Elder Scrolls resten av sina yrkesliv.

Sen kan man nog rotera de utvecklare som vill ha mer variation mellan de 3 serierna ändå på något sätt, om man vill.

Styrde jag Bethesda hade jag sagt, ett team på 200 för varje spelserie och varje spel får 6 års utveckling.

Det skulle betyda att det kom ut något av Fallout, Elder Scrolls och Starfield vartannat år.


signatur

Memento Mori

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Påskmust:

Eller låta någon annan göra ett Fallout. Obsidian gjorde ett väldigt bra jobb med New Vegas.

Japp, det hade varit optimalt.

Bethesda skulle behöva expandera rejält, vilket de med största säkerhet skulle få resurser till från Microsoft om de ville så bromsklossen ligger nog någon annanstans.


signatur

Jump in.

Medlem

jag är fortf nyfiken på när dom kommer byta motor.... menar dom på fullaste allvar dom ska vänta tills 2030 tills dom ska byta motor?

Medlem
Skrivet av marsson90:

Förstår inte hur de kan vara så långsamma med sina spel, och sedan släppa sjukt buggiga spel som fansen fixar i åratal efteråt.

Inkompetens och/eller brist på intresse att göra bättre ifrån sig. Klassisk fall av "good enough"-tänkande. Fansen köper ju spelen hur dåliga de än är så varför ändra på sig?


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Kanske en ny generation hinner kommer ut innan Fallout 5 har premiär 🤔


signatur

Banksy

Medlem

Jag tänker att ett nytt IP trots långa väntetider är en rent försäljningsmässig strategi. Skyrim släpptes för 11 år sedan och kommer fortfarande i nya versioner, SOM FOLK KÖPER. Har de då 15 år mellan varje spel så har de lång tid på sig att mjölka varje spel, men behöver inte ha en större studio = cash flow.
Eller tänker jag fel?

eld
Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Jag tänker att ett nytt IP trots långa väntetider är en rent försäljningsmässig strategi. Skyrim släpptes för 11 år sedan och kommer fortfarande i nya versioner, SOM FOLK KÖPER. Har de då 15 år mellan varje spel så har de lång tid på sig att mjölka varje spel, men behöver inte ha en större studio = cash flow.
Eller tänker jag fel?

De expanderar konstant, problemet är att deras spel behöver mer folk att göra varje gång.
De gjorde ett försök till att flytta utvecklingen av ett fallout spel till en av deras systerstudios, men vi såg ju alla hur det gick.

Det enda sättet hade nog varit om de gjorde lite mindre komplicerade spel, men det vill ju ingen.

Rent pengamässigt hade de varit överlyckliga om de hade kunnat släppa spel i deras huvudserier var tredje år eller så.

Medlem

önskar dom kunde anställa 100% fler utvecklare bara så det går lite snabbare


signatur

//monster

1
Skriv svar