USA! USA! USA! Nu uppsnyggat i MS Flight Sim

Robot
USA! USA! USA! Nu uppsnyggat i MS Flight Sim
Medlem

Trevligt! Väntar dock på en Steam™ rea på detta spel som ännu inte dykt upp trots snart 2 hela år på marknaden. Galet..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

FM-guru
F.d. Sisyr

Tänkte ge mig in i det igen själv, men Game Pass-appen vägrar låta mig installera spelet så I guess not...

Medlem

Asobo borde ta över från Swedavia på Arlanda. Dem kan det här.

Redaktör
Skrivet av Freeman79a:

Asobo borde ta över från Swedavia på Arlanda. Dem kan det här.

Haha! MSFS är ju inte direkt buggfritt, men jag är beredd att hålla med. (Gärna NU - jag ska flyga med familjen på lördag...)


signatur
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Trevligt! Väntar dock på en Steam™ rea på detta spel som ännu inte dykt upp trots snart 2 hela år på marknaden. Galet..

Har vart flera gånger, men max 20%

Ambassadör
Xbox

signatur

Jump in.

Megadelux

Pelikanen var riktigt trevlig att susa runt i.

Medlem

Fuck yeah!

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Trevligt! Väntar dock på en Steam™ rea på detta spel som ännu inte dykt upp trots snart 2 hela år på marknaden. Galet..

Det har som sagt varit nedsatt flera gånger dock ingen stor rabatt. MSFS är absolut värt att köpa till fullpris utifrån den kvalitet det håller.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Haha! MSFS är ju inte direkt buggfritt, men jag är beredd att hålla med. (Gärna NU - jag ska flyga med familjen på lördag...)

Var där 4-5h innan. Inte alls roligt. Inte det minsta.

Redaktör
Skrivet av Freeman79a:

Var där 4-5h innan. Inte alls roligt. Inte det minsta.

Uuh… men tack. 👍


signatur
Redaktör
Skrivet av I am Grööt:

Det har som sagt varit nedsatt flera gånger dock ingen stor rabatt. MSFS är absolut värt att köpa till fullpris utifrån den kvalitet det håller.

Fullt medhåll. Det kostar en del, men spelet är riktigt bra och det kommer generöst med nytt innehåll gratis. World update 10 nu, som sagt.

Sen finns det ju på Game Pass också.


signatur
Medlem

Jag hade gratis Gamepass ett tag för att testa Age of Empires 4. Installerade också Flight Sim, valde Gimo som startflygplats men jag kunde inte ens lyfta.

Alldeles för krångligt. Försökte läsa vad som är tangenten för att gasa eller lyft av roder men dels kan jag inte vokabulären för flygning, speciellt inte på engelska plus att keyboardlayouten inte alls stämde med min svenska keyboard. Så var det med det.

Synd, för jag ville verkligen se om det var lika snyggt som i videos.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Har vart flera gånger, men max 20%

Oj, finns Flight Sim på Steam oxå? Men inte var det från Day 1?

Vet ni om Diblo 4 oxå kommer komma till Steam? Vad tror ni?


signatur

Memento Mori

Medlem

> Mig veterligen är det seriens första fiktiva farkost.

Top Gun-expansionen som släpptes för inte så längesedan hade ett plan som kunde köra i Mach 10. Det var tämligen fiktivt det med.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Oj, finns Flight Sim på Steam oxå? Men inte var det från Day 1?

Vet ni om Diblo 4 oxå kommer komma till Steam? Vad tror ni?

Flight Sim kom ut på steam Day1 afaik. Diablo kommer stanna på Blizzards klient most likely. Men OM det kommer till steam så är ju det guld.

One of us, One of us

Redaktör
Skrivet av Tramsfabriken:

> Mig veterligen är det seriens första fiktiva farkost.

Top Gun-expansionen som släpptes för inte så längesedan hade ett plan som kunde köra i Mach 10. Det var tämligen fiktivt det med.

Visst ja! Tack.


signatur
Redaktör
Skrivet av Slimebeast:

Jag hade gratis Gamepass ett tag för att testa Age of Empires 4. Installerade också Flight Sim, valde Gimo som startflygplats men jag kunde inte ens lyfta.

Alldeles för krångligt. Försökte läsa vad som är tangenten för att gasa eller lyft av roder men dels kan jag inte vokabulären för flygning, speciellt inte på engelska plus att keyboardlayouten inte alls stämde med min svenska keyboard. Så var det med det.

Synd, för jag ville verkligen se om det var lika snyggt som i videos.

Nackdelen med simmar. Men om du har en gamepad (gärna Xbox) så finns allt nödvändigt förkonfigurerat och layouten syns grafiskt i inställningarna. Går även att pausa en flight och se layouten där om jag minns rätt.

Du behöver hitta dessa reglage/knappar:
- Intern/extern vy (använd externa - mycket lättare så)
- Parkeringsbroms
- Klaffar/flaps (fälls in efter start)
- Gas/throttle
- Eventuellt hjul/gear (vissa plan har infällbara - fäll in efter start)

I settings kan du sätta på så många hjälpmedel du vill, finns massor (autoroder med mera).


signatur
Redaktör
Skrivet av Slimebeast:

Oj, finns Flight Sim på Steam oxå? Men inte var det från Day 1?

Det kan köpas på Steam, men det hämtas och uppdateras med spelklienten.


signatur
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Trevligt! Väntar dock på en Steam™ rea på detta spel som ännu inte dykt upp trots snart 2 hela år på marknaden. Galet..

Steam-rea, haha.

Jag köpte MSFS lite casual för 2 år sedan vilket slutade i en ny PC, VR-headset, TrackIR, joystick, yoke, roderpedaler, två gasreglage samt ett gäng DLC-plan för några hundra spänn styck. Totalt pris? Det vågar jag inte ens räkna på men jag skulle säga att en eventuell Steam-rea inte hade gjort varken från eller till i sammanhanget för min del. Andra kanske lyckas hålla sitt nörderi i schack men det gick inte för mig. Fortfarande billigare än flygcert i alla fall.

Medlem

Undrar om min hemby fortfarande ser ut som en krigszon eller om den svenska landsbygden också har fått sig ett lyft


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Undrar om min hemby fortfarande ser ut som en krigszon eller om den svenska landsbygden också har fått sig ett lyft

Sverige fick sig ett litet lyft runt förra våren, tror jag(?) I övrigt är Sverige ganska hit or miss i simulatorn beroende på var man flyger. Stockholm är rätt kasst med autogenererade byggnader och ett grönt filter som täcker hela staden.

Medlem

Drömmen vore ett spel där allt är som i verkliga livet med byggnader osv. Att kunna flyga ut i rymden och sedan djupdyka till valfritt land och landa. Knalla runt som i googlemaps typ.

Det är ju rätt ballt i Googlemaps vr.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Sverige fick sig ett litet lyft runt förra våren, tror jag(?) I övrigt är Sverige ganska hit or miss i simulatorn beroende på var man flyger. Stockholm är rätt kasst med autogenererade byggnader och ett grönt filter som täcker hela staden.

Kan varmt rekommendera detta mod för Stockholm: https://sv.flightsim.to/file/11500/stockholm

Gratis, och en otrolig förbättring.

Medlem

Kanske ska börja flyga lite i USA.

Skandinavien börjar bli lite enformigt att flyga i, även om Norge har riktigt fina vyer även i MSFS.

Haft lite problem med VOR navigering i Norge och Sverige, mest troligen bara är jag som är noob. Känns som om det finns fler VOR stationer i the US av A'et vilket underlättar.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Sverige fick sig ett litet lyft runt förra våren, tror jag(?) I övrigt är Sverige ganska hit or miss i simulatorn beroende på var man flyger. Stockholm är rätt kasst med autogenererade byggnader och ett grönt filter som täcker hela staden.

Har för mig att det där gröna filtret beror på Bing maps (där det mesta ser ut att vara fotat med grönt slem på linsen).

Själv väntar jag på att få köra helikopter i spelet. Är rätt trött på den där multikoptertaxin.

1
Skriv svar