Nya bilder på Resident Evil 4-remaken handlar om Leon och skräckbyn som Gud glömde

Robot
Nya bilder på Resident Evil 4-remaken handlar om Leon och skräckbyn som Gud glömde
Medlem

Trist med Resident Evil 2 Remake-looken. Leon ser naturligare ut i originalet.

Medlem

Hade egentligen velat se en remake på RE Code Veronica då fyran inte känns som att det åldrats lika illa grafiskt. Samt att jag spelat sönder fyran under åren. Kan ju såklart bli en fräsch upplevelse ändå


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Skribent
Skrivet av Sprockhead:

Hade egentligen velat se en remake på RE Code Veronica då fyran inte känns som att det åldrats lika illa grafiskt. Samt att jag spelat sönder fyran under åren. Kan ju såklart bli en fräsch upplevelse ändå

Känner också så här. Har har faktiskt inget alls pepp för remaken på 4an då jag spelat det så mycket. Däremot så hade jag gärna fått en remake på Code Veronica för det spelet har jag inte spelat igenom. Fastnade någonstans i mot slutet för att ammon tog slut och det fanns ingen mer att hitta.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har precis spelat igenom fyran på Questen. Känner inget jätte sug efter detta nu men det är ju ett år kvar tills det kommer. Kanske känner annorlunda då.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Känner också så här. Har har faktiskt inget alls pepp för remaken på 4an då jag spelat det så mycket. Däremot så hade jag gärna fått en remake på Code Veronica för det spelet har jag inte spelat igenom. Fastnade någonstans i mot slutet för att ammon tog slut och det fanns ingen mer att hitta.

CV, RE3 samt RE 5 och 6 känns som de minst intressanta spelen att göra remakes på. De är inte tillräckligt bra och intressanta spel i grunden. CV är absolut bäst av de nämnda, det har sin charm, men personligen så tycker jag inte det ska ha någon remake. Det var så ofokuserat på nått sätt, hade ingen intressant setting.

Skribent
Skrivet av Majoren:

CV, RE3 samt RE 5 och 6 känns som de minst intressanta spelen att göra remakes på. De är inte tillräckligt bra och intressanta spel i grunden. CV är absolut bäst av de nämnda, det har sin charm, men personligen så tycker jag inte det ska ha någon remake. Det var så ofokuserat på nått sätt, hade ingen intressant setting.

Ja alltså egentligen så behöver jag inga fler RE Remakes om jag skulle få bestämma. Men 4an tycker jag håller så bra idag ändå, plus att jag spelat det för mycket för att tycka det skulle vara intressant att spela det ännu en gång. Även om det nu ska vara en re-tell på storyn så känner jag mig lite mätt på spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Majoren:

CV, RE3 samt RE5 och 6 känns som de minst intressanta spelen att göra remakes på. De är inte tillräckligt bra och intressanta spel i grunden. CV är absolut bäst av de nämnda, det har sin charm, men personligen så tycker jag inte det ska ha någon remake. Det var så ofokuserat på nått sätt, hade ingen intressant setting.

Håller med gällande RE 5 och 6. Dock är CV klart en kandidat för remake även om jag tror att det precis som du är inne på, är ett för okänt spel för den breda massan om man jämför med resten i serien (räknar inte med Revelations och andra spinoffs som också är ointressanta).
Att RE3 skulle vara ett av de minst intressanta håller jag dock inte alls med om. RE3 spelar en viktig del i RE-universumet. Antar att du syftar på RE3 Remaken som tyvärr inte fick den kärlek det förtjänade. Allt för mycket klipptes bort. Hade önskat att RE3 Remake fick samma omplåstring som RE2 Remaken.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Känner också så här. Har har faktiskt inget alls pepp för remaken på 4an då jag spelat det så mycket. Däremot så hade jag gärna fått en remake på Code Veronica för det spelet har jag inte spelat igenom. Fastnade någonstans i mot slutet för att ammon tog slut och det fanns ingen mer att hitta.

Ha, första gången jag försökte ta mig igenom Code Veronica fastnade jag i planet med en tyrant och självklart hade jag för lite ammunition! Tog en rätt lång pause innan jag bet ihop och bara började om från början. Riktigt bra när man kommit in i det och intressant miljö med all snö


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Blir inget köp för mig!
Re 4 var det spel där skräcken försvann till stor del och blev utbytt mot action tyvärr

Ser framemot den här remaken. Gillade originalet, och tycker att remaken av Resident Evil 2 är bland det bästa jag spelat.

Medlem
Skrivet av Vampir:

Blir inget köp för mig!
Re 4 var det spel där skräcken försvann till stor del och blev utbytt mot action tyvärr

Kolla traliern så lär du ändra på dig. Ser ut som att de gått tillbaka till skräck än action

Medlem

Hoppas att Ashley inte kommer att vara samma hjälplösa våp som hon var i originalspelet.


signatur

“Silence is golden, but duct tape is silver”

Medlem
Skrivet av Vampir:

Blir inget köp för mig!
Re 4 var det spel där skräcken försvann till stor del och blev utbytt mot action tyvärr

Tycker det var en bra balans mellan skräck och action i RE4. Uppföljaren är en annan femma.


signatur

“Silence is golden, but duct tape is silver”

1
Skriv svar