Stora tråden om FZ:s V Rising-server

Moderator

Tjena alla vampyrer! Denna helgen drar vi igång med lite pvp. Nedan följer inställningarna vi på FZ gjort. Om någon har invändningar eller idéer är det självklart välkommet.

PVP är aktivt lördag och söndagar 17:00-23:00

PlayerDamageMode: always
DeathContainerPermission: anyone
CanLootEnemyContainers: true

CastleDamageMode: When PvP active
CastleHeartClaimMode: never
CastleHeartDamageMode: when decaying
FreeCastleClaim: false
FreeCastleDestroy: false
CastleSiegeTimer: 420 sec
CastleUnderAttackTimer: 60 sec
SiegeWeaponHealth: 500 (lowest possible)
AnnounceSiegeWeaponSpawn: true
ShowSiegeWeaponMapIcon: true
PvPProtectionMode: 60 min

Medlem
Citat:

CanLootEnemyContainers: true

CastleDamageMode: When PvP active

Fy vad trist, tydligen dags att leta upp en annan server
Det är ju måttligt kul att logga in och upptäcka att ens slott är förstört och alla containers tomma.

Sätt upp en annan separat PvP-server istället?
Eller kör utan CanLootEnemyContainers och CastleDamageMode?

Dessutom verkar ju PvP vara enablat redan nu ikväll...

Medlem

Ugh, jag inser direkt att det hade varit roligare med valfri PvP eller ren PvE. Med tanke på all grind och den begränsade speltiden jag har så lär jag inte orka bygga upp förråden igen ifall de blir tömda :/

Medlem

jag har inte varit på servern på väldigt många dagar så jag tror mitt slott är reda att tas över eller raderas längt ner I vänstra hörnet typ en Ö nästan I Dunley om någon vill ha den platsen. Jag vart "klar" så jag gick tillbaka till spela andra spel igen ^^

Moderator

Tack för alla kommentarer, vi tar till oss allt och ser vad vi kan förbättra!

Moderator

Reglerna är nu uppdaterade efter era önskemål!
Ert slott och allt där inne ska vara säkra. Men ni kan bli dödade under pvp om någon anfaller er ute i vildmarken!
Eftersom att många efterfrågat pvp hoppas jag att detta är en bra kompromiss mellan alla. Låt mig veta vad ni tycker.

PVP är aktivt lördag och söndagar 17:00-23:00

PlayerDamageMode: always
DeathContainerPermission: anyone
CanLootEnemyContainers: false

CastleDamageMode: never
CastleHeartClaimMode: never
CastleHeartDamageMode: when decaying
FreeCastleClaim: false
FreeCastleDestroy: false
CastleSiegeTimer: 420 sec
CastleUnderAttackTimer: 60 sec
SiegeWeaponHealth: 500 (lowest possible)
AnnounceSiegeWeaponSpawn: true
ShowSiegeWeaponMapIcon: true
PvPProtectionMode: 60 min

Moderator
Skrivet av lerb:

Nu inser jag att jag kommer låta som en besserwisser, jag spelar ju inte ens det här spelet..

Min mina tankar är nog att ni kommer få problem med att blanda PvP och PvE på samma server på det här viset. Min erfarenhet från liknande spel, exempelvis Ark, är att 99% av spelarbasen som kör PvE kör enbart PvE och skulle aldrig sätta sin fot på en PvP server. På samma vis skulle en PvP spelare inte sätta sin fot på en PvE server.

Det är så skilda tankegångar och vad de här två typer av spelare vill få ut av spelet så jag är rädd att ni tappar en massa spelare när de loggar in till sina förstörda baser.

Jag tror det hade varit bättre att upprätta två servrar i så fall, en med PvP alltid och en med PvE alltid, så att valet låg hos spelaren.

Sorry, inte menat som gnäll alls utan bara mina tankar. Lycka till!

Kloka tankar som vanligt!

Moderator

Vi har tagit till oss av detta. Låt mig veta vad ni tänker om de nya reglerna!

Medlem

Allt borta idag när man loggar in. 2 veckors samlande. Jättekul verkligen....

Nu är alla byggnader som röda hologram, hur återställer man dem?

Moderator
Skrivet av Cmart13:

Allt borta idag när man loggar in. 2 veckors samlande. Jättekul verkligen....

Nu är alla byggnader som röda hologram, hur återställer man dem?

Hur länge har du varit offline? Har det med decay att göra?

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Hur länge har du varit offline? Har det med decay att göra?

Nej, alltså jag blev raidad när det var PVP

Gnällkuk

Vore det inte bättre att samla in vad alla tycker och har för åsikter INNAN man gör förändringarna? Om det är PVP redan ikväll (lite konstiga tider också) så kan man ju få en bitter överraskning när man loggar in nästa gång. Är servern för communityt kan jag ju tycka att man borde stämma av det med medlemmarna innan?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Cmart13:

Nej, alltså jag blev raidad när det var PVP

PvP med castle damage etc var enablat igår kväll och troligtvis hela natten, utan förvarning, så några passade nog på.

Jag tycker att två separata servrar hade varit den absolut bästa lösningen.

Moderator
Skrivet av trickeh2k:

Vore det inte bättre att samla in vad alla tycker och har för åsikter INNAN man gör förändringarna? Om det är PVP redan ikväll (lite konstiga tider också) så kan man ju få en bitter överraskning när man loggar in nästa gång. Är servern för communityt kan jag ju tycka att man borde stämma av det med medlemmarna innan?

Detta har vi gjort sedan servern startat. Tagit emot meddelande både här, över discord och mail. Men det verkar som att många av de som var väldigt pvphungriga tidigare är inaktiva nu. Därav gör vi gärna en kompromiss om det kommer in tankar i efterhand som nu!

Moderator
Skrivet av Cthugha:

PvP med castle damage etc var enablat igår kväll och troligtvis hela natten, utan förvarning, så några passade nog på.

Jag tycker att två separata servrar hade varit den absolut bästa lösningen.

Jag är otroligt ledsen för detta. Det har med en bugg i nya filerna för dedikerad server att göra. Det ska vara löst nu. Timern som ställde in vad man får göra och när fungerade inte alls som den ska. Har du fått något förstört eller stulet får du gärna skicka ett meddelande till mig!

Gnällkuk
Skrivet av Wakkaah:

Detta har vi gjort sedan servern startat. Tagit emot meddelande både här, över discord och mail. Men det verkar som att många av de som var väldigt pvphungriga tidigare är inaktiva nu. Därav gör vi gärna en kompromiss om det kommer in tankar i efterhand som nu!

Ok 👍


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Jag är otroligt ledsen för detta. Det har med en bugg i nya filerna för dedikerad server att göra. Det ska vara löst nu. Timern som ställde in vad man får göra och när fungerade inte alls som den ska. Har du fått något förstört eller stulet får du gärna skicka ett meddelande till mig!

Ingen fara för min del
Det var lite överraskande att upptäcka, men båda mina slott har klarat sig. Det är bl.a. Cmart13 som blivit raidad och fått sitt slott förstört.

När blir nästa live-stream med V Rising?

Moderator
Skrivet av Cthugha:

Ingen fara för min del
Det var lite överraskande att upptäcka, men båda mina slott har klarat sig. Det är bl.a. Cmart13 som blivit raidad och fått sitt slott förstört.

När blir nästa live-stream med V Rising?

Jag har redan pratat med Cmart13!
Oklart om och när det blir mer V Rising. Just nu finns det ingen schemalagd, men det kanske ändras.

Medlem

Tänkte pröva på det där med att köra online istället för på en privat soloserver. Är det någge livat eller? Hur funkar det med klaner?

Medlem

Hej
Jag vet att denna tråd handlar om FZ servern. Men jag tror detta är det största forumet i Sverige för V rising så tänker jag att jag ställer frågan här. Hoppas det är ok.
Jag letar efter en ny bra PvE server att spela på. Jag är totalt ointresserad av PvP så FZ server faller bort tyvärr..

Någon som har tips på en bra server som är uteslutande PvE ?

/Streiff

Medlem

Streiff,
Tycker du kan köra på FZ-servern ändå. Jag har inte sett att PvP varit aktivt mer än då när det var på av misstag en enda kväll/natt.
Ev kör de väldigt begränsad PvP några timmar lör+sön. Utan castle damage och utan container looting. Utanför dessa timmar är det 100% PvE.

Moderator

Precis som @Cthugha är det otroligt mild pvp som gäller. Bara på helger eftermiddag och kväll. Ingen ja det förstöra ditt slott eller sno ut dina kistor. Det ända som kan hända är att du blir dödad i det vilda mellan dessasä timmar. Men överlag är alla väldigt snälla och villiga att hjälpa på servern!

Medlem

TJo! Några planer på att göra några tillfälliga ändringar (om det går!) i inställningarna för castle decay? Det är ju bortom trist ifall man inte ska kunna fylla basen med hjärtan nog att klara sig över semestern.

Medlem

Tjena! Har precis anslutit till servern - min vampyr heter Key. Ses där ute!

Moderator
Skrivet av Ender:

TJo! Några planer på att göra några tillfälliga ändringar (om det går!) i inställningarna för castle decay? Det är ju bortom trist ifall man inte ska kunna fylla basen med hjärtan nog att klara sig över semestern.

Jag tar en titt på detta!

Medlem

Härligt med slott som inte rasar under semestern! Går det att göra något liknande med hästarna också tro? Det är ju inte lika viktigt, men ifall de kunde vara lika törstiga som en kamel eller dromedar under juli augusti vore det ju också trevligt (Sixten och Tango tackar på förhand)

Medlem

Synd
https://www.fz.se/nyhet/290770-fzs-v-rising-server-stanger-ne...

Kan man köra vidare lokalt med en kopia av servern?

Moderator
Skrivet av Cthugha:

Synd
https://www.fz.se/nyhet/290770-fzs-v-rising-server-stanger-ne...

Kan man köra vidare lokalt med en kopia av servern?

Tycker också det är tråkigt, men det kommer fler äventyr.
Det kommer man definitivt kunna göra! Jag laddar upp alla filer imorgon!

Mos
Medlem

Vill ni slippa betala pengar för en server så säg till så hostar jag den åt er sen efter att den gått "slut"

Moderator

Hej alla vampyrer! Nu börjar det närma sig ett avslut för servern och denna gången på riktigt. Vår V Rising-server kommer att vara aktiv till 21/9. Det går att kontakta mig för att få länk till världen. Tack till alla som har varit med och spelat! <3

123
Skriv svar