Final Fantasy VII Remake 2...? 00:00 ser du jubileums-stream

Robot
Final Fantasy VII Remake 2...? 00:00 ser du jubileums-stream
Medlem

Det blir till att hålla tummarna och tårna!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det blir till att hålla tummarna och tårna!

Amen! Håller de en stream utan att ge oss något mer från del 2 finns det en överhängande risk att undertecknad fullkomligen tappar det.

Skribent
Skrivet av greb1989:

Amen! Håller de en stream utan att ge oss något mer från del 2 finns det en överhängande risk att undertecknad fullkomligen tappar det.

Tveksamt då de bara ska köra en 10 mins lång stream. Så jag tror mer bara de grattar FF7 och tackar fansen. Möjligen att de bekräftar att FF7 RE episod 2 utvecklingen går bra. Men tror inte vi ska förvänta oss så mycket.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Florerar rykte om att det äntligen kommer till Xbox och switch (och kanske Steam).

Medlem

Jag hoppas verkligen att de visar upp del två i natt. Jag ska lätt sitta och kolla. Jag vill se lite glimtar från Kalm, Junon, Costa del Sol, Cosmo Canyon och Golden Saucer. Jag tror inte att del två sträcker sig så mycket längre än så. Mest logiskt vore om del två sträcker sig fram till att

Aeris dör, men jag gissar hejvilt att det blir fyra delar

.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tveksamt då de bara ska köra en 10 mins lång stream. Så jag tror mer bara de grattar FF7 och tackar fansen. Möjligen att de bekräftar att FF7 RE episod 2 utvecklingen går bra. Men tror inte vi ska förvänta oss så mycket.

Då lär undertecknad alltså tappa det...Ah well, den som väntar på något gott?

Medlem

Härligt. Nu fick vi äntligen reda på hur många delar FFVII remaken får samt att vi får nästa del nästa vinter.

Medlem

Så, nästa del, Rebirth, kommer vintern 23/24. I så fall blir det nästan 4 år mellan titlarna och sista delen kommer således kring 27/28. Blir sista delen släppt på PS6 vid release tro? Den som lever får se.

Medlem

Jag håller ju nu på att spela igenom originalspelet på playstation 1 och jag har svårt att förstå hur Remake enbart täckte Midgar och sedan få ihop hur resten av spelet ska täckas upp av 2 delar till bara.
Så sent som igår fick jag förklara för en kompis att disc 1 faktiskt inte slutar direkt efter midgar som han trodde.

Medlem

Lite surt att Rebirth kommer först nästa vinter men ändå gött med en Crisis Core remake (remaster?) innan dess. First soldier bryr jag mig inte om men intressant att se vad Ever Crisis blir för något.

Medlem
Skrivet av meanh:

Så, nästa del, Rebirth, kommer vintern 23/24. I så fall blir det nästan 4 år mellan titlarna och sista delen kommer således kring 27/28. Blir sista delen släppt på PS6 vid release tro? Den som lever får se.

Det här tycker jag oxå är väldigt intressant. Det nämndes i samband med släppet av Remake att efterföljande delar skulle komma ut snabbare iomed att motorn och alla bakomliggande system redan var byggda. Att det i princip bara skulle vara att ploppa ut assets på kartor.

Skribent
Skrivet av ichirin:

Jag håller ju nu på att spela igenom originalspelet på playstation 1 och jag har svårt att förstå hur Remake enbart täckte Midgar och sedan få ihop hur resten av spelet ska täckas upp av 2 delar till bara.
Så sent som igår fick jag förklara för en kompis att disc 1 faktiskt inte slutar direkt efter midgar som han trodde.

Tror vi kan glömma en världskarta (även om jag misstänkte det länge) och att spelet blir mer linjärt och uppdelat bara i zoner.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Oerhört lång tid att vänta, men samtidigt så blir det i klass med den första remaken blir jag nöjd.

Skribent
Skrivet av pinky:

Lite surt att Rebirth kommer först nästa vinter men ändå gött med en Crisis Core remake (remaster?) innan dess. First soldier bryr jag mig inte om men intressant att se vad Ever Crisis blir för något.

Personligen hade jag gärna sett att FF7-remaken hade varit i samma still som Ever Crisis, grafik och stridssystem. Nu verkar det ju delvis bli någon form av re-tell av FF7 i och för sig...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag älskade typ allt som visades, minus multiplayer-titeln till mobilen. Men visst såg den andra remaken väldigt trogen ut till originalet? Att de dessutom gör en uppdaterad release av Crisis Core till Steam... min plånbok våndas...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Personligen hade jag gärna sett att FF7-remaken hade varit i samma still som Ever Crisis, grafik och stridssystem. Nu verkar det ju delvis bli någon form av re-tell av FF7 i och för sig...

Förstår hur du menar, det ser mer klassiskt ut med vissa moderna inslag som grafiken och stridssystemet. Tycker även det är najs hur likt det är originalet, med avskalad grafik vid overworld och maxad grafik i originalet. Nu får vi båda spelen, om än till olika plattformar, och det är ju en bonus i sig

Testpilot

Matiga tio minuter blev det!

Jag är väldigt nöjd med vad vi fick: Steam release, remaster CC och mer info om andra delen av Remake trilogin (lagom!). Tyvärr har covid gjort att andra delen tagit lite längre att utveckla men såg att några ur teamet redan är igång med tredje delen så förhoppningsvis blir inte glappet lika långt mellan de två.

Vad man fick se var inte så mycket, lite rädd för ev. förändringar som Nomura och co kan tänkas göra, men kanske intressant också. När Cloud gick med Sephiroth i början tror jag snarare att det är

Zack som egentligen är där.

CC Remastern var också kul eftersom det bara finns tillgängligt på PSP annars. Däremot blir det lite stökigt när dom nu släpper: Ever Crisis och CC Remaster som bör vara den "äldre original berättelsen" och sedan Rebirth som gör sin egen grej? Men som sagt, förstår att dom vill satsa på stora trumman här.

2023 blir ett riktigt Final Fantasy år:
Vintern 2022 CC Remaster
Sommaren 2023 FFXVI
Vintern 2023 FFVII Rebirth

Uppskattar att dom inte sätter exakta datum såhär långt innan.

Medlem

Älskar du att vänta på något gott. Square enix har dig säkrad. Dom lovar att du alltid kommer att få vänta på något! Ha ha!

1
Skriv svar