Äntligen: Dragon's Dogma 2 har utannonserats!

Robot
Äntligen: Dragon's Dogma 2 har utannonserats!
Medlem

Var på tiden.

Har ju varit halvt bekräftat i läckta listor, promotion med serie och aniverseryhemsida…varför satsa på något man inte jobbar på liksom.

Skit kul, det här ser jag fram emot utan ens sett en sekund.

Medlem

Hade riktigt kul ett tag i ettan, men jag hade svårt att se det för vad det var. Jag ville se det som ett open world-sandlådespel där man kunde göra liknande grejer som i ett Elder Scrolls-/Fallout-spel. När jag sedan insåg att världen var ganska tom och det mest handlade om monsterfighterna så hade jag svårt att "växla om".

Medlem

Det kanske är dags att prova det första spelet. PS4-versionen är nedsatt till 40 kr för närvarande.

Medlem

Helt klart mycket bättre spel än Elden Ring imo

Medlem
Skrivet av noreason:

Helt klart mycket bättre spel än Elden Ring imo

Nu får vi ta o chilla lite eller hur?

Medlem

Helt okej spel men inte mycket mer. Har för mig att allt kändes som instanser, typ som ett mmo fast man spelade singleplayer. Plus att man skickade ut sin aipolare på uppdrag hos andra spelare, vilket kändes jävligt mycket som en gimmick. Men en tvåa kan ju bara bli bättre

Medlem

Äntligeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen! <3

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Helt okej spel men inte mycket mer. Har för mig att allt kändes som instanser, typ som ett mmo fast man spelade singleplayer. Plus att man skickade ut sin aipolare på uppdrag hos andra spelare, vilket kändes jävligt mycket som en gimmick. Men en tvåa kan ju bara bli bättre

Näe, det var ju en najs sak med tanke på att du kan plocka henchmen som kompletterar den/de klasser du spelar den vägen. Gillade liret skarpt, men kändes som att det borde varit mycket större.

Körde förvisso på PC med en hel del moddar, var ju sen på bollen

Medlem

Körde faktiskt det första för inte så länge sedan(PC, en del mods). Tyckte det var OK, stundtals väldigt kul, det hade potential helt klart, men behövdes mycket polering och ändringar, enligt mig.

Kommer säkerligen testa på uppföljaren, hoppas på ett mer välpolerat och överlag bättre spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Fantastiskt spel men ändå inte riktigt i klass med Elder Scrolls, Kingdom Come, Dragon Age och alla Souls-spelen.

Oväntat för att vara Capcom också, vars spel annars inte tilltalar mig mycket. Verkligen på tiden med en uppföljare.


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar