Overwatch 2 skippar lootlådor – satsar på säsongsbiljett och vanlig butik

Robot
Overwatch 2 skippar lootlådor – satsar på säsongsbiljett och vanlig butik

Vilket ska låta dem lägga till nytt innehåll oftare.

#Blizzard, #Overwatch-2


Medlem
Citat:

vilket de flesta nog håller med om är betydligt bättre än lådor med slumpmässigt innehåll.

Inte jag. Utöver inköpspriset på Overwatch har jag inte lagt en enda krona mer på spelet, och har ändå allt upplåst genom pryllådorna man får av att bara spela.

De enda som egentligen borde uppskatta detta är spelutgivarna, för från ett konsumentperspektiv är det rent ut sagt äckligt med dessa säsongsbiljetter eller vad man nu vill kalla dem. De vill att man ska betala en viss summa pengar för möjligheten att kunna kanske låsa upp föremål i spelet, så länge man hinner - för har man annat för sig än att sitta och spela tv-spel halva dagen så kommer du inte hinna färdigt innan nästa säsong börja. Och ja, då är det bara att punga upp ytterligare 12.99€ eller vad det nu kan kosta och ta ut lite semesterdagar.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Inte jag. Utöver inköpspriset på Overwatch har jag inte lagt en enda krona mer på spelet, och har ändå allt upplåst genom pryllådorna man får av att bara spela.

De enda som egentligen borde uppskatta detta är spelutgivarna, för från ett konsumentperspektiv är det rent ut sagt äckligt med dessa säsongsbiljetter eller vad man nu vill kalla dem. De vill att man ska betala en viss summa pengar för möjligheten att kunna kanske låsa upp föremål i spelet, så länge man hinner - för har man annat för sig än att sitta och spela tv-spel halva dagen så kommer du inte hinna färdigt innan nästa säsong börja. Och ja, då är det bara att punga upp ytterligare 12.99€ eller vad det nu kan kosta och ta ut lite semesterdagar.

Spelet ska vara gratis att börja spela.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Ännu bättre att skippa OW2 helt och hållet

Medlem
Skrivet av Boomer:

Inte jag. Utöver inköpspriset på Overwatch har jag inte lagt en enda krona mer på spelet, och har ändå allt upplåst genom pryllådorna man får av att bara spela.

De enda som egentligen borde uppskatta detta är spelutgivarna, för från ett konsumentperspektiv är det rent ut sagt äckligt med dessa säsongsbiljetter eller vad man nu vill kalla dem. De vill att man ska betala en viss summa pengar för möjligheten att kunna kanske låsa upp föremål i spelet, så länge man hinner - för har man annat för sig än att sitta och spela tv-spel halva dagen så kommer du inte hinna färdigt innan nästa säsong börja. Och ja, då är det bara att punga upp ytterligare 12.99€ eller vad det nu kan kosta och ta ut lite semesterdagar.

Har betalat 79kr för V-bucks en gång i Fortnite. Det var för typ fem år sedan och utöver det får man tillräckligt med V-bucks under en säsong för att köpa nästa pass. Då har jag inte spelat aktivt under flera dagar utan bara hoppat in lite då och då för att se till att jag har tillräckligt för att köpa nästa säsong också.

Gnällkuk

En enorm nackdel med ett fps och F2P är fuskare. När du bara kan skapa ett nytt konto när du blir avstängd. Vet inte hur bra de är överlag på fuskare men tror det kommer bli ett stort problem om det blir ett populärt spel


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Boomer:

Inte jag. Utöver inköpspriset på Overwatch har jag inte lagt en enda krona mer på spelet, och har ändå allt upplåst genom pryllådorna man får av att bara spela.

De enda som egentligen borde uppskatta detta är spelutgivarna, för från ett konsumentperspektiv är det rent ut sagt äckligt med dessa säsongsbiljetter eller vad man nu vill kalla dem. De vill att man ska betala en viss summa pengar för möjligheten att kunna kanske låsa upp föremål i spelet, så länge man hinner - för har man annat för sig än att sitta och spela tv-spel halva dagen så kommer du inte hinna färdigt innan nästa säsong börja. Och ja, då är det bara att punga upp ytterligare 12.99€ eller vad det nu kan kosta och ta ut lite semesterdagar.

Det är ju inte helt sant. Det finns ju enstaka skins som endast gick att köpa för pengar även i Overwatch 1.

Det jag kommer på direkt är "Pink Mercy" som låstes upp genom donation till något bröstcancerändamål.

Det skinnet äger jag, som obotlig Mercy Main, själv. Och det kan jag garantera att du inte har om du inte köpt det.

Av princip brukar jag inte köpa kosmetiska skins, men det här skinnet var så pass snyggt, och det gick att motivera det genom att pengar gick till välgörenhet, så jag gjorde ett undantag den här gången. (Som man gillar jag bröst, och hatar cancer, så det var inte svårt att sälja in hos mig.)

Ett sådant upplägg har jag inget emot. Det ger ingen fördel i spelet, och om spelet är gratis så är det svårt att gnälla på att man *kan* köpa kosmetiska grejer till det.

Sedan är det ju inte så att lootboxar är det enda sättet man kan tänka sig att kunna få skins "gratis" i Overwatch. Det går mycket väl att tänka sig att man får ingamevaluta för att spela, som man sedan själv kan lägga på vad man än vill ha, istället för att förlita sig på slumpen. Redan idag kan man få ingamevaluta i lootboxar, antingen som en slumpmässig drop med pengar, eller om man får ett skin som man redan har så konverteras det till ingamevaluta automatiskt.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

En enorm nackdel med ett fps och F2P är fuskare. När du bara kan skapa ett nytt konto när du blir avstängd. Vet inte hur bra de är överlag på fuskare men tror det kommer bli ett stort problem om det blir ett populärt spel

Fast i många spel krävs ju ganska mycket grind för att få spela rankat

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

En enorm nackdel med ett fps och F2P är fuskare. När du bara kan skapa ett nytt konto när du blir avstängd. Vet inte hur bra de är överlag på fuskare men tror det kommer bli ett stort problem om det blir ett populärt spel

Det är nog det primära jag är oroad för i Overwatch 2. Att köpa en Overwatch-licens är inte särskilt dyrt, men det är tröskelhöjande.

Destiny 2 fick, och har fortfarande, enorma problem med fusk, som eskalerade rejält när det gick Free To Play. Förhoppningsvis har man lärt sig lite därifrån...

Medlem

Annonserade de inte OW2 för massa år sedan, och att det skulle släppas snart därefter? Minns kanske fel. Men jag är redan trött på konceptet. Mvh surgubbe.

Medlem

Jaha.. så då blir spelet betydligt dyrare om man vill "låsa" upp grejer. Med OW1 räckte det med att köpa spelet en gång för att sedan låsa upp allt som släppts förutom några fååå grejer.

Kul.

Gnällkuk
Skrivet av superapan:

Fast i många spel krävs ju ganska mycket grind för att få spela rankat

Krävdes väl inte mycket i OW vad jag minns? Bara att fuska mer subtilt isf.

Skrivet av pv2b:

Det är nog det primära jag är oroad för i Overwatch 2. Att köpa en Overwatch-licens är inte särskilt dyrt, men det är tröskelhöjande.

Destiny 2 fick, och har fortfarande, enorma problem med fusk, som eskalerade rejält när det gick Free To Play. Förhoppningsvis har man lärt sig lite därifrån...

Ja och alla spel som är populära blir det otroligt framgångsrikt att sälja och utveckla fusk till. Fuskare kommer alltid att vara steget före utvecklarna, tyvärr. Nu ska man väl inte måla fan på väggen så här långt i förtid, men jag ställer mig högst tveksam till hur pass bra det här kommer att fungera.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ja och alla spel som är populära blir det otroligt framgångsrikt att sälja och utveckla fusk till. Fuskare kommer alltid att vara steget före utvecklarna, tyvärr. Nu ska man väl inte måla fan på väggen så här långt i förtid, men jag ställer mig högst tveksam till hur pass bra det här kommer att fungera.

Nä, jag vet inte. Overwatch i sin nuvarande totalt stagnerade version känns inte särskilt lockande att spela. Det finns inte så mycket att förlora, alltså.

Jag spelade förra OW2-betan och tyckte det var skitkul så jag ser ju fram emot förändringarna, och kul att Blizzard faktiskt satsar på att konstant förändra spelet.

Med det sagt kommer jag nog inte lägga särskilt mycket pengar på det här F2P-spelet (mest för att jag oftast inte lägger några pengar alls på F2P-spel), och definitivt inte innan man ser att Blizzard faktiskt lyckas hålla spelet någolunda rent från fuskare.

Enstaka fuskare kommer förekomma, det går inte att komma ifrån, men det får ju inte vara så att man får en fuskare i typ var och varannat spel.

Gnällkuk
Skrivet av pv2b:

Nä, jag vet inte. Overwatch i sin nuvarande totalt stagnerade version känns inte särskilt lockande att spela. Det finns inte så mycket att förlora, alltså.

Jag spelade förra OW2-betan och tyckte det var skitkul så jag ser ju fram emot förändringarna, och kul att Blizzard faktiskt satsar på att konstant förändra spelet.

Med det sagt kommer jag nog inte lägga särskilt mycket pengar på det här F2P-spelet (mest för att jag oftast inte lägger några pengar alls på F2P-spel), och definitivt inte innan man ser att Blizzard faktiskt lyckas hålla spelet någolunda rent från fuskare.

Enstaka fuskare kommer förekomma, det går inte att komma ifrån, men det får ju inte vara så att man får en fuskare i typ var och varannat spel.

Den som lever får se! Samtidigt var det väl svårt kanske, OW2 har tagit sjukt lång tid att få på banan och är ju som sagt mer än säsong med större förändringar snarare en ett nytt spel så att ta betalt för det på vanligt sett hade kanske varit svårt att få till en god spelarbas på.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vi är på spelarna sida, vi lovar.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ännu bättre att skippa OW2 helt och hållet

Ja det är lika


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

F2P utan lotterilådor och enbart kosmetiskt tycker jag är helt okej om dom levererar content och ser till att få bort fuskare och smurfs. Men numera finns det ju etablerade system för detta. Personligen bryr jag mig inte mycket om det kosmetiska och därför spelar det ingen roll.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

En enorm nackdel med ett fps och F2P är fuskare. När du bara kan skapa ett nytt konto när du blir avstängd. Vet inte hur bra de är överlag på fuskare men tror det kommer bli ett stort problem om det blir ett populärt spel

Man behöver ett mobiltelefonnummer kopplat till sitt konto för att kunna spela vilket kommer motverka detta problem en hel del, förhoppningsvis.

Gnällkuk
Skrivet av burkmopp:

Man behöver ett mobiltelefonnummer kopplat till sitt konto för att kunna spela vilket kommer motverka detta problem en hel del, förhoppningsvis.

<Uppladdad bildlänk>

Okey, tror inte det kommer ha någon nämnvärd påverkan men den som lever lär se. Kan tänka mig att fuskmakare erbjuder tjänster för det med.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Man behöver ett mobiltelefonnummer kopplat till sitt konto för att kunna spela vilket kommer motverka detta problem en hel del, förhoppningsvis.

<Uppladdad bildlänk>

Det är inte direkt svårt att skaffa ett throwaway-mobilnummer, särskilt inte om allt man vill är att ta emot SMS.

Medlem

Dem har redan börjat kränga prylar till spelet, och billigt är det inte. https://eu.shop.battle.net/en-gb/product/overwatch?p=789844

Medlem
Skrivet av necrolock:

Dem har redan börjat kränga prylar till spelet, och billigt är det inte. https://eu.shop.battle.net/en-gb/product/overwatch?p=789844

$39.99 ärndet dyrt?
Du får spelet och beta access och sen säkert nå mer.
Dyrt ör der väll om man jämför med gratis men vad är det du jämför med när du säger att det inte är billigt?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Man behöver ett mobiltelefonnummer kopplat till sitt konto för att kunna spela vilket kommer motverka detta problem en hel del, förhoppningsvis.

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av pv2b:

Det är inte direkt svårt att skaffa ett throwaway-mobilnummer, särskilt inte om allt man vill är att ta emot SMS.

Ja, det många som säljer färdigt mobilaktiverade konton. Du kan köpa ett dussin eller så för en spottstyver. Använde mig själv av det när jag ville ha ett extra konto för att spela Warzone utanför vän- och familjekretsen.

Medlem
Skrivet av pv2b:

Det är inte direkt svårt att skaffa ett throwaway-mobilnummer, särskilt inte om allt man vill är att ta emot SMS.

Antagligen måste man använda deras two-factor authentication app.

Skrivet av Kyraal:

Ja, det många som säljer färdigt mobilaktiverade konton. Du kan köpa ett dussin eller så för en spottstyver. Använde mig själv av det när jag ville ha ett extra konto för att spela Warzone utanför vän- och familjekretsen.

Så är det ju tyvärr.

Medlem
Skrivet av necrolock:

Dem har redan börjat kränga prylar till spelet, och billigt är det inte. https://eu.shop.battle.net/en-gb/product/overwatch?p=789844

Njae.. Overwatch (1) Legendary Edition kostade just $39.99.
Nu har det tagit bort den och så kränger de istället denna bundle som innehåller Overwatch Legendary Edition plus massa annat för samma pris..


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Kommer man kunna spela Overwatch 1 fortfarande eller kommer vi bli intvingade i 2an likt CoD Warzone?

Medlem
Skrivet av Boomer:

Inte jag. Utöver inköpspriset på Overwatch har jag inte lagt en enda krona mer på spelet, och har ändå allt upplåst genom pryllådorna man får av att bara spela.

De enda som egentligen borde uppskatta detta är spelutgivarna, för från ett konsumentperspektiv är det rent ut sagt äckligt med dessa säsongsbiljetter eller vad man nu vill kalla dem. De vill att man ska betala en viss summa pengar för möjligheten att kunna kanske låsa upp föremål i spelet, så länge man hinner - för har man annat för sig än att sitta och spela tv-spel halva dagen så kommer du inte hinna färdigt innan nästa säsong börja. Och ja, då är det bara att punga upp ytterligare 12.99€ eller vad det nu kan kosta och ta ut lite semesterdagar.

Exakt. Idioti hela modellen, istället för att betala en gång ska man betala om och om igen.

Förstår inte hur lättlurade folk är, flunkade alla matten i lågstadiet?

Nästa sak som är lite avslöjande är att utgivarna väljer en ”f2p”-modell, det hade dom aldrig gjort såvida dom inte räknat fram att den i slutänden genererar mer pengar än att sälja fullprisspel.

Medlem
Skrivet av employed:

Kommer man kunna spela Overwatch 1 fortfarande eller kommer vi bli intvingade i 2an likt CoD Warzone?

Det är bekräftat att Warzone 1 kommer finnas kvar när tvåan släpps.

Medlem
Skrivet av Issue:

Njae.. Overwatch (1) Legendary Edition kostade just $39.99.
Nu har det tagit bort den och så kränger de istället denna bundle som innehåller Overwatch Legendary Edition plus massa annat för samma pris..

Men det står ju att Overwatch 1 kommer bli Overwatch 2? Så varför köpa

Medlem

Kanske inte vill vänta? Är ju ett tag bort till release


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

1
Skriv svar