New Blood är ett Fallout-liknande rollspel - välbekanta namn utvecklar

Robot
New Blood är ett Fallout-liknande rollspel - välbekanta namn utvecklar

Vad sägs om soundtrack från mannen bakom musiken i Fallout och Planescape, bland annat?

#fallout, #new-blood


Medlem

"yes, it's co-op"

Jag behöver inte läsa mer.

Shut up and take my money 😂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

FM-guru
F.d. Sisyr

Synd med co-op men... Fler RPG:n till folket!

Medlem

Grafiken och musiken är riktigt lovande baserat på det lilla klippet.

Inaktiv

Spännande! Mer Fallout-like åt folket Diskutabelt men många menar att bästa Falloutspelen inte är utvecklade av Bethesda.

eld
Medlem

Får se vad bethesda tycker om att de använder deras musik i klippet.

Kan aldrig klaga på att höra mark morgans musik dock!

Medlem
Skrivet av eld:

Får se vad bethesda tycker om att de använder deras musik i klippet.

Är det därför klippet är under 30 sekunder? He he he.

Medlem

Kommer nog aldrig få nog av olika tolkningar av postapocalypsen, speciellt nu när Bethesda har släppt den bollen. Hoppas det gör något unikt och inte fastnar i förlegad spelmekanik i nostalgins namn.

Medlem

Intressanta namn indeed. Får hålla ögonen på det då 😊

(Hur är Atom RPG förresten? Värt att lägga ner ett par slantar på om det fortfarande ligger ut på rea?)

Medlem
Skrivet av androsynth:

(Hur är Atom RPG förresten? Värt att lägga ner ett par slantar på om det fortfarande ligger ut på rea?)

Helt klart värt att köpa men förvänta dig inte AAA-kvalitet. Kul med ett ryskt Fallout (även om det känns lite fel i tiden )

eld
Medlem
Skrivet av Henkeror:

Är det därför klippet är under 30 sekunder? He he he.

Tror inte det hjälper på något sätt, och du vet ju hur zenimax advokater är!

Men hur som, tummarna upp för projektet!

Medlem
Skrivet av eld:

Tror inte det hjälper på något sätt, och du vet ju hur zenimax advokater är!

Men hur som, tummarna upp för projektet!

Vild gissning är att Mark Morgan har koll på vad som gäller eftersom han tvistat med Bethesda om detta, jag vet dock inte exakt hur utgången av det blev så jag kan inte svara på den biten men, känns som att han borde veta om de kommer få Bethesda på sig eller inte. Men lär väl märkas hehe.

Edit, Musiken finns fritt att ladda ner på Vault Archives om man vill ha den.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Helt klart värt att köpa men förvänta dig inte AAA-kvalitet. Kul med ett ryskt Fallout (även om det känns lite fel i tiden )

Yeah, jag vet. Får väga upp det med att köpa alla Stalker-spelen samt förhandsboka tvåan när det väl går (har ettan, ska fixa resten)

eld
Medlem
Skrivet av Komured:

Vild gissning är att Mark Morgan har koll på vad som gäller eftersom han tvistat med Bethesda om detta, jag vet dock inte exakt hur utgången av det blev så jag kan inte svara på den biten men, känns som att han borde veta om de kommer få Bethesda på sig eller inte. Men lär väl märkas hehe.

Edit, Musiken finns fritt att ladda ner på Vault Archives om man vill ha den.

Yep! det är mycket rimligt, lite som bråket med halo-musiken, mark morgan kanske hade rättigheterna och licensierade ut musiken till interplay

Medlem

Vill ha, helst igår! Blev äckligt mycket sugen på detta faktiskt, mer än något som visats senaste månaden, men det kanske bara är nostalgin som sätter in lite extra hårt när man närmar sig 40 och spenderade många timmar i Fallout 1 och 2 under uppväxten?

Medlem

Co-op är väl snarare relaterat till deras top-down shooter, inte New Blood.
Rubrikbilden är lite missvisande också då det väl kommer från modden till Fallout 2, en New Vegas total conversion?

Medlem

Svårt att avgöra om dom ens menar att något, klippet inkluderat, är från spelet i fråga. Som jag uppfattar det nu har inget med spelet att göra utan är endast exempel på vad några kreatörer har skapat förut.

Medlem
Skrivet av Komured:

Edit, Musiken finns fritt att ladda ner på Vault Archives om man vill ha den.

Härligt tack!

Medlem

New Blood Interactive är sköna glidare, dom gav mig tillgång te Dusk Pre Pre Pre Alpha.
Minns jag sa till dom att lägga till så man kunde strafe stoppa igenom att trycka a+d samtidigt, sen fanns det med i senare builds, vet inte om det var pga mig, cool story va?

Medlem

Tråkigt att dom slösar tid på co op. Annans så lät det intressant.

1
Skriv svar