Diskutera - Bethesdas bästa spel är..?

Robot
Medlem

För mig personligen måste jag säga Fallout 3. Kanske lite kontroversiellt men något med det spelet får mig att vilja återkomma då och då!

Medlem

Jäklar så svårt men det är relativt jämnt skägg mellan oblivion och Morrowind.

Morrowind är nördesta och rollspelsmys i världsklass. Har allt förutom "vasst" stridssystem. Soundtracket, världen och valmöjligheterna gör att jag gång på gång återvänder. Världen är bedårande vacker, har atomosfär. Använder då OpenMW för att öppna dörren för högre upplösning och lite extra grädde på moset.

Oblivion spinner vidare på ingredienserna som gjorde Morrowind till ett mästerverk och utvecklar uppdragsstrukturen med mer intressant story. Soundtracket spelar i en liga för sig. Världen känns inte lika stor men är fortfarande fantastisk.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem

Står mellan Oblivion och Skyrim för min del.

Medlem

1. Fallout 3
2. Oblivion
3. Skyrim


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag spelade inte Morrowind när det släpptes utan prövade det långt senare, vilket kanske är förklaringen till att det inte ligger lika varmt om hjärtat hos mig som hos andra. Det är dock ganska jämnt mellan Oblivion och Skyrim, dom är så bra båda två av olika anledningar. Fallout-spelen har en bra koncept, men jag har aldrig fastnat i dom. Det har alltid varit något som gjort att jag tröttnat eller givit upp. Trist då jag som sagt gillar själva konceptet.

Andra titlar har jag inte spelat då de antingen är fel genre eller inte kom ut till PC. Undantaget Prey (2017), om jag nu inte blandar ihop det med ett annat spel med samma namn.... vilket jag tror att jag gör för när jag googlar namnet så är skärmdumparna från Prey (2006) av Human Head Studios mer likt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

För mig är Elder Scrolls III Morrowind en solklar etta med Fallout 3/Skyrim på andra plats, jag minns än idag den fantastiska (för sina dagar) grafiken och den väldigt annorlunda världen som skilde sig ganska markant från de flesta andra spels återanvända Alv/Orch/Dvärg-tema och jag måste medge att jag har saknat det lite i både Oblivion och Skyrim då de känts mer "mainstream"

Medlem

Skyrim, innan Skyrim spelade jag nästan exklusivt online-spel. Jag råkade komma över Skyrim samma dag som det släpptes, jag hade inte ens hört något om spelet, visste knappt vad Elder Scrolls var för något. Jag vill minnas att jag såg folk spela Skyrim på Twitch och kollade väl en timme eller två innan jag bestämde mig för att testa spelet själv. Slutade med att jag spelade spelet i 12-15 timmar varje dag i några veckor. Det var min introduktion till singleplayer och hur roligt och spännande det kunde vara att spela singleplayer!

Innan detta så om jag testade singleplayer spel, så skippade jag alla cutscenes och alla dialoger, för ville bara ha action. Skyrim förändrade det totalt, var något med Skyrim helt enkelt, därför är det helt klart mitt favoritspel från Bethesda.

Medlem

Oblivion och sen måste jag nog säga Fallout 3


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Skyrim:
Musiken, atmosfären, upptäckarglädjen som det inbjuder till.
Har lagt alldeles för många timmar på allt för många olika plattformar genom åren...


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Oblivion, första jag fastnade i ordentligt och sen var jag för evigt deras fan.

Skribent

Jag får nog säga Oblivion. Morrowing har en sjukt häftig och säregen atmosfär, men det spelmekaniska är lite väl förlegat.

Ambassadör
Xbox

Det måste nog bli Skyrim trots allt. Det har något väldigt speciellt.

Föredrar väl egentligen Fallout framför TES men det bästa Fallout-spelet gjordes av Obsidian


signatur

Jump in.

Medlem

Tror det blir Fallout 3 och Oblivion


signatur

Allätare

Medlem

RAGE och Daggerfall.

Medlem

Hjärtat säger Morrowind men hjärnan säger Skyrim.

Medlem

Morrowind spelar i en helt egen liga, enligt mig. Ett av världens bästa spel genom tiderna, och utan tvekan spelet med bäst värld att bara traska runt och utforska.

Två kommer Skyrim, trea Oblivion.

Aldrig fastnat riktigt för Fallout. Deras postapokalyps är för grå. Jag behöver färggladare miljöer


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Måste säga Morrowind. Det blev min introduktion till serien, gav mig massor av speltimmar, och var nog det spelet som gjorde mig intresserad av att installera och testa moddar. Menymusiken ger mig fortfarande ståpäls när jag hör den.

Medlem

Daggerfall > Morrowind > Oblivion > Fallout 3 > Skyrim > Fallout 4

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Daggerfall > Morrowind > Oblivion > Fallout 3 > Skyrim > Fallout 4

Daggerfall var väl inte Bethesda som utvecklade? Dock de som äger det så beror på hur man menar med Bethesdas bästa spel.

Medlem

Aldrig fastnat för Elder Scrolls tyvärr.

Fallout 3 var verkligen något speciellt när det lanserades, trots sina tillkortakommanden.

Har väl inte åldrats så väl och jag önskar att man tagit än mer rollspelstung riktning. Men det var fett att vandra ur det där valvet och möta världen.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Står mellan Oblivion och Skyrim för min del.

Samma här

Medlem

1. Skyrim, Throat of the world...
2. Oblivion, Tycker som många andra att det spelmekaniskt fungerade bättre än Morrowind
3. Fallout 4, Hade accepterat formatet och älskade världen mer än i F3.
4. Morrowind, När det kom blev jag helt bortblåst av grafiken och designen orkade dock aldrig slutföra.
5. Arena, För att det var något helt annat än det som jag spelat framtills detta.
6. Fallout 3, Då Fallout 1 och 2 var mina favoritspel alla kategorier så kunde jag inte riktigt acceptera Fallout som FPS.

Har inte spelat Daggerfall

Medlem

Oblivion för min del. Jag gillade uppdragen och det var snyggt när det släpptes.
Skyrim tyckte jag såg fördjävligt ut med tanke på vad som fanns på marknaden när det släpptes.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

egentligen skyrim, men fallout 4 tar nog första plats ändå, spec moddat och med expansioner


signatur

//monster

Medlem

Utan tvekan The Elder Scrolls Skyrim , Jag har 1854 timmar i det spelet och jag känner folk som har betydligt fler timmar än det. Spelet har sina brister men det försvinner fort med tanke på den enorma frihet man har. Skyrim är det bästa spelet jag har spelat hittills.

På andra plats kommer Fallout 4 som jag har 1617 timmar i. Nu ser jag fram emot Starfield som kan bli det ultimata Bethesda spelet. Äntligen ett helt nytt IP från den bästa spelstudion på denna planeten.

Medlem

Morrowind helt klart. Kom en tid då det klickade så rätt med mig och har inte fått den känslan från Bethesda lila stark sedan dess.

Medlem

Det första spelet av Bethesda som jag spelade är nog det jag fortfarande har närmast hjärtat, Wayne Gretzky Hockey. Näe, det är Daggerfall som fick mig att bli kolossalt intresserad av Tamriel och läste allt jag kom över. Innan Daggerfall så hade inte varit speciellt intresserad av spelvärldar.

Skrivet av anon_119148:

Daggerfall var väl inte Bethesda som utvecklade? Dock de som äger det så beror på hur man menar med Bethesdas bästa spel.

Både TES1: Arena och TES2: Daggerfall utvecklades av Bethesda. Däremot så gjorde inte Fallout 1 eller Fallout 2 det.

Medlem

Fallout 4. Kan inte påstå att jag är en jättefanboy av spelet rent hjärt-mässigt men har haft så oerhört många timmar av nöje i det.

123
Skriv svar