Code Veronica-gänget gör även inofficiell remake av Resident Evil-remaken

Robot
Code Veronica-gänget gör även inofficiell remake av Resident Evil-remaken
Medlem

Oj snurrigt o förvirrande jo tack, jobbigt o hålla ordning på allt utan att ha facit framför sig.

Remake på remake, ramakes når nya förvirrade höjder

Medlem

Tycker OG Remake ser bra ut, kanske inte upp till dagens förväntningar men ser knappast dålig ut.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Det sista som behövs en remake av är Resident Evil Remaken. Den var och är 100% perfekt. Finns inget att förbättra.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Oj snurrigt o förvirrande jo tack, jobbigt o hålla ordning på allt utan att ha facit framför sig.

Remake på remake, ramakes når nya förvirrade höjder

Instämmer. Får läsa igenom det här en annan dag när man inte kört en all-nighter.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Men är det verkligen Resident Evil Remake som får sig en remake? Är det inte Resident Evil som får sig en till remake? Är ju roligare om dom utgår ifrån originalet och gör om det i en ny tolkning. Eller?

Medlem

Gud så roligt! Hoppas, hoppas verkligen att dessa projekt blir färdiga och överlever diverse advokater/attacker från Capcom.

Edit: startade Resident Evil Remake på PS5 för några dagar sedan och såg att spelet hade åldrats. Ja, Gamecube-originalet var sååå föööre sin tid. Det och Resident Evil 0 är by far de allra snyggaste spelen från den generationen, tycker jag. Men RE Remake till t.ex. PC och PS5 saknar stöd för moderna upplösningar. Karaktärsmodellerna t.ex. kunde ha fler polygoner och helt enkelt se lite bättre ut. När jag startade RE Remake på PS5 förväntade jag mig det där perfekta spelet från PS2/GC/XB-eran, men idag ser jag att det har åldrats, så jag välkomnar en remake.

Medlem

Jag fattar att folk gillar resident evil och att capcom tjänar stora pengar på det men tycker det börjar bli lite mycket av remakes visst dom tidigare delarna är mer skräck än dom senare delarna men nån gån får man väll bara låta det vara och skapa något nytt kan man tycka !
Lite konstigt att när vissa företag (nintendo) släpper en remake så skriks det om inga fler remakes men det verkar helt tyst när capcom gör om resident evil för 1200 gången lixom

Medlem

Jag jade innerligt önskat Resident evil 1 i VR
Klausteofobisk långsam zombie skräck i den ikoniska herrgården, fy fasen det vore nåt!

Medlem

Det är väl snarare den här typen av remakes som ska uppmuntras? Tycker spelbolagen ska släppa hela remake-scenen lös till fans och fokusera sina egna resurser till att skapa nytt.

Medlem

behövs det ens ? blir det inte strul med copyright då ??

Skribent
Skrivet av SWEBarb:

behövs det ens ? blir det inte strul med copyright då ??

Nu har de ju snart gjort remakes så alla RE-spel har over the shoulder-viewn. Bara ettan och CV kvar, så why not liksom? XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Går det dåligt för deras projekt? Låter nästan som att dom försöker locka på sig capcoms advokater..

1
Skriv svar