PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Du anlände 26 minuter försent.

Skrivet av Nordstierna:

Ledsen att det inte funkade. Det gick fort. Hade ett bevakningsmail och var väl inte ensam antar jag. Fanns när jag la upp posten i alla fall.

Det är lugnt. Fick tag i en disc edition för 1 år sedan. Ville bara kolla läget av nyfikenhet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Låter bra. Jag fick en på release men har roat mig med att försöka fixa åt andra. Man gör vad man kan för att motarbeta scalpers

Medlem

La precis upp mitt ps5 digital på köp och sälj om det är av intresse 🙂

Medlem

Webhallen verkar ha slutat med Series X? Vafan

Medlem
Skrivet av andreascee:

Alla Mediamarkt butiker tar förbokning i sina butiker just nu! Bokade precis i heron city!

Fick samtal idag att PS5an finns att hämta. Väntetid 3v och 2dagar efter bokning.

Medlem

Såg i förrgår i mall of scandinavia i Solna skyltar utanför Webhallen att det nu går att boka PS5 i butik även där. Oklart om det gäller samtliga webhallenbutiker eller om det bara var den här som ville kontra Media Markts erbjudande om samma sak.

Medlem
Skrivet av Knut:

Såg i förrgår i mall of scandinavia i Solna skyltar utanför Webhallen att det nu går att boka PS5 i butik även där. Oklart om det gäller samtliga webhallenbutiker eller om det bara var den här som ville kontra Media Markts erbjudande om samma sak.

Skrev tidigare i tråden, november förra året . Pratade med webhallen när jag hämtade min PS5:a då frågan var uppe, de sade då att vem som helst kunde komma in och få hjälp med att boka ett ex. Online var man ju tvungen att ha över viss medlemsnivå.

Medlem
Dex
Medlem

Netonnet har PS5 disc versionen på lager i en bundle med Horizon: Forbidden West

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Medlem

Series X går att köpa direkt av microsoft.

Medlem

Spel och sånt har massa Series X i lager. Har de varit svåra att få tag på? Jag har dålig koll.

ZF
Medlem

CDON har bokning på PS5-paket till inte helt orimligt pris.

Ingen aning om leveransen är pålitlig bara. CDON har ju haft sina bättre dagar för bra länge sen nu..

Frilansare
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Över 100st också i lager

Dex
Medlem
Skrivet av DaffyD:

Över 100st också i lager

Verkar inte stämma helt dock.

Hör kanske inte riktigt hemma i denna tråden, men intressant att en sån stor försäljare som Komplett har höjt priset till 6499. Jag kan inte se att något extra följer med i alla fall.

Företagskonto
Komplett.se
Skrivet av Dex:

Verkar inte stämma helt dock.

<Uppladdad bildlänk>

Hör kanske inte riktigt hemma i denna tråden, men intressant att en sån stor försäljare som Komplett har höjt priset till 6499. Jag kan inte se att något extra följer med i alla fall.

I skrivande stund så stämmer lagerstaus ganska bra. Men vi lade upp den texten i förebyggande syfte. Om vi skulle ha en EXTREM anstormning av beställningar så hinner inte webben med att uppdatera korrekt lagerstatus och därför kan det se ut om att vi har ~10 i lager när de egentligen är slut.
Men as of now har vi +100 så det är lungt.

Angående priset så har "MSRP" som sattes för ~3 år sedan inte riktigt hängt med utvecklingen i världen och nu har våra inköpspriser justerats så att vi måste göra en mindre höjning för att inte gå med förlust.

//Erik


signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Dex
Medlem
Skrivet av Komplett:

I skrivande stund så stämmer lagerstaus ganska bra. Men vi lade upp den texten i förebyggande syfte. Om vi skulle ha en EXTREM anstormning av beställningar så hinner inte webben med att uppdatera korrekt lagerstatus och därför kan det se ut om att vi har ~10 i lager när de egentligen är slut.
Men as of now har vi +100 så det är lungt.

Angående priset så har "MSRP" som sattes för ~3 år sedan inte riktigt hängt med utvecklingen i världen och nu har våra inköpspriser justerats så att vi måste göra en mindre höjning för att inte gå med förlust.

//Erik

Ah ok! Smart med den notisen om lagerstatus då. Tråkigt att priserna går upp, men i dagens läge går ju priset upp på allting så inte så konstigt då kanske.

Medlem
Skrivet av Komplett:

Angående priset så har "MSRP" som sattes för ~3 år sedan inte riktigt hängt med utvecklingen i världen och nu har våra inköpspriser justerats så att vi måste göra en mindre höjning för att inte gå med förlust.

//Erik

Hmm resten av de seriösa aktörerna har väl kvar orginalpriset? Det känns som det är de små butikerna som fulare och ska tjäna lite extra.

Trist om ni också gör så. (Men du kanske talar sanning vad vet jag)

Medlem

MediaMarkt har xsx i weblager just nu

Medlem
Skrivet av Ralf:

Hmm resten av de seriösa aktörerna har väl kvar orginalpriset? Det känns som det är de små butikerna som fulare och ska tjäna lite extra.

Trist om ni också gör så. (Men du kanske talar sanning vad vet jag)

Off-topic:
Räcker ju med att gå ner på din lokala matbutik å handla så ser du skillnad som attan på dagliga varor mot för någon vecka sedan. Inflation suger.

Som de säger nu, midsommarmaten har aldrig varit dyrare än i år. Annat exempel, ska du ha nya sommardäck till bilen? Räkna med minst 20% dyrare än tidigare år.

Medlem
Skrivet av deezel:

Off-topic:
Räcker ju med att gå ner på din lokala matbutik å handla så ser du skillnad som attan på dagliga varor mot för någon vecka sedan. Inflation suger.

Som de säger nu, midsommarmaten har aldrig varit dyrare än i år. Annat exempel, ska du ha nya sommardäck till bilen? Räkna med minst 20% dyrare än tidigare år.

I mitt fall var mina premium sommardäck ca 40% dyrare än vad jag kommer ihåg att de kostade.

Medlem
Skrivet av deezel:

Off-topic:
Räcker ju med att gå ner på din lokala matbutik å handla så ser du skillnad som attan på dagliga varor mot för någon vecka sedan. Inflation suger.

Som de säger nu, midsommarmaten har aldrig varit dyrare än i år. Annat exempel, ska du ha nya sommardäck till bilen? Räkna med minst 20% dyrare än tidigare år.

Butiker som saltat priset har funnits sen ps5 släpptes. Och eftersom andra seriösa butiker inte har höjt priset så spelar det inte någon roll om tomater osv blivit dyrare.

Men de andra butikerna kanske går back på att sälja ps5 vad vet jag.

Företagskonto
Komplett.se
Skrivet av Ralf:

Butiker som saltat priset har funnits sen ps5 släpptes. Och eftersom andra seriösa butiker inte har höjt priset så spelar det inte någon roll om tomater osv blivit dyrare.

Men de andra butikerna kanske går back på att sälja ps5 vad vet jag.

Vi kan inte svara för vad andra återförsäljare har för inköpspriser eller kick-back / stöttning från leverantören, som gör att de kan hålla ett lägre pris. Olika återförsäljare kan erbjudas olika inköpspriser som kan baseras på allt ifrån deras storlek, målgrupper, utlovad marknadsföring, relation eller andra faktorer. Vi är inte ute efter att skinna spelsugna gamers genom att ta ut 500kr "extra", vi följer bara prisutvecklingen.

//Erik


signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi kan inte svara för vad andra återförsäljare har för inköpspriser eller kick-back / stöttning från leverantören, som gör att de kan hålla ett lägre pris. Olika återförsäljare kan erbjudas olika inköpspriser som kan baseras på allt ifrån deras storlek, målgrupper, utlovad marknadsföring, relation eller andra faktorer. Vi är inte ute efter att skinna spelsugna gamers genom att ta ut 500kr "extra", vi följer bara prisutvecklingen.

//Erik

Respekt att du/ni skriver i tråden! 👍

Medlem

Köpte än Series X idag på komplett
Uppgraderar min S version nu
I nuet så har komplett 100+ i lager för er som vill ha series x

Rolig anekdot Komplett ringde upp mig ett tag efter beställning och sa att de justerat priset och att jag kunde lägga en ny order men vi enades om ett presentkort på skillnaden
Kundservice, jag gillar 👍😁

Medlem

Amazon har PS5:or bundlade med Horizon: Forbidden West på lager.
https://www.amazon.se/PS5-Horizon-Forbidden-West-bundle/dp/B0...


signatur

PSN: Swede_78

NuZ
Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Komplett:

I skrivande stund så stämmer lagerstaus ganska bra. Men vi lade upp den texten i förebyggande syfte. Om vi skulle ha en EXTREM anstormning av beställningar så hinner inte webben med att uppdatera korrekt lagerstatus och därför kan det se ut om att vi har ~10 i lager när de egentligen är slut.
Men as of now har vi +100 så det är lungt.

Angående priset så har "MSRP" som sattes för ~3 år sedan inte riktigt hängt med utvecklingen i världen och nu har våra inköpspriser justerats så att vi måste göra en mindre höjning för att inte gå med förlust.

//Erik

Tack, slog till! Äntligen får det förhoppningsvis bli under nästa vecka PS5 istället för PS4 i min signatur. Ja jag förstår prisutvecklingen och personligen ingen större fara den marginella höjningen.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Fanns PS5 på plats på mediamarkt i borås häromdagen Typ 6 st i butik, bundlade med handkontroll o horizon för ca 6-7k.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Frilansare
Skrivet av NuZ:

Tack, slog till! Äntligen får det förhoppningsvis bli under nästa vecka PS5 istället för PS4 i min signatur. Ja jag förstår prisutvecklingen och personligen ingen större fara den marginella höjningen.

Härligt! Tror inte du kommer ångra dig.

Skriv svar