Diablo Immortal - Val av server + allmänt snack

Medlem

Vet inte om det här är känt sedan tidigare.
Men jag hittade ett sätt att afk farma med min wizard, så jag skrapade ihop 5 paragons levlar under tiden jag lagade middag och käkade.

Jag har noterat att det alltid är folk och grindar vid Hidden alcove, tidigare när jag skulle göra bounty så fick jag en inbjudan och jäklar vad det droppade grejer.

Återvände senare och testade ställa mig på blå markering och la en blöt trasa på skärmen precis så det nuddade min main attack (chain lighting) jag blev på nytt inbjuden till ett party och jag valdee att acceptera.

Eftersom spelet autotargetar så taggade jag allt som spawnade direkt och eftersom det. Var så många där så respawnade allt på några få sekunder vilket gav mig kombos på 4-500 kills och fick enorma mängder xp.

Hade telefonen på diskbänken när jag lagade mat och jag såg hur hela skärmen var full med loot och xpn regnade in.

När jag sedan skulle plocka loot fick jag springa 5-6 vändor och tömma inventory, samt att jag kunde lämna in monster orbs 4 gånger på raken.

Kanske kan du hitta ett sätt att afk farma med din klass? Jag vet faktiskt inte om det går med något annat än caster. 🤷‍♂️


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Vet inte om det här är känt sedan tidigare.
Men jag hittade ett sätt att afk farma med min wizard, så jag skrapade ihop 5 paragons levlar under tiden jag lagade middag och käkade.

Jag har noterat att det alltid är folk och grindar vid Hidden alcove, tidigare när jag skulle göra bounty så fick jag en inbjudan och jäklar vad det droppade grejer.

Återvände senare och testade ställa mig på blå markering och la en blöt trasa på skärmen precis så det nuddade min main attack (chain lighting) jag blev på nytt inbjuden till ett party och jag valdee att acceptera.

Eftersom spelet autotargetar så taggade jag allt som spawnade direkt och eftersom det. Var så många där så respawnade allt på några få sekunder vilket gav mig kombos på 4-500 kills och fick enorma mängder xp.

Hade telefonen på diskbänken när jag lagade mat och jag såg hur hela skärmen var full med loot och xpn regnade in.

När jag sedan skulle plocka loot fick jag springa 5-6 vändor och tömma inventory, samt att jag kunde lämna in monster orbs 4 gånger på raken.

<Uppladdad bildlänk>

Kanske kan du hitta ett sätt att afk farma med din klass? Jag vet faktiskt inte om det går med något annat än caster. 🤷‍♂️

Spooning är en grej redan dvs man lägger en sked på main attack och farmar på stället du visar. 🤣

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Spooning är en grej redan dvs man lägger en sked på main attack och farmar på stället du visar. 🤣

Haha misstänkte att någon annan tänkt på det tidigare 😂


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Fragzone 2.0 har tagit sig till final i shadow war, nästa match går av på lördag och vi behöver alla starka och tappra fzare för att klara av finalen!

Låt oss tillsammans sätta FZ på alla pay to win läppar.

Alla är välkomna så länge du är relativt aktiv och social så spelar level eller paragons ingen större roll!


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Kom igen nu 2.0 medlemmar kom online vid 19 och spela finalen. Det tar en kvart av eran tid.

Dont you guys not have phones?


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Otroligt besviken att endast 13 av 93 medlemmar dök upp.

Nästa vecka förväntar jag att redaktionen puffar upp våra matcher på förstasidan ❤️


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Kom igen nu 2.0 medlemmar kom online vid 19 och spela finalen. Det tar en kvart av eran tid.

Dont you guys not have phones?

Riktigt synd att det är just 19. Knodden ska precis göras iordning för att sova då. Man hade önskat det var 20 eller 21. Håller dock med att 13/93 är alldeles för lite.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Riktigt synd att det är just 19. Knodden ska precis göras iordning för att sova då. Man hade önskat det var 20 eller 21. Håller dock med att 13/93 är alldeles för lite.

Ja tiderna känns inte riktigt genomtänkta.

Nattar min yngsta vid 19 också, men förklarade för frun att idag så blir det halv åtta istället xD


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Ja tiderna känns inte riktigt genomtänkta.

Nattar min yngsta vid 19 också, men förklarade för frun att idag så blir det halv åtta istället xD

Kanske får försöka köra den nästa gång. Vill gärna vara med när det sker nästa gång. Hoppas fler är på bara.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Nu är den här. 😁

$25 Rift Simulatorn
https://dimi777.github.io/diablo-rift-simulator/

Mitt första försök att få 5/5 hamnade på $1450 för tre och en fjärde på $6300. På mitt andra test fick jag första 5/5 på $11750. 🤣

Medlem

Intressant att höra synsättet hos en idiot som spenderat $100k.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Nu är den här. 😁

$25 Rift Simulatorn
https://dimi777.github.io/diablo-rift-simulator/

Mitt första försök att få 5/5 hamnade på $1450 för tre och en fjärde på $6300. På mitt andra test fick jag första 5/5 på $11750. 🤣

$20350 för att få 6 stycken 5stjärniga. Sen om det blev dom jag behövde för mkn klass är en annan femma 😂 sen kanske jag behöver material till att uppgradera dom med.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Taskman:

Kanske får försöka köra den nästa gång. Vill gärna vara med när det sker nästa gång. Hoppas fler är på bara.

Hoppas det med, vi klarade första matchen enkelt.

Blev dock stryk med stor marginal i finalen, behövs fler för att fylla ”support battles”.
Motståndarna hade i långa stunder 15-20% bonus.

Tiderna är ju inte dem bästa som redan nämnts.

Sades en del i CC, om att använda discord.
Spelets klan hantering och chat funktionalitet har en del att önska. Discord vore kanske bättre för kommunikation kring tider och event för klanen?

Medlem
Skrivet av Kiumo:

Hoppas det med, vi klarade första matchen enkelt.

Blev dock stryk med stor marginal i finalen, behövs fler för att fylla ”support battles”.
Motståndarna hade i långa stunder 15-20% bonus.

Tiderna är ju inte dem bästa som redan nämnts.

Sades en del i CC, om att använda discord.
Spelets klan hantering och chat funktionalitet har en del att önska. Discord vore kanske bättre för kommunikation kring tider och event för klanen?

Discord hade varit trevligt då klanhantering och kommunikation i spelet är under all kritik. Speciellt när det är poängen är kan ska spela tillsammans.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Ansökt till fragzone klanen. 49-åring som har framförallt diablo 1 och tre under bältet. Jag tycker väll lite sisådär om immortal men lite kul tidsfördriv är det

Spelar på The ancient men har inte lyckats att conecta på en halvtimme nu :/ Någon mer med problem?

Medlem
Skrivet av Taskman:

Riktigt synd att det är just 19. Knodden ska precis göras iordning för att sova då. Man hade önskat det var 20 eller 21. Håller dock med att 13/93 är alldeles för lite.

Det finns väl en anledning till att det bara är 13 personer som fortfarande spelar det och tycker det är bra?!

Medlem

Känns som den enda aktiva clanen på servern är Immortals när vi mötte dem i finalen så var de ju typ 50-60 pers medans vi var typ 24st. Mötet innan finalen vi var i så var det 6 pers i den clanen
Vet inte om man kanske skulle rensa å börja merga ihop aktiva claner istället, vi har ju krav på 60 para 30 å fånga spelare där är ju 0 då majoriteten redan hänger i nån clan.
Hur många körde i vanliga FZ då eller de kör inte clan fights?

Medlem

Ikväll klockan 19 är det shadow war för fragzone 2.0.

Dyk upp och hjälp oss kvala in till final.

Det får knappt att säga att det är pvp, så level/paragon/skills gör ingen större skillnad. Viktigaste är mängden spelare som är med.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Kul att The Vault ballat ur och att man avslutar innan Immortal får tillträde just för att få med sig guldet.

Medlem
Skrivet av delli:

Kul att The Vault ballat ur och att man avslutar innan Immortal får tillträde just för att få med sig guldet.

Har blivit en "grej" nu. Kör igenom 3 floors och se ge upp för 4:e är inte värt det om ni inte är en grupp som verkligen har stenkoll på allt.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Har blivit en "grej" nu. Kör igenom 3 floors och se ge upp för 4:e är inte värt det om ni inte är en grupp som verkligen har stenkoll på allt.

Jag & dw och två andra 2.0are smälte immortals igår när vi körde, vi spred ut oss i varsitt hörn direkt när man spawnade i 4e rummet och kissade på dom direkt vid spawn 😎


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Ikväll klockan 19 är det shadow war för fragzone 2.0.

Dyk upp och hjälp oss kvala in till final.

Det får knappt att säga att det är pvp, så level/paragon/skills gör ingen större skillnad. Viktigaste är mängden spelare som är med.

Kunde inte komma ifrån. Svårt när en 15-månaders dikterar tiden för att läggdags.
Hoppas det gick vägen för er ändå.

Skrivet av Enartz:

Jag & dw och två andra 2.0are smälte immortals igår när vi körde, vi spred ut oss i varsitt hörn direkt när man spawnade i 4e rummet och kissade på dom direkt vid spawn 😎

Intressant. Läst många som bara lämnar och gjort det till en grej av just anledningen att de blir överkörda. Kul att ni lyckades och hoppas det går vägen ofta/varje gång.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Bjuder på en grafikbugg på telefon xD

Börjar närma mig 1900 CR och är paragon 59 nu.

Hur går det för er andra?


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Om det är någon från en annan clan som läser detta så har fragzone 2.0 kommit överrens om att vi är öppna för en clan merge.

Vi vill ha mer aktiva spelare eftersom vi just nu i clanen är ≈90 medlemmar men endast 10 som är aktiva och sociala. Säkert ett gäng ryssar och ungrare med i clanen med som inte säger ett ord.

Om vi eller ni byter clan spelar ingen roll.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Fragzone 2.0 är nu begraven. Hänvisar aktiva Diablo spelare att whispra mig ingame för invite till Diablosweden clanen.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Skriv svar