Diskutera - Bethesdas bästa spel är..?

Medlem

Morrowind. De har inte gjort ett enda bra spel sen dess.

Fallout 3, Fallout 4, Oblivion och Skyrim räddas endast av sina moddar, i grunden är de rätt kassa.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Daggerfall var väl inte Bethesda som utvecklade? Dock de som äger det så beror på hur man menar med Bethesdas bästa spel.

Nja, det var Bethesda Softworks LLC som utvecklade Daggerfall och även föregångaren Arena. Dock är Bethesda Softworks LLC ett dotterbolag till Bethesda Game Studios som gjorde t.ex. Morrowind och båda divisionerna i sin tur ägs av ZeniMax Media Inc.
Lite rörigt men det är Bethesda som är utvecklare trots allt.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Original-Morrowind blir tufft. Jag förstår precis vad du menar. Jag körde igenom det direkt när det kom 2002 men senare, efter Oblivion 2006, var det svårt att gå tillbaka. Det är ju egentligen väldigt likt Oblivion i grunden men mkt segare, klumpigare i interface och mekanik. Spec combat känns irriterande så här långt efteråt. 🤭

Mitt supertips är Morroblivion! Körde igenom det här om året och kunde inte sluta spela. Som Oblivion-lover får man ju best of both worlds. Så mkt lättare att liksom greppa och komma in i allt, som stats, items, text och information.

Tar 1-2 timmar att installera pga lite pyssel men är så värt det.

Bra förslag, tack! Får nog bli till att testa

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Med det sagt, Skyrim är ändå ett helt fantastiskt spel.

Visst är det så! Bethesda har ju inte gjort ett dåligt spel. Men de blir successivt mer mediokra.

Medlem

bara jag som gillar fallout 4 och moddarna eller?

Medlem

1. Morrowind få spel har gett sån wow känsla när det först släpptes, allt var imponerande. Ska äntligen ta mig för och spela det på nytt nu med openmw.

2. Fallout 3, var först en av alla fans som var orolig att Bethesda skulle förstöra serien. Men älskade det från första trailern, minns den passande låttexten från the ink spots, "I don't want to set the world on fire, I just want to start a flame in your heart".

Medlem
Skrivet av Zero303:

bara jag som gillar fallout 4 och moddarna eller?

Jag älskar Fallout 4 redan som det är, men särskilt efter Bethesdas survivalpatch. F3 och FNV är bättre, men F4 har en underbar stämning som är svår att sätta ord på.

Har du moddat F4 mycket eller?


signatur

Memento Mori

Medlem

Känner mig lättad över att det inte bara är jag som tycker att Fallout 4 var rätt mediokert. Kunde inte ens spela mer än halva eller mindre innan jag tröttnade. Tror att Skyrim och Fallout 3 ligger på delad första plats.

Medlem

Skyrim eller Morrowind, svårt att bestämma mig.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Amen! Oblivion lite "dumbed down" jämfört MW, men har så många andra fördelar. Större, skönare atmosfär, man sögs totalt in i den världen.

Har nästan 2000 speltimmar med Oblivion. Bästa spelet i mänsklighetens historia.

Oblivion var bra men jag tyckte det var väldigt trist att alla så kallade tempel var exakt likadana. Skyrim förbättrade det till 100% med grottor , tempel mm som var helt olik den andra. Även inuti oblivion gates så såg allt likadant ut.

Medlem
Skrivet av landahl:

Oblivion var bra men jag tyckte det var väldigt trist att alla så kallade tempel var exakt likadana. Skyrim förbättrade det till 100% med grottor , tempel mm som var helt olik den andra. Även inuti oblivion gates så såg allt likadant ut.

Jo, Bethesda själva beklagade ju att Oblivions grottor var så enformiga (satt bara en kille och gjorde samtliga) och skröt sedan om variation i Skyrim.

Jag kanske har selektivt minne men jag minns från Skyrim bara tre typer av dungeons. Några var Dwemergrottor med mekaniska spindlar, en hel del torn med banditer men framför allt de trista brungråa grottorna med yrvakna draugurs i, och på slutet av varje grotta en sån leviterande odöd kung.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av magma:

Jäklar så svårt men det är relativt jämnt skägg mellan oblivion och Morrowind.

Morrowind är nördesta och rollspelsmys i världsklass. Har allt förutom "vasst" stridssystem. Soundtracket, världen och valmöjligheterna gör att jag gång på gång återvänder. Världen är bedårande vacker, har atomosfär. Använder då OpenMW för att öppna dörren för högre upplösning och lite extra grädde på moset.

Oblivion spinner vidare på ingredienserna som gjorde Morrowind till ett mästerverk och utvecklar uppdragsstrukturen med mer intressant story. Soundtracket spelar i en liga för sig. Världen känns inte lika stor men är fortfarande fantastisk.

Förutom level systemet i oblivion som rintigt korkat.
Tycker själv Daggerfall var bäst. Men alla 5 är magiskt bra.

Jag älskar många av deras tidigare spel, för de hade sin charm, men "Starfail" tror jag inte mycket på. "Skyrim i rymden", stämmer nog väldigt bra, men Skyrim behövde bara jämföras med de tidigare spelen, medan Starfail antagligen inte kommer undan så lätt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Utan tvekan Oblivion. Missade tyvärr tåget med Morrowind och har inte tid/ork/lust att ta mig igenom det. Därefter Skyrim och på tredje plats Fallout 4. Sen är alla spelen fantastiska på sitt sätt och har gett mig många timmar av ren njutning.


signatur

Submission is for the weak

123
Skriv svar