Nu kan man betygsätta spel på Epic Games Store – men på slumpmässig basis

Robot
Nu kan man betygsätta spel på Epic Games Store – men på slumpmässig basis

Vissa kommer att bli tillfrågade att sätta betyg.


Medlem

Har man köpt en produkt borde man ha rätt att skriva vad man tycker. Review bombing upplever inte jag som ett omfattande problem. Är det 1-2 uppmärksammade fall per år? Ofta finns det legitima skäl för missnöje och reviews är bara en kanal för kunderna att uttrycka det.

Medlem

Gillar inte Epic games store men har det installerat pga gratis spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Bra men shit vilken tid det tar för EPiC att rusta upp deras unkna launcher. Testade den förra veckan efter över halvåret frånvarande. Finns knappt nå spel som har achievments ännu.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bra men shit vilken tid det tar för EPiC att rusta upp deras unkna launcher. Testade den förra veckan efter över halvåret frånvarande. Finns knappt nå spel som har achievments ännu.

Tycker det finns betydligt vettigare saker att koncentrera sig på före achievements för epic games store.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Brona:

Har man köpt en produkt borde man ha rätt att skriva vad man tycker. Review bombing upplever inte jag som ett omfattande problem. Är det 1-2 uppmärksammade fall per år? Ofta finns det legitima skäl för missnöje och reviews är bara en kanal för kunderna att uttrycka det.

Det finns dussintals sidor som sammanställer vad folk tycker och tänker om ett spel. Att just Epic skulle sakna egna recensionssidor är ett ickeproblem. Nice to have, men känns inte direkt som något man behöver känna sig stressad över.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Verkar intressant, kan tänka mig att recensioner blir mer nyanserade. Men vet tiden får utvisa hur det blir.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det finns dussintals sidor som sammanställer vad folk tycker och tänker om ett spel. Att just Epic skulle sakna egna recensionssidor är ett ickeproblem. Nice to have, men känns inte direkt som något man behöver känna sig stressad över.

Absolut inte. Jag använder inte Epic Store själv, det är mer principen. Handlar jag nåt på Amazon tycker jag det är bekvämt att snabbt kunna läsa vad folk tycker. Samma på Steam eller vad det nu är för något.

Ändå kul för de som använder Epic Store att utvecklingen går framåt.

Medlem

Slump? Så man skriver en recension och sedan kan den hamna på vilket spel som helst?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bra ide motverka recensionsbombning.
Avskyr folk som bara drämmet till med 0 av 10 eller 10 av 10 hela tiden.

Hellre 200 bra reviews än 20,000 där 5,000 är skit.

Sen kanske det finns andra vägar.

Medlem

Vad bra, då ska jag ge ett slumpmässigt betyg också då.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Slump? Så man skriver en recension och sedan kan den hamna på vilket spel som helst?

Nej det är mer som hur man gör på ett mobil spel efter ett tag så kan det poppa upp " Do you like this game?"

Medlem

Förhoppningsvis blir det bättre kvalitet än på Steam där det mer används som en plattform för dåliga skämt. Men vi får väl se.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Bra ide motverka recensionsbombning.
Avskyr folk som bara drämmet till med 0 av 10 eller 10 av 10 hela tiden.

Hellre 200 bra reviews än 20,000 där 5,000 är skit.

Sen kanske det finns andra vägar.

På Steam ger man tumme upp el tumme ner och man kan skriva nått också.
Ger en bra överblicksbild.
Den som har svårt att navigera bland användar recensioner på Steam borde kolla lite nogare.

Men det är väll så idag, allt ska gå fort fort så då är man hellre utan än att behöva ägna sig några sekunder extra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Antar att rent statistiskt bör det representera helheten men kommer säkerligen vara långt från perfekt likt ALLA andra användarrecensioner (99% suger på att förmedla budskap, eller att vara seriösa). Fördelar och nackdelar på både text och "stjärnor".

Nä, bästa rådet är fortfarande att hitta en recensent som representerar ens egen åsikt så gott det går.

Gnällkuk
Skrivet av lonian:

Gillar inte Epic games store men har det installerat pga gratis spel.

Ok, tack för att du delar med dig av denna ovärderliga och kontroversiella information.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Avstängd

Våga vägra EGS

Medlem
Skrivet av General White:

Våga vägra EGS

Japp
#VågaVägraSkräpMenTarGärnaGratisSpelen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

Äeh, duckar gratis grejer också. Finns för stor backlog som det är 🙂

Medlem
Skrivet av Keima:

Nej det är mer som hur man gör på ett mobil spel efter ett tag så kan det poppa upp " Do you like this game?"

Fast till skillnad från mobilspel så inkluderas dåliga betyg i Epics sammanfattningen.

Ge du 1-3 stjärnor i ett mobilspel frågar de bara om vad som kan göras bättre. Ger du 4-5 stjärnor länkas du vidare till app-store, där betyget spelar roll.


signatur

-Dictated but not read.

Medlem

Jag fick en fråga efter jag klarat huvudstoryn i Rage 2. "Tyckte du att boss-fighterna var utmanande?" Jag svarade nej, där flertalet hade svarat ja. Men så körde jag på lätt svårighetsgrad också....

Finns nog fördelar att slumpa fram vilka som får betygsätta. Det räcker ju med att jag googlar på hamburgerrestauranger i Norrköping där jag bor för att inse att folk inte kan betygsätta. Jag menar, hur fan kan samtliga restauranger, undantaget Sibylla, få ett betyg högre en medel? Verkar ju nästan som att Norrköping är hamburgarnas huvudstad, vilket jag inte har uppfattningen om att den är.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ok, tack för att du delar med dig av denna ovärderliga och kontroversiella information.

Varsågod och hoppas du nu lärt dig lite mer om mig. Vill du veta mer så är det bara att fråga.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Molotov:

På Steam ger man tumme upp el tumme ner och man kan skriva nått också.
Ger en bra överblicksbild.
Den som har svårt att navigera bland användar recensioner på Steam borde kolla lite nogare.

Men det är väll så idag, allt ska gå fort fort så då är man hellre utan än att behöva ägna sig några sekunder extra.

Ta en sekund of reflektera över vad du skrev nu.Du fyller i väldigt mycket extra om mig nu.
Jag VET att det finns text. Jag har till och med skrivit en del själv. Jag köper dock nästan aldrig från Steam senaste 5 åren.

GOG är min favoritbutik, och deras användarrecensioner är faktiskt rätt bra.
Och man får givetvis ha lätt källkritiska glasögon. Ger någon ett spel 5/5 så kan det vara pga nostalgi, att det är deras favoritgenre etc.

Sen har man sidor som Rotten Tomatoes, Metacritic. Och deras användarrecensioner ... är jag väldigt skeptisk mot.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Ta en sekund of reflektera över vad du skrev nu.Du fyller i väldigt mycket extra om mig nu.
Jag VET att det finns text. Jag har till och med skrivit en del själv. Jag köper dock nästan aldrig från Steam senaste 5 åren.

GOG är min favoritbutik, och deras användarrecensioner är faktiskt rätt bra.
Och man får givetvis ha lätt källkritiska glasögon. Ger någon ett spel 5/5 så kan det vara pga nostalgi, att det är deras favoritgenre etc.

Sen har man sidor som Rotten Tomatoes, Metacritic. Och deras användarrecensioner ... är jag väldigt skeptisk mot.

Ok.
Men det var inte riktat mot dig personligen utan allmänt. Jag ber om ursäkt pga otydligheten.
Det var bara svaret om tumme upp och ner + text som var svaret till dig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker det är problematiskt eftersom man kan ifrågasätta hur personer "slumpas" ut. Finns en risk att de som ger höga betyg "slumpmässigt" oftare får skriva recensioner än de som sätter låga betyg.

Chefredaktör

Jag tycker steams betygssytem kan vara väldigt givande om man anstränger sig lite.
Man kan ju filtrera på en del parametrar. Som t ex hur många timmar betygssättarna har spelat, när recensionerna är skrivna, enbart recensioner från folk som betalat själv för spelet.
När jag är intresserad av ett spel brukar jag fippla lite med de filtrerna och sen se betygssummeringen och läsa vad som skrivits.

1
Skriv svar