Xtream esportarena byter namn till Länsförsäkringar E-Sport Arena

Medlem
Skrivet av Fenix:

Intresseklubben antecknar

Du menar intre-sse-klubbe-n?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Farornas Konung
Skribent

Blev sugen på Center också...är ju faktiskt lördag idag!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Blev sugen på Center också...är ju faktiskt lördag idag!

Japp!

Backloggens befriare

@Johan Lorentzon Partille är inte Göteborg


signatur

Ad hoc addendum

Skribent
Skrivet av keffkebab:

Tydligen erkänner inte Göteborg Partille som egen kommun haha.

Enligt pressutskicket.

"Länsförsäkringar E-sport Arena, belägen i Partille (Göteborg), är nu öppen för alla att besöka för att spela och är redan från start basen för GoBananas CS:GO-lag som satsar aktivt på lokal talangutveckling. Dessutom planeras redan fler insatser för att främja regionens gamingliv"


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Man får intrycket att de också bytt från hopskrivning till särskrivning men det stämmer inte; på de bilder jag hittar på gamla logon har de skrivit "Xtream E-sport Arena" förutom en gång. Har dessutom sällan sett ett större mellanrum i en särskrivning som i en av deras varianter

Om de velat ha ett engelskt namn och slippa misstankar om särskrivning så skulle de ha skrivit Esport (eller esport, men inget företag vill väl missa chansen att ha stor begynnelsebokstav överallt) eftersom det skrivs utan bindestreck på engelska.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Håller med men tycker att friends arean är ett ganska bra namn. Låter bra plus att det är anti mobbning.

Ja, det är ett bra namn. Det skulle liksom kunna vara ett "riktigt" på en arena utan att det är från en sponsor.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av skurk:

Att man gör något som anses extremt. Tex flyga wing suit kan väl anses som rätt extremt. Sitta på en stol och spela spel är inte extremt oavsett vad man gör i spelet.

Nej nu svävar du iväg utanför ämnet och bara "tycker till", tror du missförstått vad det betyder.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Falcon alkoholfri arena: Finally, a worthy opponent!

Nej nu blommar asfalten, jag trodde det var ett skämt tills jag googlade.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Länsförsäkringar e-sportarena ska det vara juh.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej nu svävar du iväg utanför ämnet och bara "tycker till", tror du missförstått vad det betyder.

Sorry, du kommer aldrig bli extrem så länge du sitter på arslet och gamear.

Medlem
Skrivet av skurk:

Sorry, du kommer aldrig bli extrem så länge du sitter på arslet och gamear.

Ooh coola killen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tror tyvärr jag också färgats av Tony Hawk-erans definition av extreme är snarare än vad ordboken faktiskt säger.
Baserat på vad de vill med arenan, bli bland de absolut bästa och odla talanger, antar jag extrem passar ändå, fast det tar emot.

SO
”som går (allt­för) långt i en riktning i fråga om åsikter, handlingar eller dylikt; om person”
Alt.
”ofta plur. värde eller före­teelse som ligger i den yttersta kanten på viss skala, i visst om­råde eller dylikt, vanligen (i plur.) om fall som ställs i något slags mot­sats till var­andra”

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ja, det är ett bra namn. Det skulle liksom kunna vara ett "riktigt" på en arena utan att det är från en sponsor.

Exakt så känner jag! Först skulle den heta Swedbank arena men om jag förstod det rätt gav Swedbank bort sin plats till friends.

Medlem
Skrivet av skurk:

Sorry, du kommer aldrig bli extrem så länge du sitter på arslet och gamear.

Tror du missförstått vad ordet extrem betyder, helt enkelt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Nej nu blommar asfalten, jag trodde det var ett skämt tills jag googlade.

Samma här 😁

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Blev sugen på Center också...är ju faktiskt lördag idag!

Rekommenderar dig att åka till Cloetta i Ljungsbro utanför Linköping någon gång så kan du köpa dem billigare direkt i fabriksbutiken.
https://www.cloetta.se/cloettas-butiker/cloettas-butiker-i-lj...


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hänger inte upp mig på namn alls så för min del kan det heta Scooby doo E-sportcenter om dom så vill.

Tycker man ska komma ihåg lite att man behöver inte backa speciellt många år för komma till en annan värld där bara MS , Intel mm sponsrade esport och esporten i sig inte var en erkänd sport.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Rekommenderar dig att åka till Cloetta i Ljungsbro utanför Linköping någon gång så kan du köpa dem billigare direkt i fabriksbutiken.
https://www.cloetta.se/cloettas-butiker/cloettas-butiker-i-lj...

Lite besviken på dig dumlen. trodde du var Fazer all the way

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Lite besviken på dig dumlen. trodde du var Fazer all the way

Det var ju Cloetta-Fazer när jag tog namnet


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skribent
Skrivet av Atorak:

Hänger inte upp mig på namn alls så för min del kan det heta Scooby doo E-sportcenter om dom så vill.

Tycker man ska komma ihåg lite att man behöver inte backa speciellt många år för komma till en annan värld där bara MS , Intel mm sponsrade esport och esporten i sig inte var en erkänd sport.

Ja det är så klart kul att esporten blivit mer accepterad. Men arenanamnet var inget vidare, detta är dock inte enskilt något inom esporten. Så det är nog bara en allmän kritik/åsikt om arenanamn.

Jag står dock bakom om den skulle heta Scooby Doo E-Sportcenter..😁


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar