Film om Amiga 500 på Kickstarter

Medlem
Film om Amiga 500 på Kickstarter

Hej,

jag vill passa på och tipsa alla Amiga-fans på FZ (jag vet att vi är några stycken! ) om ett filmprojekt om Amiga 500 på Kickstarter:

The Gaming Chronicles - Episode 1 - The Amiga 500

Kickstarter-projektet har redan gått i mål vilket betyder att det blir definitivt en film, men det finns i skrivande stund fortfarande tid kvar att gå med och bidra i projektet om man vill — det bara att klicka på länken ovan och läsa vidare där i så fall.

Nicola och Anthony Caulfield som ligger bakom projektet är veteraner inom filmskapande och har gjort flera filmer och dokumentärer tidigare, bland annat dokumentären The Amiga Years som var en lyckad Kickstarter-kampanj för några år sedan och som jag tycker är en väldigt sevärd dokumentär om Amigans historia.

Den nya filmen kommer att fokusera på Amiga 500 och vad som gjorde den till en sådan fenomenal succé. Andra maskiner som kommer att tas upp är Amiga 2000, 3000, 4000, 1200 och CD32 samt Amiga 300 / 600. Det blir även intervjuer med personer som designade Amigan samt en hel del titt på Amiga-spel inklusive intervjuer med kända Amiga-spelutvecklare.

Jag kan nämna att jag har själv ingen som helst koppling till filmskaparna. Anledningen till varför jag tipsar är helt enkelt för att jag är ett stort Amiga-fan själv och jag skulle absolut inte vilja missa chansen att vara med i ett sådant här projekt, och kanske finns det en och annan här på FZ som känner likadant.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Hej,

jag vill passa på och tipsa alla Amiga-fans på FZ (jag vet att vi är några stycken! ) om ett filmprojekt om Amiga 500 på Kickstarter:

https://i.imgur.com/XDOBX6i.png

The Gaming Chronicles - Episode 1 - The Amiga 500

Kickstarter-projektet har redan gått i mål vilket betyder att det blir definitivt en film, men det finns i skrivande stund fortfarande tid kvar att gå med och bidra i projektet om man vill — det bara att klicka på länken ovan och läsa vidare där i så fall.

Nicola och Anthony Caulfield som ligger bakom projektet är veteraner inom filmskapande och har gjort flera filmer och dokumentärer tidigare, bland annat dokumentären The Amiga Years som var en lyckad Kickstarter-kampanj för några år sedan och som jag tycker är en väldigt sevärd dokumentär om Amigans historia.

Den nya filmen kommer att fokusera på Amiga 500 och vad som gjorde den till en sådan fenomenal succé. Andra maskiner som kommer att tas upp är Amiga 2000, 3000, 4000, 1200 och CD32 samt Amiga 300 / 600. Det blir även intervjuer med personer som designade Amigan samt en hel del titt på Amigaspel inklusive intervjuer med kända Amiga-spelutvecklare.

Jag kan nämna att jag har själv ingen som helst koppling till filmskaparna. Anledningen till varför jag tipsar är helt enkelt för att jag är ett stort Amiga-fan själv och jag skulle absolut inte vilja missa chansen att vara med i ett sådant här projekt, och kanske finns det en och annan här på FZ som känner likadant.

Jag är med! 👍 Trevligt med en Blu-ray disc om Amigan. 🙂

Backloggens befriare

Borde ju släppts på disketter..!


signatur

Ad hoc addendum

Geeks Gaming

Ooooh den är såååå backad!

Har fortfarande mina skivor till cd32:an kvar för musikens skull (fungerar som en vanlig ljud-cd)
❤️

Medlem

Bra tips.
Så jäkla bra datorer, köpte nytt spel till min Amiga så sent som i år!
CD32 går inte precis varm här hemma, men jag är svag för den snygga CDTV:n.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av A1200G:

Jag är med! 👍 Trevligt med en Blu-ray disc om Amigan. 🙂

Jag har inte Blu-ray i min amiga... hur ska jag spela upp den?

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Borde ju släppts på disketter..!

Verkligen! En trave 3,5-tummare och så måste man sitta och byta med jämna mellanrum. Vilken nostalgitripp! 😁

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag har inte Blu-ray i min amiga... hur ska jag spela upp den?

He, he, den kommer spelas på hemmabio. 🙂👌

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ooooh den är såååå backad!

Har fortfarande mina skivor till cd32:an kvar för musikens skull (fungerar som en vanlig ljud-cd)
❤️

länka gärna dina favoritlåtar från cd32:an, är också svag för den musiken

Medlem

Jag backade deras tidigare Amiga-dokumentär på kickstarter för några år sedan och har den på blu-ray och tycker den är bra, om något UK-fokuserad. Men jag har backat ett antal Amiga kickstarters under årens lopp och har nu ett flertal antal böcker om dess historia osv, och det känns som det räcker så. Känner inte något större sug efter mer, och tror nog jag skippar den här.

Och på tal om Amiga kickstarters, FastLoaders hade en kickstarter för några år sedan till deras album Amiga Rocks, som är riktigt bra. Rekommenderar det albumet väldigt mycket.

Geeks Gaming
Skrivet av superlim:

länka gärna dina favoritlåtar från cd32:an, är också svag för den musiken

Oj, ska försöka fylla på med länkar men det som poppar upp är ju typ hela pinball fantasies soundtrack, delar av liberation, introt och delar av zool, lotus osv.

Amiga och musik var lite magiskt utan att överdriva ❤️

Chefredaktör

Fan vad fint, backat!

1
Skriv svar