Värm upp inför tvåan! Flashback just nu gratis via GOG

Robot
Värm upp inför tvåan! Flashback just nu gratis via GOG

Du har till onsdag på dig att klicka hem det.

#flashback, #flashback-2, #gog


Medlem

Värt då det är bättre än remastern som gjordes för ett antal år sedan.

Medlem

Minns första gången man spelade det på Amigan, bara...WOW! 🙂

Medlem

Hade en kompis som spelade det till sin Amiga 500. För att kunna spara där han behövde använde han sig av sin Action Replay III och helt enkelt rippade allt som låg i minnet, sparade det på några disketter och på såg vis kunde starta om vid svåra hopp och strider.

Medlem

Vad hände med mig ?

Medlem

Schhhh! Dig har vi tackolov glömt...

Frilansare

Alltså, det ÄR ju lite stifft idag, men supermysig som arkeologisk upplevelse.

Medlem

Jag minns att jag spelade det på Super Nintendo.
Tyckte der var lättare med kontrollerna än på Amiga bla.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas en fortsättning på detta blir något bra. Jag menar, det finns ju väldigt många som har bra minnen av originalet så.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tja, varför inte fixa PC-versionen också. Jag har det redan till Switch, Amiga och SNES 😄

Skrivet av lonian:

Hoppas en fortsättning på detta blir något bra. Jag menar, det finns ju väldigt många som har bra minnen av originalet så.

Lär ju inte bli sämre än remaken iaf *shudder* Fast jag trodde Fade to Black (det spelet behöver en remake däremot) var uppföljaren till Flashback 🤔

Skribent
Skrivet av androsynth:

Tja, varför inte fixa PC-versionen också. Jag har det redan till Switch, Amiga och SNES 😄

Lär ju inte bli sämre än remaken iaf *shudder* Fast jag trodde Fade to Black (det spelet behöver en remake däremot) var uppföljaren till Flashback 🤔

Jag är ganska säker på att det tar vid direkt efter Flashback dessutom. Tycker de borde gjort en remake på det istället, tror faktiskt att en modern spelmotor och uppdatering i både kontroller och grafik skulle göra det spelet bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag är ganska säker på att det tar vid direkt efter Flashback dessutom. Tycker de borde gjort en remake på det istället, tror faktiskt att en modern spelmotor och uppdatering i både kontroller och grafik skulle göra det spelet bra.

Kameran var väl en fast kamera i originalet som man själv fick flytta med ett knapp? Minns att det var en otymplig upplevelse. Typ att ständigt behöva trycka "re-center camera".

Skribent
Skrivet av androsynth:

Kameran var väl en fast kamera i originalet som man själv fick flytta med ett knapp? Minns att det var en otymplig upplevelse. Typ att ständigt behöva trycka "re-center camera".

Jag minns inte, men minns att det var otympliga kontroller då de var väldigt tidigare 3D-kontroller där utvecklarna inte riktigt klurat ut bästa sättet att styra i 3D.

Hmm...ser ändå ut som om kameran följer med gubben när du styr. Frameraten är dock hemsk.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar