Allt du behöver veta om Diablo IV

Robot
Allt du behöver veta om Diablo IV

Vi sammanställer all jävlig information om Blizzards action-rollspel.

#allt-vi-vet, #diablo-iv, #guide


Medlem

Enligt Microsoft så kommer spelet ut innan sommaren 2023:

https://twitter.com/Xbox/status/1536034468460261376


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Jag är så astronomiskt taggad på detta. Blir definitivt att ta ledigt när detta släpps, dra ner gardinerna och maximera mysningen.

Medlem

Att de kör talent trees låter lovande. Frågan då är ju om Necromancer tillåts vara en Petclass som i D2 eller om alla pets görs om till timed abilities som i Torchlight. Det senare har inte varit till det bättre.

Föredrar själv mixen som finns i Grim Dawn så spelaren får välja vilket karaktärsbygge denne föredrar.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Att de kör talent trees låter lovande. Frågan då är ju om Necromancer tillåts vara en Petclass som i D2 eller om alla pets görs om till timed abilities som i Torchlight. Det senare har inte varit till det bättre.

Föredrar själv mixen som finns i Grim Dawn så spelaren får välja vilket karaktärsbygge denne föredrar.

De skrev en del om Necromancern och summons här;
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23816542/diablo-iv-qu...

Medlem

Lore om Lilith: Hon var delaktig i att skapa Sanctuary och hon är även mamma till den första Nephalem tillsammans med ängeln Inarius. Man kan gissa att hennes motiv hänger ihop med det på något sätt...

Inaktiv
Skrivet av BillyJoeBob:

Jag är så astronomiskt taggad på detta. Blir definitivt att ta ledigt när detta släpps, dra ner gardinerna och maximera mysningen.

Det låter ovist men Blizzard kanske har lärt sig ett och annat efter lanseringen av 3:an.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det låter ovist men Blizzard kanske har lärt sig ett och annat efter lanseringen av 3:an.

Jo jag vet, jag är hopplös optimist. Diablo 3 launchen var väl allt annat än bra, men det har shapeat upp sig rejält efter expansionen som kom.

Gnällkuk

Immortal la ju sig lite som en blöt filt över hypen, men jag tror ändå verkligen på detta som ett stort Diablo-fan!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Är inte helt förtjust i level scalingen om den fungerar så som i Immortal. Det kändes bara som att all gear och levels var som en illusion då man typ inte blev starkare än fienderna i gamla zonerna. Hellre old school där svårighetsgraden endast är baserad på ditt val.

Medlem

Nakenromantiker låter ju kul.
Hoppas man kan ha lika många skelett som i tvåan.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Immortal la ju sig lite som en blöt filt över hypen, men jag tror ändå verkligen på detta som ett stort Diablo-fan!

Tror det var strategiskt smart för de får nog in en del nya lirare till Diablo, som jag tex
Har aldrig spelat Diablo tidigare, ladda ner DI och kommer utan tvekan köpa Diablo 4 till PS 5 när det väl är dags

Medlem

Kommer väl bli något som på ytan ser bra ut men under all modern grafik saknar själ och djup. Och det är troligtvis mer än tillräckligt för de flesta att kalla det ett mästerverk, speciellt nu i jämnförelse med Immortal.

Inaktiv
Skrivet av BillyJoeBob:

Jo jag vet, jag är hopplös optimist. Diablo 3 launchen var väl allt annat än bra, men det har shapeat upp sig rejält efter expansionen som kom.

Sen är förstås inte Blizzard ensamma om trassliga lanseringar men risken att spel skjuts upp är alltid stor idag så jag är nästan mer rädd för sånt och därför aldrig vågar ta ledigt ett datum för spel för man hör hela tiden på forumen hur folk sökt ledigt för spelet X och sen försenas det en månad typ två veckor innan tänkt lansering. Men jag får hoppas för din skull att allt går bra så blir det säkert njutfullt

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Kommer väl bli något som på ytan ser bra ut men under all modern grafik saknar själ och djup. Och det är troligtvis mer än tillräckligt för de flesta att kalla det ett mästerverk, speciellt nu i jämnförelse med Immortal.

Varför tror du det? Jag tror där emot de kommer få riktigt usel Score på metacritic bara för det är ett Blizzard-spel.

Skribent
Skrivet av tyvar1:

Enligt Microsoft så kommer spelet ut innan sommaren 2023:

https://twitter.com/Xbox/status/1536034468460261376

Får uppdatera med datum så fort vi vet mer. Jag gissar att det faktiskt kan komma en och annan försening här. Beacause...reasons..liksom


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det där såg absolut lovande ut! Speciellt tanken runt book of the dead för att göra det möjligt för spelare att välja om de vill köra med summons eller inte i utbyte mot permanenta bonusar när vissa summons ej används. Får se hur det ser ut närmare release Jag hoppas bara att summons inte är tidsbegränsade och måste upprätthållas via ett konstant flöde av corpses.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Varför tror du det?

Senast Blizzard gjorde ett riktigt grymt spel var StarCraft 2. Sedan dess har det enbart blivit sämre. Dock verkar det ändå finnas gott om fans som fortfarande desperat försvarat bolaget, hur illa det än verkar bli.

Just D4 tror jag inte blir riktigt lika illa som exempelvis Warcraft 3 Reforged eller Diablo Immortal. Troligtvis mer i nivå med typ Overwatch, spelbart, mediokert, eller som många talar om Diablo 3 idag "faktiskt bra ändå".

Möjligt att de fortfarande kommer att klanta till launchen igen, med serverstrul eller att online shoppen blir värre än väntat. Och då kanske många initialt blir sura. Men i längden kommer nog den stora massan tycka D4 är ett mästerverk, eftersom ribban ligger så jävla lågt idag.

Medlem

Tror det blir kalas. Gillade ändå trean riktigt mycket även om tvåan är min favorit och ett av mina absoluta favoritspel. Tycker bara det är bra att spelen skiljer sig lite åt. Vill inte bara ha samma igen.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Senast Blizzard gjorde ett riktigt grymt spel var StarCraft 2. Sedan dess har det enbart blivit sämre. Dock verkar det ändå finnas gott om fans som fortfarande desperat försvarat bolaget, hur illa det än verkar bli.

Just D4 tror jag inte blir riktigt lika illa som exempelvis Warcraft 3 Reforged eller Diablo Immortal. Troligtvis mer i nivå med typ Overwatch, spelbart, mediokert, eller som många talar om Diablo 3 idag "faktiskt bra ändå".

Möjligt att de fortfarande kommer att klanta till launchen igen, med serverstrul eller att online shoppen blir värre än väntat. Och då kanske många initialt blir sura. Men i längden kommer nog den stora massan tycka D4 är ett mästerverk, eftersom ribban ligger så jävla lågt idag.

Tror nog det finns en hel del som tyckte Legion och Overwatch var mer än mediokert! D2R blev omtyckt också även fall det bara var en remaster. (Personligen insåg jag att det verkligen var 20 år gammalt. Quality of life!) Bara för att Blizzard som företag är skit så vill jag ändå tro att de som jobbar på D4 vill göra ett bättre spel än D3 och utmana typ Lost Ark och PoE om bästa MMOArpg-spelet.

Sen tror jag inte att det alltid är ribban som är "så jävla låg" utan folk har för höga krav nu för tiden också. Det är skillnad på spelindustrin idag jämfört med 20 år sen.

Folk är till 90% alltid negativt inställd till typ Ubisoft, EA och Blizzards spel och dömer ut dem innan dem ens haft en betatest. Medans studios som Form software blir hyllade så fort de släpper en logga till sitt kommande spel. Nej, Elden ring är inte så bra som alla säger, de har problem som folk bara blundar för, för att det är just Form software. Börjar bli tröttsamt. Vi vet om att de är giriga företag, men det behöver inte alltid betyda att människorna som jobbar med spelen är det. Sen kan folk va så otroligt positiva till Microsoft och att de gör bra saker hela tiden! Man glömmer fort att de nu äger Blizzard 😂 Ligger nog lite i deras intresse att de gör ett bra spel också om Microsoft nu är så jäkla bra för spelindustrin. 😎

Tor
Medlem
Skrivet av Sapiens:

ribban ligger så jävla lågt idag.

Ribban har nog aldrig legat högre rent krasst. Det är lätt att hamna i en shitstorm om man levererar under förväntan idag och alla förväntar sig samma känsla som när man var typ 10-15 och allt upplevdes för första gången.

Många av oss blivit gamla, tagit på sig rosenglasögonen och tänker att det var bättre förr precis som alla generationer innan.

Medlem
Skrivet av Tor:

Ribban har nog aldrig legat högre rent krasst. Det är lätt att hamna i en shitstorm om man levererar under förväntan idag och alla förväntar sig samma känsla som när man var typ 10-15 och allt upplevdes för första gången.

Många av oss blivit gamla, tagit på sig rosenglasögonen och tänker att det var bättre förr precis som alla generationer innan.

Fast det VAR bättre förr Man behöver bara spela lite äldre kvalitetsspel för att inse det.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det låter ovist men Blizzard kanske har lärt sig ett och annat efter lanseringen av 3:an.

🤭

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Fast det VAR bättre förr Man behöver bara spela lite äldre kvalitetsspel för att inse det.

Med risk att vara captain obvious så beror ju det väldigt mkt på vad man triggas av. Jag tycker om end game och att kunna spela ett diablo spel länge även efter story är slut. Sådant är det ju mer av i dagens spel. Jag tycker om progression i spel och även då jag älskade Left 4 Dead så kan jag inte hitta nöjet i ett liknande spel om inte progression är motiverande efter sista uppdraget. Dvs min smak förändras och jag kräver mer av spelen trots att de kanske är gjort lika bra eller ej.

Sen har du ju så klart rätt att mkt var bättre förut. Man fick fulla releaser med allt content från start och det fanns mer story fokuserade spel och mer av, vad jag tycker om i sp, linjära grejer med fokus på gameplay mot sin story. (Dvs har lite svårt för open world side q bonanza trots att main q säger ”skynda dit och rädda dom innan det är för sent”).

Men som mp/endgame/progression gamer finns det ju, för mig, ofta mer nu än förr. Men smaken är som baken 😁

Medlem

Tämligen opepp.
Inte intresserad av level scaling eller open world mmorpg stuk - då spelar jag hellre ett sådant - fast helst inte alls om jag skall vara ärlig.
Att ha en massa personer som springer runt med fåniga namn i olika hubbar kanske funkar - men att ha dem i spelet? Nej tack - jag får leta annat.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av delli:

Tror det var strategiskt smart för de får nog in en del nya lirare till Diablo, som jag tex
Har aldrig spelat Diablo tidigare, ladda ner DI och kommer utan tvekan köpa Diablo 4 till PS 5 när det väl är dags

Köp trean då, och njut av den fram till fyran. Lär vara 800 gånger bättre än Immortal trots att de är så lika.

Ero
Medlem
Skrivet av Ender:

Köp trean då, och njut av den fram till fyran. Lär vara 800 gånger bättre än Immortal trots att de är så lika.

Trean sög så in i bomben först (PC lirade jag på då).

Men nu när jag lirade igenom trean på xbox så var det helt annat! Antingen har dom patchat helt rätt, eller så var mekaniken så oss annorlunda på den kryssade lådan.

Håller med om att köpa trean!

Jag hade dock grisig tur med min gubbe, hittade så bra saker så den blev OP snabbt, och då levla jag snabbt 😂


signatur

Varit medlem längre än dig.

Borde nästan vara kriminellt att sammanställa sådana här bra guider 😁👌. Tack!

Medlem

Thread necromancy!

Medlem

"Behöva betala extra om du vill vara med och spela deras in-game events och tävla"
Njaa, inte så glad för p2w.

12
Skriv svar